  • From: Markus Sprungk <z...@c...cy>
    Subject: Re: Pornografia w kioskach
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 9 Jun 2004 19:41:55 +0200

    JaromirD napisał(a):

    > Witam
    >
    > Mam takie pytanie: w saloniku prasowymna półce są wystawione gazety
    > erotyczne (choć po prawdzie niektóre z nich to już pornografia). Półka jest
    > na wysokości głowy 5-letniego dziecka - czyli na wprost jego oczu. Czy mogę
    > (na jakiej podstawie) domagać się od sprzedawcy takiego rozmieszczenia
    > prasy, by osoby, dla których widok rozkraczonych gołych panienek nie jest
    > odpowiedni, nie były nań narażone? Np. przeniesienia ich na wyższą półkę, w
    > mniej widoczne miejsce?

    Nie. Z tego, co pamiętam, definicja pornografii nie została do końca
    ustalona i nie ma swojego odzwierciedlenia w prawie. Jeśli się mylę to
    proszę mnie poprawić

    > Nie mam nic przeciwko takim gazetom - jak ktoś chce, niech je kupuje ale
    > niekoniecznie chciabym by do ich oglądania zmuszane - nie bezpośrednio
    > oczywiście - było dziecko.

    Uważasz, że jak dziecko spojrzy na gołą panienkę to się od razu zdeprawuje?
    Nie mierzysz przypadkiem dziecka swoją miarą? Kiedyś ludzie chodzili
    wyłącznie nago. Czy to oznacza, że byli zboczeni? Chyba nie należysz do
    tego typu rodziców, którzy za wszelką ceną "chronią" dziecko przed golizną
    by "przypadkiem" nie zobaczyło za dużo :))))

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*