  • 1. Data: 2006-05-12 06:06:54
    Temat: "Pomoc" w zajściu w ciążę przez osobę trzecią a prawo
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam.

    Mam teoretyczne pytanie:
    Jest sobie małżeństwo, które nie posiada dzieci z "winy" męża. Kobieta
    decyduje się na nietypowy sposób przy pomocy innego faceta tzn po prostu idą
    do łóżka i po sprawie. Pomijam kwestię czy mąż wie i zgadza się czy nie.
    Pytanie jest jak (i czy w ogóle może) osoba trzecia "pomagająca" hahah
    zabezpieczyć się prawnie przed ew. dalszymi konsekwencjami (alimenty) gdyby
    kobiecia się nagle coś odwidziało?
    Jakąś umowę mają spisać? :)

    pzdr

  • 2. Data: 2006-05-12 06:37:54
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Pytanie jest jak (i czy w ogóle może) osoba trzecia "pomagająca" hahah
    > zabezpieczyć się prawnie przed ew. dalszymi konsekwencjami (alimenty)
> [...]

    zadna umowa w tym wypadku raczej nic nie da ;)
    fakty sa takie, ze jesli jej nic nie odpali a maz sie nie dowie albo sie
    zgadza, to po urodzeniu dziecka, jest tylko pol roku na zaprzeczenie
    ojcostwa, po uplywie tego czasu, chocby sie walilo palilo to maz jest
    uznawany za prawnego opiekuna i na nim spoczywa obowiazek alimentacyjny,
    nawet jak badania genetyczne dowioda ze to nie jego dziecko

  • 3. Data: 2006-05-12 06:41:05
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > uznawany za prawnego opiekuna i na nim spoczywa obowiazek alimentacyjny,
    > nawet jak badania genetyczne dowioda ze to nie jego dziecko

    Czyli jeśli jej odpali to może pozwać biologicznego ojca o alimenty mimo
    wcześniejszych umów?

  • 4. Data: 2006-05-12 06:43:19
    Od: g...@p...onet.pl

    a jak to jest z zapłodnieniem in vitro?
    Wiadomo, że też musi być dawca nasienia i dawca nie ma żadnych praw do
    urodzonego dziecka ani matka do alimentów

  • 5. Data: 2006-05-12 07:31:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen napisał(a):

> [...]
    > uznawany za prawnego opiekuna i na nim spoczywa obowiazek alimentacyjny,
    > nawet jak badania genetyczne dowioda ze to nie jego dziecko

    Po upływie pół roku, zawsze może wkroczyć jeszcze prokurator.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 6. Data: 2006-05-12 11:05:55
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    >a jak to jest z zapłodnieniem in vitro?
    > Wiadomo, że też musi być dawca nasienia i dawca nie ma żadnych praw do
    > urodzonego dziecka ani matka do alimentów

    Może dlatego że to jest bez przyjemności dla faceta przy poczęciu?
    :)

    --
    pozdr
    P.

  • 7. Data: 2006-05-12 11:17:57
    Od: g...@p...onet.pl

    > zadna umowa w tym wypadku raczej nic nie da ;)

    Jesteś pewny, że nic nie da się załatwić w tym temacie?

  • 8. Data: 2006-05-12 12:38:14
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    szerszen napisał(a):
    > Użytkownik <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > zadna umowa w tym wypadku raczej nic nie da ;)

    a jak podpisze weksel ktory uprawni 'dawce' do odbrioru alimentow jezlei
    zostana zasadzone ?

    P.

  • 9. Data: 2006-05-12 12:59:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R.
    [###p...@t...gaze
    ta.pl.###]
    napisał:

    > a jak podpisze weksel ktory uprawni 'dawce' do odbrioru alimentow
    jezlei
    > zostana zasadzone ?

    Jest tu pewien szkopuł. Alimenty są wierzytelnością dziecka, tyle że
    wypłacaną z reguły do rąk matki lub ojca. Mam wątpliwość, czy przyszła
    matka może w jakiejkolwiek formie rozporządzić ewentualnymi
    wierzytelnościami ewentualnego swojego dziecka. A nawet jestem
    przekonany, że nie może.

  • 10. Data: 2006-05-12 13:10:30
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Jesteś pewny, że nic nie da się załatwić w tym temacie?

    Tylko ew. podniesienie naduzycia prawa podmiotowego, ale to sciezka dluga i
    niepewna:)

    Pozdrawiam,
    Michal