  • 1. Data: 2009-02-23 14:03:26
    Temat: Prawa autorskie
    Od: coder <j...@o...pl>

    Dwie osoby prywatne umówiły się na napisanie strony internetowej bez
    spisywania jakiejkolwiek umowy. Nie określono również ustnie kwestii
    dotyczących praw autorskich.
    Czy osoba kupująca może później modyfikować kod tej strony? (nie
    rozmawiali o tym wcześniej)

  • 2. Data: 2009-02-23 14:14:39
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "coder" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Dwie osoby prywatne umówiły się na napisanie strony internetowej bez
    >spisywania jakiejkolwiek umowy.

    Czyli co, umowa o dzieło?

    >Czy osoba kupująca może później modyfikować kod tej strony? (nie
    >rozmawiali o tym wcześniej)

    Bez zgody autora nie.

  • 3. Data: 2009-02-23 16:28:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Cavallino pisze:

    > Bez zgody autora nie.

    Czyli twierdzisz, że jak zamówię wykonanie drewnianej rzeźby, to potem
    nie wolno mi jej samodzielnie przemalować? ;->

  • 4. Data: 2009-02-23 17:29:59
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 23 Lut, 17:28, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Czyli twierdzisz, że jak zamówię wykonanie drewnianej rzeźby, to potem
    > nie wolno mi jej samodzielnie przemalować? ;->

    Nawet lakierem pociagnac nie mozna ;)

  • 5. Data: 2009-02-23 17:38:12
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Czy osoba kupująca może później modyfikować kod tej strony? (nie
    > rozmawiali o tym wcześniej)

    Spoko można. Gorzej może być co najwyżej z autorskimi fotkami/grafiką na
    stronie.

    *

  • 6. Data: 2009-02-23 18:05:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote

    > Bez zgody autora nie.

    Nie do końca tak jest. Ustawa o prawach autorskich:
    Art. 75. 1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, czynności wymienione w art. 74
    ust. 4 pkt 1 i 2 nie wymagają zgody uprawnionego, jeżeli są niezbędne do
    korzystania z programu komputerowego zgodnie z jego przeznaczeniem, w tym do
    poprawiania błędów przez osobę, która legalnie weszła w jego posiadanie.

  • 7. Data: 2009-02-23 19:27:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do korzystania z programu komputerowego zgodnie z jego przeznaczeniem, w
    > tym do poprawiania błędów przez osobę, która legalnie weszła w jego

    A skąd pomysł że legalnie weszła w posiadanie?
    Kod jest domyślnie własnością zamawiającego, a nie wykonawcy?

  • 8. Data: 2009-02-23 19:43:50
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Kod jest domyślnie własnością zamawiającego, a nie wykonawcy?

    I na tą "domyślność" firmy takie jak IBM czy Motorola programistom dają
    stacje bez jakichkolwiek USB, CD-R itp.

    *

  • 9. Data: 2009-02-23 19:52:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    > A skąd pomysł że legalnie weszła w posiadanie?
    > Kod jest domyślnie własnością zamawiającego, a nie wykonawcy?

    Zakładamy umowę o dzieło. A po co ktoś zamawia program, żeby sobie popatrzeć
    na kod zza szybki...? Raczej nie, nieprawdaż...? Nie musi przechodzić prawo
    materialne na zamawiającego, ale w przypadku braku odmiennych postanowień
    domniemuje się zgodę na używanie, swego rodzaju licencję.
    Nie pamiętam orzecznictwa, ale niech by twórca spróbował sądownie dochodzić
    "praw", że niby zamawiający nielegalnie użytukuje jego program, to choćby z
    art. 5 kc jego roszczenie byłoby bezzasadne-kasę wziął, a teraz chciałby nie
    pozwalać używać.

  • 10. Data: 2009-02-23 19:55:55
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    > A skąd pomysł że legalnie weszła w posiadanie?

    Zaraz, o czym piszemy? Bo nie wiem czy o tym samym. Wydaje mi się, że to
    Zamawiający chce modyfikować.

    > Kod jest domyślnie własnością zamawiającego, a nie wykonawcy?

    W umowie o pracę to tak. Ale w umowie o dzieło to nie jestem przekonany... A
    znam zdania, że nie.