  • 81. Data: 2016-01-20 12:45:38
    Temat: Re: Pomy?ka w przelewie
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 12:29, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Tak nawiasem mowiac - taka wplata z gory to chyba zaliczka ?
    > I wymaga wystawienia faktury VAT zaliczkowej ?

    Tak - ale zamiast tego nie dostawałem (wtedy co miesiąc) normalnej
    faktury za zużycie (i nie musiałem czekać na osobę spisującą dane z
    licznika i wystawiające faktury/rachunki). To były czasy
    przedinternetowych banków :) Więc biorąc pod uwagę opłaty na poczcie,
    czas tracony itp. wolałem będąc przy okazji raz na pół roku załatwić to
    w siedzibie firmy - dodatkowo wpłacając w kasie gotówkę bez żadnych opłat :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 82. Data: 2016-01-20 19:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Akurat w koncie firmowym mbanku przelewy są płatne. Ale można używać
    > do DG ekonta (kiedyś jak patrzyłem, to nie było takiego zastrzeżenia w
    > umowie/regulaminie mbanku).

    Hmm, to nawet nie wiedziałem. Rzeczywiście z gospodarczego robie tylko
    przelewy do zus i na podatki i ten a pewno sa darmowe. Darmowe sa tez na
    inne konta w ramach mbanku.
    Natomiast tak jak piszesz - mozna to polaczyc z darmowym ekontem.

  • 83. Data: 2016-01-20 20:38:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 20 Jan 2016 18:00:40 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Hmm, to nawet nie wiedziałem. Rzeczywiście z gospodarczego robie tylko
    >przelewy do zus i na podatki i ten a pewno sa darmowe. Darmowe sa tez na
    >inne konta w ramach mbanku.
    O to coś zmienili bo kiedyś z konta mbiznes na ekonto osobiste
    kosztowało 1 zł.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 84. Data: 2016-01-21 21:55:36
    Temat: Re: Pomyłka w przelewie
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > No jak nie pisałaś? Najpierw była ustalona cena. Potem propozycja
    > zakupu 25 zł taniej. Potem zaakceptowanie tej drugiej kwoty, czego
    > kupujący nie ogarnął.
    A sprzedający zastosował "chwyt" na półgłówków.

    --
    animka

  • 85. Data: 2016-01-21 23:18:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-01-16 o 21:55, Animka pisze:

    > A sprzedający zastosował "chwyt" na półgłówków.

    Fakt, że górnolotne to argumenty nie były, ale co do zasady ma akurat
    rację i zwrot się kupującemu nie należy.

  • 86. Data: 2016-01-22 17:21:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    pl...
    > Ale to muszą być uzasadnione koszty. Teraz większość przedsiębiorców jednak
    > przez Internet robi przelewy, a nie jeździ osobiście do banku.

    Bierze przykład z państwa.

  • 87. Data: 2016-01-22 17:23:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "martyn1" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Mówił o czasie na mieście bo specjalnie musiałby jechać do banku czy gdzies
    > tam wpłacić mi te 25 zł

    To poczekaj aż przyjdzie towar i spójrz na paragon/fakturę. Jak kwota nie będzie
    się zgadzała do donos do US.

  • 88. Data: 2016-01-23 07:21:47
    Od: BabYmos <b...@o...eu>

    W dniu 2016-01-22 o 17:23, qwerty pisze:
    > Użytkownik "martyn1" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > To poczekaj aż przyjdzie towar i spójrz na paragon/fakturę. Jak kwota
    > nie będzie się zgadzała do donos do US.

    Tylko z tego co wywnioskowałem on tego towaru nie kupił.

  • 89. Data: 2016-01-25 17:44:46
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Jan 2016, Liwiusz wrote:

    > Spokojnie może ci zrobić ten przelew przy okazji robienia przelewu do
    > ZUS lub US.

    Przecież wątkotwórca zacytował iż sprzedawca "nie ma tokenów".
    To ja bym Twoj spokój podważył ;)

    Nie zmienia to faktu, że można mu zaproponować, żeby zwrócił kasę
    jak już środki (techniczne) do potwierdzania przelewów zdobędzie.

    pzdr, Gotfryd

  • 90. Data: 2016-01-25 18:20:20
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    > Co do zasady tak to działa. Nie przypominam sobie, aby roszczenia
    > o bezpodstawne wzbogacenie były ograniczane o jakieś ekstra koszty
    > związane z tym, że ktoś musi iść na miasto zrobić przelew, czy nawet
    > wracać z rocznego urlopu w USA ;)

    Bo one nie są *ograniczane*.
    Po prostu zobowiązanemu należy się zwrot kosztów z przepisów ogólnych,
    więc ma (również z przepisów ogólnych) prawo wziąć zastaw na kwotę
    stanowiacą równowartość kosztu, a następnie tę kwotę potrącić.

    Osobna sprawa to wycena wartości (w tym przypadku na całe 25 zł)
    rzeczonego kosztu.
    Ale Ty najwyraźniej próbujesz podważyć *fakt*, że zobowiązany
    do zwrotu ma prawo do potrącenia kosztów, a z tym nijak nie
    można się zgodzić. Przecież to nie jego wina, że został
    bezpodstawnie wzbogacony.
    A trzecia, równie odrębna sprawa, to omówiony już fakt że oferty
    były dwie, zaś "oświadczeniem strony" jest, jak chce KC, "każde
    zachowanie", więc sam fakt przysługiwania zwrotu jest dyskusyjny,
    ale do tego się nie wtykam, poprzestańmy na "nienależnym
    świadczeniu".

    > W końcu bezpodstawne wzbogacenie polega na tym, że wzbogacony jest
    > obowiązany do zwrotu wzbogacenia. A skoro jest obowiązany, to na nim
    > spoczywa obowiązek kosztowy dokonania zwrotu.

    Cofam to co napisałem wcześniej.
    Zmusiłeś mnie do zajrzenia do KC ;)

    Jest przecież przepis szczegółowy: 408 KC.
    "wydatek konieczny nie znajdujący pokrycia w osiągniętym użytku".
    Na - nomen omen - bank!
    :)

    pzdr, Gotfryd