  • 1. Data: 2003-12-17 17:44:22
    Temat: Chyba prawo patentowe :-)
    Od: "user" <g...@o...pl>

    Witam.
    Mam parę pomysłów, które chciałbym przedstawić firmom.
    Jak zabezpieczyć się przed taką ewentualnością, że ja im podaję pomysł, oni
    mówią, że do bani a po czasie sami go wprowadzają?
    Z góry dzięki za odpowiedź

    user

  • 2. Data: 2003-12-18 00:30:57
    Temat: Re: Chyba prawo patentowe :-)
    Od: Arkadesh Dreadful <a...@g...removethispart.pl>

    user wrote:

> [...]
    > Jak zabezpieczyć się przed taką ewentualnością, że ja im podaję pomysł, oni
    > mówią, że do bani a po czasie sami go wprowadzają?

    Zazwyczaj podpisuje sie w takim przypadku NDA (Non-Disclosure Agreement
    - nie wiem jak to sie po polsku nazywa) - dokument w ktorym strona z
    ktora przeprowadzasz rozmowy zobowiazuje sie do nie wykorzystania
    twojego pomyslu bez twojej zgody. Dodatkowo mozesz zabezpieczyc sie
    potwierdzajac notarialnie swoje pomysly (spisane na papierze) - w ten
    sposob uzyskujesz dowod, ze w danym czasie miales taki pomysl, a nie np.
    dowiedziales sie o czyms w czasie rozmowy z przedstawicielem firmy.

    pzdr
    Arkadesh

  • 3. Data: 2003-12-18 00:46:08
    Od: Arek <a...@e...net>

    user rzecze:
    > Mam parę pomysłów, które chciałbym przedstawić firmom.
    > Jak zabezpieczyć się przed taką ewentualnością, że ja im podaję pomysł, oni
    > mówią, że do bani a po czasie sami go wprowadzają?

    Nie jesteś w stanie się zabezpieczyć.
    W Polsce nie działa ochrona pomysłów.

    pozdrawiam
    Arek