  • Data: 2004-09-22 06:07:21
    Temat: Re: Prawo autorskie.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <cir2h3$2k8$1@news.onet.pl>, Michał Domaradzki wrote:
    > Nigdzie nie napisałem, ani nie powiedziałem, że wyrażam zgodę, ale wysłałem
    > materiały. Otrzymałem złożone do druku artykuły celem zatwierdzenia.
    > Naniosłem kilka poprawek, bo coś pokręcili i znów odesłałem, więc chyba w
    > ten sposób wyraziłem zgodę na publikację. Tak mi się wydaje.

    No to nie wiem. Jakby to było na etapie przesłania im pierwszej wersji to
    MZ nie byłoby to równoznaczne ze zgodą (przesłałeś do zatwierdzenia, do w
    celu ustalenia stawki etc), ale jeśli to juz zaszło tak daleko to nie mam
    pojęcia jak ewentualnie odniesie się do tego np. sąd. Natomiast nawet przy
    tym wszystkim nie nastąpiło MZ przeniesienie praw majatkowych.

    > Ale to, że wydrukowali to OK. O to nie mam pretensji. Po to przecież to

    W tych pytaniach chodzi o to, że nie dysponujesz żadnym biczem na wydawce
    za wyjątkiem tego o co się dopytuję. Jeśli nie miał prawa tego wydrukować
    to masz punkt wyjściowy do negocjacji. Jeśli miał to bardzo cienko to
    niestety widzę.

    > pisałem. Problem polega na tym, że facet mi wmawia, że po wydrukowaniu nie
    > mogę już nic zrobić, bo w domniemaniu przelałem na nich autorskie prawa
    > majątkowe, czyli że to oni wyceniają materiał. Z dotychczasowych odpowiedzi,
    > wnioskuję, że to raczej nieprawda, ale nie wiem, od jakiego pułapu zacząć
    > negocjacje.

    Co innego cesja praw majatkowych co innego zgoda na publikacje (MZ).

    --
    Marcin