  • 1. Data: 2009-02-23 14:03:57
    Temat: Prawko i nowa ustawa
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Cytując za Onetem i TVN24:
    "starosta będzie mógł zawiesić na miesiąc prawo jazdy kierowcy, na którego
    koncie będą niezapłacone mandaty za wykroczenia drogowe"
    Nie rozumiem. Starosta? To zgodne z jakimś prawem? Przecież chyba nie on je
    wydaje, więc jak je zatrzyma? A mogę jeździć na pozwoleniu na prowadzenie
    wydanym przez starostę albo wójta?
    Chyba że starostwo otrzymuje uprawnienia Policji? Będzie miał możliwość
    przeszukiwania samochodu, prowadzenia śledztw?
    Czy to tylko kolejny straszak bubel prawny?

  • 2. Data: 2009-02-23 15:14:29
    Temat: Re: Prawko i nowa ustawa
    Od: Piotr <...@...c>

    cranky pisze:
> [...]
    > przeszukiwania samochodu, prowadzenia śledztw?
    > Czy to tylko kolejny straszak bubel prawny?

    a zobacz na prawku kto jest organem wydającym

  • 3. Data: 2009-02-23 15:33:11
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > przeszukiwania samochodu, prowadzenia śledztw?
    > Czy to tylko kolejny straszak bubel prawny?

    starosta zajmuje sie ewidencja pojazdow, kierowcow i innymi pozwoleniami
    pozdrawiam
    p.g.

  • 4. Data: 2009-02-23 15:40:27
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "cranky" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem. Starosta? To zgodne z jakimś prawem? Przecież chyba nie on
    > je
    > wydaje, więc jak je zatrzyma? A mogę jeździć na pozwoleniu na prowadzenie

    Pozycja 4c na - tak dla ulatwienia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-02-23 16:05:52
    Temat: podłączając się pod temat
    Od: "cadzik" <c...@s...pl>

    To coś jak z tymi alimentami.

    Ale Starosta będzie zawieszał Uprawnienia czy tylko zabierze papier? Bo
    upranień to chyba zawiesić nie może, skoro uprawnienia nabyłem, sąd mi nie
    uchylił ich...

  • 6. Data: 2009-02-23 16:10:41
    Temat: Re: podłączając się pod temat
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "cadzik" <c...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Ale Starosta będzie zawieszał Uprawnienia czy tylko zabierze papier? Bo
    > upranień to chyba zawiesić nie może, skoro uprawnienia nabyłem, sąd mi nie

    Ale starosta nadaje uprawnienia i je cofa. Nie musi byc wyroku sadu - musi
    byc tylko jakas ustawowa podkladka.
    Tak jak uzbierasz 24 punkty (czy ile tam) i tez nie musi byc wyroku a
    Policja kieruje wniosek do starosty o odebranie prawka. Tak samo jak ktos si
    etez pytal ostatnio o jakiegos Dzidka, czy dziadka, ze stan zdrowia nie
    pozwala i tez mu poradzono napisac do starosty, zeby skierowal go na badania
    i ewentualnie cofnal uprawnienia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-02-23 16:46:13
    Od: "cadzik" <c...@s...pl>

    > Ale starosta nadaje uprawnienia i je cofa. Nie musi byc wyroku sadu - musi
    > byc tylko jakas ustawowa podkladka.

    OK

    ciekawe jakie są szczegóły tego rozwiązania.

    Bo jeśli ma się dług do 600 zł to ponoć jest to 30 dni. A po tych 30 dniach
    co jeśli nie zapłącono?
    Od nowa 30 dni w nieskończoność?

  • 8. Data: 2009-02-23 17:36:59
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Przecież chyba nie on je wydaje, więc jak je zatrzyma?

    On je wydaje... a czy je zatrzyma? Wątpię, chyba, że sam mu je zaniesiesz
    lub miśki Ci zabiorą podczas kontroli.

    *

  • 9. Data: 2009-02-23 17:58:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    cadzik pisze:
    > To coś jak z tymi alimentami.
    >
    > Ale Starosta będzie zawieszał Uprawnienia czy tylko zabierze papier? Bo
    > upranień to chyba zawiesić nie może, skoro uprawnienia nabyłem, sąd mi
    > nie uchylił ich...

    Starosta jest organem wydającym i cofającym uprawnienia - nie sąd. Sąd
    może tylko zakazać kierowania pojazdami - wtedy uprawnienia masz, tyle
    że z powodu wyroku nie wolno ci kierować pojazdami (nawet takimi, na
    których uprawnień nie potrzebujesz, a zostały ujęte w wyroku - np.
    motorowery czy rowery).