  • 1. Data: 2002-10-29 12:59:28
    Temat: Problem z NASK-iem
    Od: "WIIW" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam nastepujacy problem i licze, ze ktos mi pomoze.

    Sprawa jest nastepujaca. Jakis czas temu zarejestrowalem domene w NASK-u za
    posrednictwem firmy POLINFO. Firma POLINFO byla odpowiedzialna za oplacanie
    mojej domeny do NASK-u, a ja zaplacilem firmie POLINFO na podstawie
    otrzymanej faktury. Po pewnym czasie okazalo sie ze domena niedziala,
    zaiteresowany tym zadzwonilem do nasku i okazalo sie ze POLINFO nie placilo
    NASK-owi (takich przypadkow jak moj jest znacznie wiecej) wiec ten
    zablokowal moja domene. Pan w dziale windykacji NASK-u powiedzial mi, ze
    jesli zalezy mi na uruchomieniu domeny ponownie to moge zaplacic sam za
    domene, a oni ja wtedy uruchomia. Jednoczesnie dodal ze firma POLINFO nadal
    bedzie dluznikiem NASK-u i ze w momencie otrzymania pieniedzy od nich pokaze
    sie to jako nadplata na koncie mojej domeny. Tak tez zrobilem - zaplacilem i
    przeslalem faksem potwierdzenie przelewu.

    Domena jak niedzialala tak nie dziala, a dzisiaj pan z windykacji NASK-u
    stwierdzil, ze domena juz nie istnieje, a moje pieniadze zostaly zaliczone
    jako pieniadze na poczet dlugu ktory spowodowalo POLINFO.
    Oczywiscie nie dostalem zadnej faktury...
    I tu moje pytanie:

    Czy mieli prawo tak postapic, tzn. czy mogli wziac moje pieniadze i spacic
    nimi dlug POLINFO, a teraz kazac zarejestrowac mi domene jeszcze raz, jak
    chce?

    Pozdr
    Bartek

  • 2. Data: 2002-10-29 13:31:35
    Temat: Re: Problem z NASK-iem
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    > Czy mieli prawo tak postapic, tzn. czy mogli wziac moje pieniadze i spacic
    > nimi dlug POLINFO, a teraz kazac zarejestrowac mi domene jeszcze raz, jak
    > chce?

    Oczywiście, że nie mogli, ale jaki tytuł przelewu pisałeś?

    mer

  • 3. Data: 2002-10-29 13:54:23
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > mojej domeny do NASK-u, a ja zaplacilem firmie POLINFO na podstawie
    > otrzymanej faktury. Po pewnym czasie okazalo sie ze domena niedziala,

    A kto był wpisany jako właściciel domeny - Ty czy Polinfo ?

    Pix

  • 4. Data: 2002-10-29 14:37:58
    Od: "WIIW" <k...@p...onet.pl>

    > A kto był wpisany jako właściciel domeny - Ty czy Polinfo ?

    Ja. Polinfo było płatnikiem i otrzymywało faktury od NASK-u.

    Pozdr
    Bartek

  • 5. Data: 2002-10-29 19:06:10
    Od: "Michal Ch" <m...@g...pl>

    Witaj

    > Czy mieli prawo tak postapic, tzn. czy mogli wziac moje pieniadze i spacic
    > nimi dlug POLINFO, a teraz kazac zarejestrowac mi domene jeszcze raz, jak
    > chce?

    Jako właściciel domeny to Ty jesteś faktycznym dłuznikiem, a Polinfo
    zobowiązało się jedynie do zrealizowania płatności na Twoją rzecz.
    Wydaje mi się więc, że NASK mógł zaliczyć te pieniądze na rzecz
    nieopłaconej domeny.
    Myślę, że w tej sytuacji możesz domagać się od Polinfo zwrotu tego
    co zapłaciłeś jako koszt opłaty za domenę, a czego nie przekazali do NASK'u.
    Ewentualnie jeśli wskutek zablokowania domeny poniosłeś jakieś szkody
    i potrafisz je wykazać, możesz domagać się od tej firmy także
    odszkodowania z tytułu niewykonania umowy.

    Powinieneś się chyba spieszyć, bo z tego co widać na www.polinfo.pl
    firma zamierza zawiesić prowadzenie działalności gospodarczej.

    > (takich przypadkow jak moj jest znacznie wiecej)
    Może warto nawiązać kontakt z innymi? - razem pewno będzie łatwiej.

    Michał