  • 1. Data: 2006-05-11 21:43:51
    Temat: chciałbym umieścić ostrzeżenie o osobie/firmie na swojej stronie www
    Od: m...@o...pl

    Witam!

    Miałem niezłe perypetie z pierscionkiem zaręczynowym kupionym u
    pewnego Pana. Chciałbym w ramach ostrzeżenia (innych) opisać to na
    swojej stronie www. Łącznie z podaniem nazwy firmy i adresu. Czy
    mogę się tym sposobem narazić na jakiekolwiek skutki prawne?

    Jeszcze jedno. Mam nagranie dźwięku z rozmowy która odbyła się u
    tego jubilera w Jego sklepie. Czy cytowanie dosłowne jest jakimś
    przestępstwem i czy jest dopuszczalne wykonywanie takich nagrań (w
    końcu miejsce publiczne - każdy mógł usłyszeć naszą ożywioną
    rozmowę) w późniejszym czasie?

    pozdr,
    mavs

  • 2. Data: 2006-05-11 23:05:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 11 May 2006 14:43:51 -0700, m...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > swojej stronie www. Łącznie z podaniem nazwy firmy i adresu. Czy
    > mogę się tym sposobem narazić na jakiekolwiek skutki prawne?

    Tak. Możesz zostać przez niego pozwany. Ale jeżeli to co piszesz jest
    prawdą, o nic sie nie martw. Pamiętaj tylko, żeby nie opisywać go/jego
    firmy przypisując cechy, które nie zostały udowodnione przez sąd - czyli
    nie możesz np. napisać "ci złodzieje z firmy xxx" albo "pan X. Y. to
    oszust".

> [...]
    > przestępstwem i czy jest dopuszczalne wykonywanie takich nagrań (w
    > końcu miejsce publiczne - każdy mógł usłyszeć naszą ożywioną

    Nie jest przestępstwem, można nagrywać, można upubliczniać.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-05-12 12:50:41
    Temat: Re: chcialbym umiescic ostrzezenie o osobie/firmie na swojej stronie www
    Od: m...@o...pl

    Mi nie chodzi o to, zeby kogos mianowac zlodziejem czy oszustem.
    Jesli ktos trafi na strone i przeczyta o moich przygodach, to sam
    oceni czy mu taki zaklad odpowiada, czy nie.

    Dzieki za odpowiedz!

    pozdr,
    mavs