  • 21. Data: 2009-02-24 17:04:49
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl> napisał w wiadomości
    news:rqnzpt19175x$.dlg@planet.terror.mx...
    > Dnia Mon, 23 Feb 2009 22:28:54 +0100, Cavallino powiedział:

    > Przepraszam, czy to jest specyficzne dla oprogramowania,

    To jest specyficzne dla praw autorskich.

    >czy tak samo jest
    > np. z samochodem, który kupujesz do użytkowania, a nie do modyfikacji?

    A samochód to utwór na gruncie polskiego prawa?

  • 22. Data: 2009-02-24 17:07:12
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 17:52:26 +0100, Piotr [trzykoty] powiedział:

    > Przedstawione problemy dotyczą praw autorskich, a nawet szczegółowo
    > programów.
    > Samochód nie jest chroniony prawem autorskim, jest to zwykły przedmiot
    > materialny.

    OK, rozumiem.
    Ale i tak trochę to dziwne.
    Kupuję mp3kę - nie mogę jej zremixować? Tak to działa?

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 23. Data: 2009-02-24 17:09:23
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

> [...]

    > programów.
    > Samochód nie jest chroniony prawem autorskim, jest to zwykły przedmiot

    I jeszcze jedno mi spokoju nie daje:

    Samochód ma jakiś "design", który zapewne jest chroniony - czy prawem
    autorskim?

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 24. Data: 2009-02-24 17:10:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl> napisał w wiadomości

    > Ale i tak trochę to dziwne.
    > Kupuję mp3kę - nie mogę jej zremixować? Tak to działa?

    Zakładając że w ogóle ten mp3 jest kupiony legalnie.

    Z softem jest jeszcze inaczej - bo w opisywanym przypadku nikt go nie kupił.
    Kupił sobie tylko prawo jego używania (licencję).

  • 25. Data: 2009-02-24 17:11:07
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Żeby nie kradli oprogramowanie, które wytworzyli, a które należy do
    > pracodawcy

    Wiem, ale ciekawa sytuacja się robi jak z filmu SF. Jak mogę sobie ukraść
    coś co i tak zostaje w mojej głowie (program) i możliwy jest do odtworzenia
    w miesiąc/rok.

    *

  • 26. Data: 2009-02-24 17:12:23
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 18:04:49 +0100, Cavallino powiedział:

    > To jest specyficzne dla praw autorskich.

    > A samochód to utwór na gruncie polskiego prawa?

    Wystarczyłaby tylko ta pierwsza odpowiedź :)

    BTW: dla mnie program (czy kod strony) to taki sam "utwór" jak samochód,
    ale ja coś tam programuję, więc może to mi wypacza ogląd, noi rozumiem, że
    nie o moim zdaniu tutaj dyskutujemy ;)

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 27. Data: 2009-02-24 17:15:47
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 18:10:14 +0100, Cavallino powiedział:

    > Zakładając że w ogóle ten mp3 jest kupiony legalnie.

    Legalnie oczywiście.

    > Z softem jest jeszcze inaczej - bo w opisywanym przypadku nikt go nie kupił.
    > Kupił sobie tylko prawo jego używania (licencję).

    Ale mogę, czy nie mogę jej zremixować?
    I dlaczego z softem jest inaczej niż z mp3ką? W świetle prawa autorskiego
    to taki sam "utwór" chyba?

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 28. Data: 2009-02-24 17:27:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl> wrote
    > I dlaczego z softem jest inaczej niż z mp3ką? W świetle prawa autorskiego
    > to taki sam "utwór" chyba?

    Taki sam, tylko programy mają jeszcze dodatkowy rozdział szczególny w pa.
    Zerknij do ustawy to się dowiesz.

  • 29. Data: 2009-02-24 17:29:08
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl> wrote
    > Samochód ma jakiś "design", który zapewne jest chroniony - czy prawem
    > autorskim?

    Może być chroniony wzorem przemysłowym. A prawem autorskim, hm...

  • 30. Data: 2009-02-24 18:02:40
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 18:27:44 +0100, Piotr [trzykoty] powiedział:

    > Taki sam, tylko programy mają jeszcze dodatkowy rozdział szczególny w pa.
    > Zerknij do ustawy to się dowiesz.

    Rozumiem, że chodzi o 74.4.2?
    Coż, człowiek uczy się przez całe życie... :)

    Ale w związku z powyższym mam pytanie:

    Przykładowy program, nazwijmy go "Program A", prosi o podanie całkowitej
    liczby X, po czym dodaje 20 do X i wyświetla wynik.

    Rozumiem, że w świetle 74.4.2 niedozwolona jest samodzielna modyfikacja
    Programu A tak, aby dodawał 40 zamiast 20.

    Czy w świetle prawa autorskiego dozwolone jest uruchomienie innego
    programu, nazwijmy go "Program B", którego funkcją jest modyfikacja pamięci
    zajmowanej przez Program A (po jego uruchomieniu), która spowoduje zmianę
    wartości 20 zapisanej w tym miejscu pamięci na wartość 40? I zaznaczam, że
    nie jest to "obchodzenie zabezpieczenia", tylko zmiana funkcjonalności.

    I przy okazji pytanie drugie:

    "Uprawniony może domagać się od użytkownika programu komputerowego
    zniszczenia posiadanych przez niego środków technicznych (w tym programów
    komputerowych), których jedynym przeznaczeniem jest ułatwianie
    niedozwolonego usuwania lub obchodzenia technicznych zabezpieczeń
    programu."

    Czy oznacza to, że jeśli ktoś posiada program, który służy do _różnych
    rzeczy_, m.in do "usuwania lub obchodzenia (...)", to uprawniony nie może
    się domagać jego usunięcia?

    Dzięki.

    --
    Bright light is the end