    From: <m...@b...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie a stare ksiazki...
    Date: Tue, 2 Dec 2003 14:22:14 -0000

    "Adrian Siemieniak" <s...@s...pwr.wroc.pl> wrote in message
    news:bq5l4q$mce$1@panorama.wcss.wroc.pl...

    > Teraz co do spraw zaleznosci od krajow - publikujesz dzielo na podstawie
    prawa kraju w ktorym publikujesz - to jest np.
    > jasno stwierdzone w guttenberg.org - czyli jesli zajdziesz Panstwo gdzie
    nie ma czegos takiego jak "majatkowe prawo
    > autorskie" to wpuszczenie tego w siec jest legalne :)

    coz, moze do tego dochodzic jeszcze sporna kwestia tego:
    1. czy jestem zameldowany na terytorium Polski
    2. czy Polska ma z tym drugim krajem podpisana umowe "oczymstam" (byla taka
    wzmianka w ustawie...

    wiem, ze w praktyce to sie "rozchodzi po kosciach", ale chodzi mi bardziej o
    solidne fakty, jesli chce pozyskac materialy z biblioteki (na przyklad), NIE
    CHCE klamac, ani nawet przyznac, ze sprawa jest "niejednoznaczna i podlega
    interpretacji"...
    wracajac do panstw, gdzie nie ma majatkowego prawa autorskiego... raczej
    chodzilo mi o takie, gdzie prawa te sa krotsze (np 50 lat)

    nic to, szukam dalej.

    marek