  • 1. Data: 2002-08-20 16:43:15
    Temat: Prawo "internetowe"
    Od: i...@p...onet.pl (Igo)

    Witam!

    Czy ktos z Was wie moze, jak wedlug prawa wyglada "badanie" komputera
    przez internet - np. skanowanie portow? Interesuja mnie szczegolnie
    odpowiedzi _pewne_, nie przypuszczenia... Chociaz za te rowniez bede
    wdzieczny ;)

    --
    [ free.codersworld.net ] -[ Igo ]-------[ e-mail: igo[at]igo.prv.pl ]-
    [ "Za darmo w sieci" ] _____________________________________________

  • 2. Data: 2002-08-21 07:30:05
    Temat: Re: Prawo "internetowe"
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Igo wrote:

    > Witam!
    >
    > Czy ktos z Was wie moze,

    <apcoh mode>
    tak*
    <mode off>

    > jak wedlug prawa wyglada "badanie" komputera
    > przez internet - np. skanowanie portow?

    <apcoh mode>
    prawo nie reguluje tej czynności, bo należy ona raczej do zakresu badań
    nauki zwanej informatyką*
    <mode off>

    > Interesuja mnie szczegol nie
    > odpowiedzi _pewne_, nie przypuszczenia... Chociaz za te rowniez bede
    > wdzieczny ;)

    a co do pewnych odpowiedzi:
    jeśli chodzi Ci o odpowiedzialnośc karną - nie ma w Polsce przepisu,
    który karałby skanowanie.

    karane są bowiem:
    - bezprawne uzyskanie informacji
    - zniszczenie danych
    - oraz bezprawne osiągnięcie korzyści majątkowej poprzez wpływ na
    automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przesyłanie informacji lub
    zmianę, usunięcie albo wprowadzenie nowego zapisu zapis na komputerowym
    nośniku informacji,

    Jeśli chodzi o prawo cywilne,
    to byłoby możliwe wykreowanie roszczenia odszkodowawczego za szkody
    powstałe w związku ze skanowaniem (tak jak z każdy czynem),
    jeżeli jednak
    - rzeczywiście powstałaby szkoda
    - w związku ze skanowaniem

    Odpowiedź na pytanie czy takie szkody rzeczywiście mogą powstać
    pozostawiam Tobie.

    pozdrowienia

    marcin

    ps: wstydź się - to pytanie przewija się tak często, że archiwum musi
    pękać od odpowiedzi :)

    [*] a odkuję się, co mi tam :)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 3. Data: 2002-08-21 14:35:40
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Igo" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przez internet - np. skanowanie portow? Interesuja mnie szczegolnie
    > odpowiedzi _pewne_, nie przypuszczenia... Chociaz za te rowniez bede

    Proponuje:
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&group=pl.soc.prawo
    i tam po zaznaczeniu szukaj tylko w pl.soc.prawo
    wpisac
    skanowanie portow
    i przesortowac wedle daty...
    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 4. Data: 2002-08-21 14:37:03
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    aha.. i proponowalbym zignorowanie postow Dariusza i Jacka
    v.

  • 5. Data: 2002-08-21 15:59:39
    Od: i...@p...onet.pl (Igo)

    Piotr 'VaGla' Waglowski (v...@v...nospam.pl) napisales:
    > aha.. i proponowalbym zignorowanie postow Dariusza i Jacka

    Dariusza nie znam. Jacka poglad na te spawe znam [*];)

    [*] "zeskanuj to sie zobaczymy w sadzie" ;P

  • 6. Data: 2002-08-21 15:59:39
    Od: i...@p...onet.pl (Igo)

    Marcin (stern@im_Himmel.de) napisales:
> [...]
    > - rzeczywiście powstałaby szkoda
    > - w związku ze skanowaniem
    >
    > Odpowiedź na pytanie czy takie szkody rzeczywiście mogą powstać

    A szkody moralne? ;) Niektorzy sie niele wkurzaja, jak sie ich skanuje..

  • 7. Data: 2002-08-21 16:26:34
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    > Dariusza nie znam. Jacka poglad na te spawe znam [*];)
    >
    > [*] "zeskanuj to sie zobaczymy w sadzie" ;P

    Expert, Dariusz, Jacek,Jacek.D to ta sama osoba

  • 8. Data: 2002-08-21 17:40:00
    Od: i...@p...onet.pl (Igo)

    Aha. Myslalem, ze teraz sie go rozpoznaje po golfmaster@

  • 9. Data: 2002-08-22 07:48:51
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Igo wrote:

    > A szkody moralne? ;) Niektorzy sie niele wkurzaja, jak sie ich skanuje..

    hmmm,

    dwa pokoje dalej siedzi kolega, który twierdzi, że za wszystko można
    zażądać odszkodowania, ale imho, nic z tego nie będzie ;)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 10. Data: 2002-08-24 03:54:30
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Marcin wrote:

    > hmmm,
    >
    > dwa pokoje dalej siedzi kolega, który twierdzi, że za wszystko można
    > zażądać odszkodowania, ale imho, nic z tego nie będzie ;)

    Dokladnie.
    Bo prawo internetowe niestety jak na razie chroni wybranych, czyli
    wielkich i bogatych.
    I tak, czym wieksza korporacja tym oszacuje wieksza szkode w wyniku
    przestepstwa nieuprawnionego dostepu
    do ich serwera, zasobow, baz danych.
    Czyli nie dziala prawo case'owe.

    I dlatego doskonalym rozwiazaniem jest podczepienie serwera do zasobow
    protektora i uznania, ze kazdorazowy wlam, skanowanie, to usilowanie
    wlamu do zasobow protektora.
    Aby z takiej ochrony skorzystac wystarczy pisac dla protektora jedna
    stronke www i przechowywac
    baze danych osobowych, np. rozklad pracy sprzataczek poteznego
    protektora
    i juz wlam na serwerek, to wlam do zasobow protektora i stad nalezna,
    przyslugujaca i zapewniona ochrona prawna i wielkosc szkody liczona w
    dziesiatkach tysiecy.

    Czyli przeksztalcenie zasobow z private do statusu official,a jeszcze
    lepiej confidential.
    Wlasnie teraz fbi przeszukuje firme zajmujaca sie bezpieczenstwem
    internetowym, ktora zechciala sie pochwalic w prasie, ze niektore
    serwery military, nie wykazuja nalezytego poziomu bezpieczenstwa
    i firme czeka prawdopodobnie koniec dzialalnosci, likwidacja.