  • 1. Data: 2002-10-29 15:37:59
    Temat: Prawo jazdy
    Od: "MeRek" <m...@o...pl>

    Witam

    Jechalem samochodem wczesniej wypilem piwo tzn. wczesniej 3 godz. wczesniej
    i mnie zlapala policja jak sie okazalo po zbadaniu alkometrem ze jestem po
    uzyciu alkoholu tzn. mialem 0,16 mg/l w wydychanym powietrzu, czyli 0,3
    promila tak po pierwszym badaniu poczym poprosilem o zrobienie jeszcze
    jednego i wyszlo 0,27 promila i po nastepnym 0,22 promila wiec spadalo.

    Na ile mi moga zabrac prawko?

    Stalo sie te 4 miesiace temu i jeszcze nie mialem sprawy. Czy moge to
    przyspieszyc czego tak jest?

    POZDRAWIAM
    m...@t...pl

  • 2. Data: 2002-10-29 15:59:04
    Temat: Re: Prawo jazdy
    Od: <v...@i...net.pl>

    przyspieszyc niemożesz :)
    ale kara idzie z dniem w którym to popelniłes przestepstwo drogowe
    czyli jak mówisz 4 miesiace temu
    prawojazdy maxymalie moga Ci zatrzymać 12miechów
    do 0.20 promila t.j wykroczenie drogowe
    powyżej przestepstwo drogowe

  • 3. Data: 2002-10-29 16:06:55
    Od: "MeRek" <m...@o...pl>

    a czy to nie jest tak ze od 0.2 promila do 0.5 promila to wykroczenie
    a od 0.5 to przestępstwo?

  • 4. Data: 2002-10-29 16:18:18
    Od: "Bogusław Zachemski" <b...@p...pl>

  • 5. Data: 2002-10-29 16:35:37
    Od: <v...@i...net.pl>

    od 0.20 do 0.50
    kierowanie pojazdem mechanicznym w stanie nietrzeżwosci po uzyciu alkocholu
    lub srodka podobnie dzialajacego do alkocholu art 87&1kw
    PUNKTY KARNE 10

    przeczytaj sobie art 45ust1pkt 1 P.R.D

  • 6. Data: 2002-10-29 18:55:04
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    v...@i...net.pl napisa_(a):

> [...]
    > kierowanie pojazdem mechanicznym w stanie nietrzeżwosci po uzyciu alkocholu
    > lub srodka podobnie dzialajacego do alkocholu art 87&1kw

    Proponuję zastanowić się nad różnicą między stanem nietrzeźwości ( >0,5
    promila)-wtedy jest to przestępstwo a stanem po użyciu alkoholu
    (0,2-0,5) - wykroczenie.

    KG

  • 7. Data: 2002-10-30 21:59:02
    Od: Picv <p...@w...pl>

    MeRek napisał:

> [...]
    >promila tak po pierwszym badaniu poczym poprosilem o zrobienie jeszcze
    >jednego i wyszlo 0,27 promila i po nastepnym 0,22 promila wiec spadalo.

    Witaj

    Kiedyś bawiłem się takim kalkulatorem, który pokazywał ile znajduje
    się alkoholu w organiźmie. Mężczyzna o masie ok 90 kg po wypiciu piwka
    (chyba 0,75 l) powinienem mieć ok 0,5 promila.

    Z danych naukowych (Rakowiecki, 1996) można się dowiedzieć, że po 1
    godzinie zawartość alkoholu spada o 0,1-0,2 promila.

    Więc jeśli piszesz prawdę i potrafisz to udowodnić, w chwili
    prowadzenia pojazdu mogłeś mieć poniżej 0,2 promila.alkoholu.

    Każdy pomiar by był uznany za wiarygodny musi spełniać określone
    warunki. Różnica pomiędzy pomiarem max. 0,3, a min. 0,22 promila jest
    dość znaczna (prawie 30 %). Może przyrząd źle pokazywał ?

    Pozdrawiam
    Picv