    From: guest <n...@T...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Powtórne nieodpłatne wykonanie pracy uznanej za wadliwą
    Date: Tue, 20 Sep 2011 12:33:26 +0200

    W dniu 2011-09-20 12:03, Bydlę pisze:

    > Czy pytasz o sytuację, w której np. pracownik miał zainstalować pakiet
    > Office, zainstalował pakiet Corel Draw i chce ekstra pieniędzy za
    > prawidłowe wykonanie swej pracy w ramach etatu?

    Zastanawiam się nad punktem regulaminu pracy, z którym się zapoznaję
    przed podpisaniem umowy. I nie pytam się tu o kwestię moralną tylko jak
    stanowi prawo. Podkreślę - jest to umowa o pracę, a nie o dzieło.

    Załóżmy nawet, że mamy do czynienia z tak klarowną co do oceny wykonania
    sytuacja jak opisałeś - czy pracodawca może egzekwować dodatkową pracę
    bez wynagrodzenia bazując na takim punkcie regulaminu pracy? Czy też
    powinien zapłacić (nawet za błędnie wykonaną pracę!), rozwiązać umowę z
    jednostką nie potrafiącą odróżnić Office od Corela i ew. dochodzić
    odszkodowania w sądzie?

    A co z ludźmi, którzy się wdrażają (lub są na okresie próbnym) - czy
    literalne stosowanie takiego zapisu nie doprowadziłoby do sytuacji,
    gdzie mamy de facto do czynienia z bezpłatną praktyką (dopóki się nie
    "nauczy")?

    A co w przypadku projektu, który wg wszelkiej dostępnej wiedzy miał być
    łatwy i zająć miesiąc, a po drodze okazało się że termin jest nierealny
    a dodatkowo prace spowodowały nieumyślne błędy w systemie?

    Wg mnie bez ściśle określonych kryteriów oceny i w tak skomplikowanej
    materii ja projekty IT jest to martwy (o ile nawet niedozwolony) zapis -
    ale ja nie jestem prawnikiem i stąd moje pytanie na grupie.