  • 1. Data: 2006-02-24 19:50:03
    Temat: Prawo Bankowe, a Kredyt, a lat 18-28
    Od: El_Chueco <e...@N...wp.pl>

    Czesc!
    Jest obecnie boom na kredyty! Chcialbym sobie kupic mieszkanie
    (wtorny/pierwotny rynek) - warunki kredytowe mam wg prawnika idealne -
    student, praca na czas nieokreslony umowa o prace na pelny etat placa
    3000 brutto a od stycznia 3550 brutto - odroczona sluzba wojskowa ze
    wzgledu na studia i tu pojawia sie klopot - nigdzie nie chca mi dac
    kredytu hipotecznego - mowia ze bank nie akceptuje tego ze mam
    "nieuregulowany" stosunek do sluzby wojskowej - albo wymagana przeze
    mnie kwota kredytu (220 tys zl) jest nie do zaakceptowania poniewaz nie
    mam zdolnosci kredytowej (sic!!) - wlasnie ze wzgedu na wojsko (gdzie
    daja z tego wiekszy procent od odsetek). Prawnik powiedzial (nie wiem
    czy slusznie) ze takie "wojskowe" ograniczenia sa niezgodne z prawem
    bankowym i ze jesli mam:
    - zarobek 3000 a od stycznia 3550 brutto
    - studiuje na II roku studiow dziennych
    - kawaler
    - lat 22
    - posiadane 50% udzialow w dzialce pod Wroclawiem o wielkosci troche
    ponad 1 ara (budowlana o wartosci ok 50 tys zl)
    MUSZE dostac kredyt, bo spelniam wg prawa bankowego wszelkie wymagania i
    taka odmowa powinna byc zaskarzona z definicji dyskryminacji!
    Teraz pytanie:
    Czy to prawda? Gdzie ja z takimi zarobkami i warunkami moge dostac
    kredyt (Pytalem w Santanderze, GE, PBH i nie chca dac)
    --
    Tomasz "El_C" Surowiec
    GG: 559899

  • 2. Data: 2006-02-24 20:00:38
    Temat: Re: Prawo Bankowe, a Kredyt, a lat 18-28
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > kredytu hipotecznego - mowia ze bank nie akceptuje tego ze mam
    > "nieuregulowany" stosunek do sluzby wojskowej - albo wymagana przeze

    Ja jako praktyk ... to ci powiem, ze nie masz szans na kredyt, jesli nie
    masz rezerwy w ksiazecce.

    > mnie kwota kredytu (220 tys zl) jest nie do zaakceptowania poniewaz nie
    > mam zdolnosci kredytowej (sic!!) - wlasnie ze wzgedu na wojsko (gdzie

    Badz realistą .... niecale 3000 netto, na kwote 220 tys zl to jest nic !
    Nikt ci nie da kredytu na tą kwote.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-02-24 20:10:01
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Ja jako praktyk ... to ci powiem, ze nie masz szans na kredyt, jesli nie
    > masz rezerwy w ksiazecce.

    bo jesli dostaniesz powolanie do wojska, to zawiesza sie platnosci
    kredytu ;-) i kontynuujesz placenie dopiero jak wrocisz z wojska

  • 4. Data: 2006-02-24 20:17:31
    Od: "Piotrek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "El_Chueco" <e...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > wygrasz , kazdy bank moze odmowic Ci kredytu bez podania przyczyny ....
    > wiec nic tutaj nie wywalczysz prawnymi kruczkami

    Bankowiec

  • 5. Data: 2006-02-24 20:22:45
    Od: El_Chueco <e...@N...wp.pl>

    sg napisał(a):

    > bo jesli dostaniesz powolanie do wojska, to zawiesza sie platnosci
    > kredytu ;-) i kontynuujesz placenie dopiero jak wrocisz z wojska

    to po co jest polisa, wpis na hipoteke?

  • 6. Data: 2006-02-24 20:29:55
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > to po co jest polisa, wpis na hipoteke?

    To jest dla tych co juz cos mają ... i mają pewną historię zatrudnienia,
    a nie dla młodziencow przed wojskiem :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2006-02-24 20:40:18
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > student, praca na czas nieokreslony umowa o prace na pelny etat placa 3000
    > brutto a od stycznia 3550 brutto - odroczona sluzba wojskowa ze
    [cut]

    Nie bądź śmieszny. Bank nic nie musi, to nie instytucja charytatywna. Jak
    masz wojsko nieuregulowane to marne szanse na kredyt. A 3000 zł brutto to
    kwota by nie umrzeć z głodu a nie kupowac mieszkanie. Ratunkiem ewentualnie
    byłoby przystapienie kogoś do kredytu o uregulowanym stosunku do słuzby
    wojskowej i zdolności kredytowej, moze rodzice?
    A o kredyty nie pytaj się prawnika tylko bankowca.

  • 8. Data: 2006-02-24 20:45:31
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > to po co jest polisa, wpis na hipoteke?

    Bank nie jest zainteresowany egzekucją z nieruchomości. Bank jest
    zainteresowany spłata kredytu + odsetki i zrobi wszystko by sobie to
    zapewnić. A mając niepewną przyszłość nie jesteś dobrym klientem dla banku.

  • 9. Data: 2006-02-24 20:58:35
    Od: piwar <p...@w...too.polbox.com>

    On 2006-02-24 20:50, El_Chueco wrote:

    > Prawnik powiedzial (nie wiem
    > czy slusznie) ze takie "wojskowe" ograniczenia sa niezgodne z prawem
    > bankowym :

    Prawo bankowe (nie przeczytałem całego, ale zacząłem rozdział o kredytach):
    Art. 70. 1. Bank uzależnia przyznanie kredytu od zdolności kredytowej
    kredytobiorcy. Przez zdolność kredytową rozumie się zdolność do spłaty
    zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami w terminach określonych w
    umowie.[...]

    Ponieważ w przypadku wzięcia w kamasze jest duże prawdopodobieństwo, że
    w tym czasie nie będziesz spłacał rat, nie masz zdolności kredytowej.

    Art. 70. 2. Osobie fizycznej, prawnej lub jednostce organizacyjnej nie
    mającej osobowości prawnej, o ile posiada zdolność prawną, które nie
    mają zdolności kredytowej, bank może udzielić kredytu pod warunkiem:
    1) ustanowienia szczególnego sposobu zabezpieczenia spłaty kredytu,
    [...]

    Zaproponuj poręczyciela z uregulowanym stosunkiem do służby wojskowej.
    Bank _może_ się zgodzić, ale nie _musi_.

    Pozdr.
    piwar.

  • 10. Data: 2006-02-24 21:10:43
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "piwar" <p...@w...too.polbox.com> napisał w wiadomości

    > Zaproponuj poręczyciela z uregulowanym stosunkiem do służby wojskowej.
    > Bank _może_ się zgodzić, ale nie _musi_.

    A czy nie jest tak, ze na okres sluzby wojskowej odsetki i splata musza byc
    zamrozone z mocy ustawy? I nawet, gdyby bylo 100 poreczycieli i kazdy byl
    prezesem Orlenu, to bank musi zawiesic splate kredytu i odsetek, w sytuacji,
    gdy kredytobiorca ma isc w kamasze?

    Pozdrawiam
    SDD