  • 11. Data: 2006-02-24 21:21:34
    Temat: Re: Prawo Bankowe, a Kredyt, a lat 18-28
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    piwar napisał(a):

    > Prawo bankowe (nie przeczytałem całego, ale zacząłem rozdział o kredytach):
    > Art. 70. 1. Bank uzależnia przyznanie kredytu od zdolności kredytowej
    > kredytobiorcy. Przez zdolność kredytową rozumie się zdolność do spłaty
    > zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami w terminach określonych w
    > umowie.[...]
    >
    > Ponieważ w przypadku wzięcia w kamasze jest duże prawdopodobieństwo, że
    > w tym czasie nie będziesz spłacał rat, nie masz zdolności kredytowej.

    raczej to duze prawdopodobienstwo oznacza 100%, bo jak ktos jest
    powolany to splacanie rat zostaje zawieszone

  • 12. Data: 2006-02-24 21:25:29
    Od: piwar <p...@w...too.polbox.com>

    On 2006-02-24 22:10, SDD wrote:
    > Użytkownik "piwar" <p...@w...too.polbox.com> napisał w wiadomości

    > A czy nie jest tak, ze na okres sluzby wojskowej odsetki i splata musza byc
    > zamrozone z mocy ustawy? I nawet, gdyby bylo 100 poreczycieli i kazdy byl
    > prezesem Orlenu, to bank musi zawiesic splate kredytu i odsetek, w sytuacji,
    > gdy kredytobiorca ma isc w kamasze?

    Zanim dojdzie do odsetek i spłaty kredytu i ewentualnego ich zamrażania,
    najpierw musi być umowa. A tej bank nie podpisze z osobą nie mającą
    zdolności kredytowej lub nie spełniającą jakiś dodatkowych warunków
    (typu - poręczyciel).
    Jako bank w żadnym przypadku nie zależałoby mi na tym, by podobną umowę
    podpisać. A prawo bankowe nie zmusza chyba prywatnych firm do zawierania
    niekorzystnych dla nich umów?

    Pozdr.
    piwar.

  • 13. Data: 2006-02-24 21:30:46
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "El_Chueco" <e...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Czesc!
    > Jest obecnie boom na kredyty!

    No to jest raczej niekorzystne zjawisko - dla Ciebie. Gdyby wszyscy w naszym
    kraju mieli "po tąd" i kazdy spal na kasie, banki na kolanach by sie
    czolgaly, by ktos wzial kredyt. A tak - jak jest, kazdy widzi.

    > Czy to prawda? Gdzie ja z takimi zarobkami i warunkami moge dostac
    > kredyt (Pytalem w Santanderze, GE, PBH i nie chca dac)

    Wrzuc to pytanie na pl.biznes.banki
    Tam ocenia Twoje gatesowskie zarobki i doradza jak przeczekac te 6-7 latek
    :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2006-02-24 22:13:20
    Od: piwar <p...@w...too.polbox.com>

    On 2006-02-24 22:21, sg wrote:
    > raczej to duze prawdopodobienstwo oznacza 100%, bo jak ktos jest
    > powolany to splacanie rat zostaje zawieszone

    O ile doszłoby do podpisania umowy kredytowej, tu chyba tak by było
    (rozpoczynający wątek nic nie pisał o oblubienicy - drugiej osobie przy
    kredycie...). Ale nie zawsze, co oznacza, że nie 100% ;). Wiem,
    szczególarz jestem. Ale przez to później nie jęczę (przynajmniej z
    rzadka... ;) )
    "o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej":

    "Art. 131. 1. Żołnierzom *uznanym za posiadających na wyłącznym
    utrzymaniu członków rodziny* oraz żołnierzom *samotnym w okresie
    odbywania przez nich czynnej służby wojskowej*, z wyjątkiem
    nadterminowej zasadniczej służby wojskowej i okresowej służby wojskowej:
    [...]
    2) zawiesza się spłatę:
    b) kredytu lub pożyczki udzielonych przez banki lub instytucje
    uprawnione do udzielania kredytów lub pożyczek, chyba że strony w umowie
    postanowiły inaczej.
    2. Pożyczka i kredyty, o których mowa w ust. 1 pkt 2, w okresie
    zawieszenia ich spłaty nie podlegają oprocentowaniu."

    Czyli - jak dla mnie - jeśli masz zarabiającą babę, nici z zawieszenia
    kredytu. :)

    Pozdr.
    piwar.

  • 15. Data: 2006-02-24 23:05:00
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    El_Chueco wrote:
    > Prawnik powiedzial [...] ze jesli mam:
    > - zarobek 3000 a od stycznia 3550 brutto
    > - studiuje na II roku studiow dziennych
    > - kawaler
    > - lat 22
    > - posiadane 50% udzialow w dzialce pod Wroclawiem o wielkosci troche
    > ponad 1 ara (budowlana o wartosci ok 50 tys zl)
    > MUSZE dostac kredyt, bo spelniam wg prawa bankowego wszelkie wymagania

    Zmień prawnika, bo ten najwyraźniej o prawie bankowym nie ma większego
    pojęcia.

    -------------------+
    -------------------+

  • 16. Data: 2006-02-24 23:37:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    SDD napisał(a):
> [...]
    > prezesem Orlenu, to bank musi zawiesic splate kredytu i odsetek, w sytuacji,

    Jak brałem kredyt hipoteczny (2 lata temu) to nie było czegoś takiego
    jak żyrant, czy inny poręczyciel takiego kredytu.
    Można było wziąć kogoś na współkredytobiorce - wziąłem rodziców, bo ja
    również nie byłem dla banku wystarczająco wiarygodni.
    Rodzice byli, ale też tylko do 65 roku życia (na dłużej się zaparli że
    nie dadzą).

  • 17. Data: 2006-02-25 07:07:10
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    W ramach standardowej procedury zapewnie nie dostaniesz ale w BPH (moze
    gdzie indziej też) można wystąpić o odstepstwo - wtedy dodatkowym
    zabezpieczeniem jest kaucja lokaty na kwotę rocznych spłacanych rat kredytu.
    Przy wyzszej kwocie brutto (3550) zdolnosć kredytową powinieneś mieć, a jak
    nie to poszukaj współkredytobiorcę.

    Darek

  • 18. Data: 2006-02-27 13:46:07
    Od: "kermit" <d...@d...cds>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@N...op.pl> napisał w wiadomości

    | Ja jako praktyk ... to ci powiem, ze nie masz szans na kredyt, jesli nie
    | masz rezerwy w ksiazecce.

    | Badz realistą .... niecale 3000 netto, na kwote 220 tys zl to jest nic !
    | Nikt ci nie da kredytu na tą kwote.
    |
    | --
    | Krzysiek, Krakow

    guzik prawda: Niech idzie do Expandera albo OpenFinanse - znajda mu kredyt
    odpowiedni i na miare ! Ja mam niewiele wiecej na reke ;P i mam zdolnosc na
    blisko 400 tysi :)

    P.

  • 19. Data: 2006-03-10 19:57:24
    Od: "Kapitan" <x...@o...pl>

    Użytkownik "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >kredytu. Przy wyzszej kwocie brutto (3550) zdolnosć kredytową powinieneś
    >mieć, a jak nie to poszukaj współkredytobiorcę.

    Czy ktoś na grupie może wie czy nie ma problemu z wykreśleniem
    współkredytobiorcy gdy już sam będę miał zdolność kredytową?
    W banku (BPH) mowili że wystarczy zwykły aneks do umowy.
    Może ktoś się spotkał z taka sytuacją?