    From: "Bungo" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie.
    Date: Tue, 21 Sep 2004 11:15:19 +0200

    Użytkownik "Michał Domaradzki" <m...@S...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cioqik$qmd$1@news.onet.pl...

    > "Ponieważ nie wniósł Pan zastrzeżeń, a jedynie wniósł poprawki, do
    > złożonych
    > przeze mnie artykułów Pańskiego autorstwa, oraz nie zabronił Pan
    > opublikowania tych artykułów przed ich publikacją, tak więc wraz z
    > publikacją tych artykułów prawa majątkowe do nich przekazane zostały na
    > Wydawnictwo. Oczywiście prawa autorskie osobiste nadal należą do Pana. "
    >
    > Czy to jest prawda? Jeśli tak, to właściwie nie mam żadnych szans. Ale
    > nawet

    Nieprawda. Do przeniesienia autorskich praw majatkowych niezbedna jest umowa
    pod rygorem niewaznosci. Nie ma czegos takiego jak "zabronienie publikacji
    przed publikacja". Przeniesienie autorskich praw majatkowych nie moze byc
    dorozumiane.

    Naleza do Ciebie autorskie prawa majatkowe oraz (oczywiscie niezbywalne)
    autorskie prawa osobiste. Negocjuj twardo, a jak stracisz nadzieje to idz do
    sadu - za opublikowane artykuly beda musieli zaplacic Ci trzykrotnosc
    stawki.

    pozdrawiam

    Bungo