  • 1. Data: 2003-12-17 18:01:05
    Temat: Praca pisemna na temat "Stosunek pracy"
    Od: "JurekZ" <zarek@(wytnij)go2.pl>

    Witam

    Mam za zadanie napisac obszrna prace pisemna na temat "Stsunek pracy".
    W zwiazku z tym mam przeogromna prosbe do szanownych grupowiczow o
    zapoznanie sie ze wstepna wypocina na w/w temat i podpowiedzenie mi co mozna
    by jeszcze dopisac, ewentualnie zmienic.

    Oto link do mojego projektu pracy:
    http://home.satkabel.com.pl/~zar/praca.doc

    Za pomoc w sprawie o ktora prosze z gory wielkie dzieki.

  • 2. Data: 2003-12-18 09:13:12
    Temat: Re: Praca pisemna na temat "Stosunek pracy"
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik JurekZ napisał:

    więc do dzieła (tak na szybko):
    1. "Pracownikowi nie wolno prowadzić działalności konkurencyjnej wobec
    pracodawcy ani pracować dla innej osoby prowadzącej taką działalność."

    zawsze?

    2. Przepis art. 87 k.p. stanowi, że potrącenia w przypadku egzekwowania
    należności alimentacyjnych nie mogą przekroczyć trzech piątych
    wynagrodzenia, a w przypadku egzekwowania innych należności lub
    potrącania zaliczek pieniężnych - połowy wynagrodzenia.

    warto wspomnieć, że jest rozporządzenie okrelające kwoty wolne od egzekucji.

    3. Ten rodzaj umów jest aktualnie w obrocie prawnym najczęściej
    spotykany. Strony same w treści umowy określają czas jej trwania a prawo
    pracy nie ustanawia żadnych ograniczeń w tym zakresie.

    nie jestem pewien czy jest możliwe zawarcie umowy na czas okreśłony na
    powiedzmy 15 lat, a tak wynika z Twojej pracy.

    do połowy dobrnąłem, cdn. :)

    poza tym, bardzo ciekawa praca, mogę sobie ją zatrzymac?
    (Nie będę rozpowszechniał).

    pozdrawiam

    marcin

  • 3. Data: 2003-12-18 15:10:08
    Od: "JurekZ" <zarek@(wytnij)go2.pl>

    > więc do dzieła (tak na szybko):
    > 1. "Pracownikowi nie wolno prowadzić działalności konkurencyjnej wobec
    > pracodawcy ani pracować dla innej osoby prowadzącej taką działalność."
    >
    > zawsze?

    no wlasnie nie jestem pewien ???

> [...]
    > potrącania zaliczek pieniężnych - połowy wynagrodzenia.
    >
    > warto wspomnieć, że jest rozporządzenie okrelające kwoty wolne od

    czy jest gdzies w necie takowe rozporzadzenie???
    chetnie bym przeczytal

> [...]
    >
    > nie jestem pewien czy jest możliwe zawarcie umowy na czas okreśłony na
    > powiedzmy 15 lat, a tak wynika z Twojej pracy.

    gdzies o tym przeczytalem (nie pamietam gdzie) i dlatego tak napisalem, ale
    moze gdzies jeszcze cos znajde na ten temat to wtedy poprawie

    > do połowy dobrnąłem, cdn. :)

    dzieki za zmarnowany czas :-)))

    > poza tym, bardzo ciekawa praca, mogę sobie ją zatrzymac?
    > (Nie będę rozpowszechniał).

    oczywiscie ze mozesz zatrzymac i zrobic z nia co chcesz :-)))

  • 4. Data: 2003-12-18 15:51:57
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik JurekZ napisał:

    > no wlasnie nie jestem pewien ???

    Rozdział IIa
    Zakaz konkurencji
    Art. 1011.
    § 1. W zakresie określonym w odrębnej umowie, pracownik nie może prowadzić
    działalności konkurencyjnej wobec pracodawcy ani też świadczyć pracy w
    ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na rzecz podmiotu
    prowadzącego taką działalność (zakaz konkurencji).

    Czyli - musi istnieć odrębna umowa.
    Co do zasady - pracownik może świadczyć pracę na rzecz podmiotu
    konkurencyjnego. (Np. sprzedawać w dwóch sklepach spożywczych jednocześnie).

    na pewno na http://isip.sejm.gov.pl

    > gdzies o tym przeczytalem (nie pamietam gdzie) i dlatego tak napisalem, ale
    > moze gdzies jeszcze cos znajde na ten temat to wtedy poprawie

    no wiesz. art. 8 kp itd.
    wydaje mi się, że zawarcie tak długiej umowy może być nadużywaniem prawa
    przez pracodawcę, bo jaki jest sens gospodarczy.
    Już przy umowach na np. 3 lata możnaby się zastanawiać, czy to powinna
    być ta umowa.

    tak z ciekawości - na jakich studiach wymagają takich prac?

  • 5. Data: 2003-12-18 20:31:34
    Od: "JurekZ" <zarek@(wytnij)go2.pl>

    Wielkie dzieki.
    Mam chwile czasu, wiec moge sie brac za poprawianie bo jutro musze oddac ta
    prace.

    > tak z ciekawości - na jakich studiach wymagają takich prac?
    To nie studia, tylko studium o kierunku BHP (na studia brakuje pieniazkow
    :-((( )

    Jeszcze raz wielkie dzieki i pozdrawiam.

    Ps.
    Jezeli jeszcze cos wylapiesz, to daj znac :-)))

  • 6. Data: 2003-12-19 03:19:24
    Od: "JurekZ" <zarek@(wytnij)go2.pl>

> [...]
    przez pracodawcę, bo jaki jest sens gospodarczy.
    Już przy umowach na np. 3 lata możnaby się zastanawiać, czy to powinna

    Znalalem:-)))
    Tu wlasnie o tym przeczytalem,
    http://www.gofin.pl/podp.php/170/376/20817/?PHPSESSI
    D=fdcf8171ad134652b23155a28882a582

    wiec juz sam nie wiem co o tym myslec ?!?!?

  • 7. Data: 2003-12-19 08:28:21
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik JurekZ napisał:

    > wiec juz sam nie wiem co o tym myslec ?!?!?

    wpadnij do biblioteki i poczytaj komentarze :)