  • 11. Data: 2009-02-23 19:58:00
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    > I na tą "domyślność" firmy takie jak IBM czy Motorola programistom dają
    > stacje bez jakichkolwiek USB, CD-R itp.

    Bo albo są na umowie o pracy (wtedy prawo autorskie jasno mówi, komu
    przysługują prawa) albo wynika to z treści umów które zawarli, bo
    standardowo prawa autorskie materialne przysługują twórcom (poza wyjątkami)

  • 12. Data: 2009-02-23 20:17:55
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

> [...]
    > przysługują prawa) albo wynika to z treści umów które zawarli, bo
    > standardowo prawa autorskie materialne przysługują twórcom (poza

    To po co USB czy nagrywarki w rzeczonych firmach likwidują? Bo każdego można
    kupić tylko kwestią ceny to jest, a w w/w wypadku nie ma co kupić.

    *

  • 13. Data: 2009-02-23 21:28:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Zakładamy umowę o dzieło. A po co ktoś zamawia program, żeby sobie
    > popatrzeć na kod zza szybki...?

    Dostać i używać kod wynikowy, a nie źródłowy.
    Nikt nie pisał że to strona w html.

    > Raczej nie, nieprawdaż...? Nie musi przechodzić prawo materialne na
    > zamawiającego, ale w przypadku braku odmiennych postanowień domniemuje się
    > zgodę na używanie, swego rodzaju licencję.

    Zgadza się ZTCW.
    Używanie a nie modyfikację.
    I wcale z tego tytułu kodu programu nie musi dawać.

  • 14. Data: 2009-02-24 16:01:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    > To po co USB czy nagrywarki w rzeczonych firmach likwidują?

    Żeby nie kradli oprogramowanie, które wytworzyli, a które należy do
    pracodawcy (bo w przypadku umowy o pracę, to co zrobi pracownik należy do
    pracodawcy, jeśli o prawa autorskie idzie) (z wyjątkami)

  • 15. Data: 2009-02-24 16:18:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2009, *piotr'ek* wrote:

    > To po co USB czy nagrywarki w rzeczonych firmach likwidują?

    Z tego powodu, z którego trzymają pieniądze, weksle i umowy w kasach
    pancernych. Co nie powoduje, że jak jakiś "firmowy" pieniądz,
    weksel czy umowa znajdzie się na wierzchu to przestanie być
    chroniona PRAWEM.

    > Bo każdego można
    > kupić tylko kwestią ceny to jest, a w w/w wypadku nie ma co kupić.

    Ależ jest!
    Temu co "kupił" może być trudno skorzystać z tego za co zapłacił,
    jeśli nie ma umowy. Przecież nie wyjedzie do Hondurasu aby tam
    wystawić polską stronę www :]
    Jak sądzę naruszenie PA poprzez skorzystanie z tej strony przez
    "pirata" na Dalekim Wschodzie jest mało prawdopodobne :) (w odróżniniu
    od firmware od programistów rzeczonych firm, które może się komuś
    przydać do produkcji "podróbek").

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2009-02-24 16:20:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    > Używanie a nie modyfikację.
    > I wcale z tego tytułu kodu programu nie musi dawać.

    Czasem po prostu dostaje kod np. typu html. Wtedy na podstawie art. 75 może
    łatwo sobie zmodyfikować. Ale jak otrzymuje tylko kod wynikowy, to po prostu
    jest to trudność techniczna, aby zmodyfikować, a nie prawna.
    Chyba masz rację, że nie musi mu udostępniać kodu źródłowego, jeśli to z
    umowy nie wynika.

  • 17. Data: 2009-02-24 16:38:51
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 22:28:54 +0100, Cavallino powiedział:

    > Zgadza się ZTCW.
    > Używanie a nie modyfikację.

    Przepraszam, czy to jest specyficzne dla oprogramowania, czy tak samo jest
    np. z samochodem, który kupujesz do użytkowania, a nie do modyfikacji?

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 18. Data: 2009-02-24 16:45:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009, Piotr [trzykoty] wrote:

    > Czasem po prostu dostaje kod np. typu html. Wtedy na podstawie art. 75 może
    > łatwo sobie zmodyfikować. Ale jak otrzymuje tylko kod wynikowy, to po prostu
    > jest to trudność techniczna, aby zmodyfikować, a nie prawna.

    Ale modyfikować wolno tylko w określonym *celu*, a nie wot tak
    sobie "bo chciałem zmodyfikować".
    Twórcy oprogramowania niejednokrotnie sami sobie aplikują
    problem - nie dając np specyfikacji interfejsów :)
    (bo to jest metoda na "*musiałem* samemu....")
    To prawda.
    Ale prawa do modyfikacji "wot tak sobie" nie oznacza.
    Oczywiscie widzę że zaznaczyłeś "zgodnie z art. 75" - tylko pytanie
    czy każdy wie o co idzie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-02-24 16:52:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl> wrote
    > Przepraszam, czy to jest specyficzne dla oprogramowania, czy tak samo jest
    > np. z samochodem, który kupujesz do użytkowania, a nie do modyfikacji?

    Przedstawione problemy dotyczą praw autorskich, a nawet szczegółowo
    programów.
    Samochód nie jest chroniony prawem autorskim, jest to zwykły przedmiot
    materialny.

  • 20. Data: 2009-02-24 17:03:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Czasem po prostu dostaje kod np. typu html. Wtedy na podstawie art. 75
    > może łatwo sobie zmodyfikować.

    W ograniczonym zakresie, takim żeby używać.
    A nie jak mu się zamarzy.