  • 11. Data: 2006-05-12 19:43:18
    Temat: Re: "Pomoc" w zajściu w ciążę przez osobę trzecią a prawo
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Fri, 12 May 2006 14:59:20 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jest tu pewien szkopuł. Alimenty są wierzytelnością dziecka, tyle że
    > wypłacaną z reguły do rąk matki lub ojca. Mam wątpliwość, czy przyszła
    > matka może w jakiejkolwiek formie rozporządzić ewentualnymi
    > wierzytelnościami ewentualnego swojego dziecka. A nawet jestem
    > przekonany, że nie może.
    A tak nieco zboku poruszonego tematu.

    Czy nasze prawo penalizuje w jakikolwiek sposób "dokonanie nieseksualnych
    technicznych czynności skutkujących zapłodnieniem wbrew woli
    "zapładnianej" ? Fakt, że przestępstwem byłoby doprowadzenie
    "poszkodowanej" do stanu umożliwiającego taki zabieg, ja jednak o tym, że
    jak wynika z ostatniej dyskusji na psp, nie byłby to chyba gwałt.

    Wiem, że to trochę wydumane, jednak czasie pobierania narządów wbrew woli,
    mamkach zastępczych i takie rzczy mogą przyjść do głowy.

    --
    pozdro
    poreba

  • 12. Data: 2006-05-12 22:15:46
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    g...@p...onet.pl <g...@p...onet.pl> napisali:

    > Czyli jeśli jej odpali to może pozwać biologicznego ojca o alimenty mimo
    > wcześniejszych umów?

    Przylaczam sie do pytania. Czy kobieta moze wskazac dowolnego faceta z
    ulicy i ten bedzie zmuszony poddac sie badaniom?

    . KRZYZAK .
    . Skierniewice Jesli nie masz pomyslu na 1% podatku .
    .......................... http://www.pomocdladominiki.com.pl .

  • 13. Data: 2006-05-13 08:54:27
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 May 2006 22:15:46 +0000 (UTC), Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Przylaczam sie do pytania. Czy kobieta moze wskazac dowolnego faceta z
    > ulicy i ten bedzie zmuszony poddac sie badaniom?

    "Powództwo o ustalenie ojcostwa wytacza się przeciw domniemanemu ojcu[...]"

    "Domniemanym ojcem jest ten mężczyzna, który obcował z matką dziecka nie
    dawniej niż w trzechsetnym, a nie później niż w sto osiemdziesiątym
    pierwszym dniu przed urodzeniem się dziecka (tzw. okres koncepcyjny). Dla
    powstania domniemania wystarcza nawet jednorazowe zbliżenie w okresie
    koncepcyjnym, gdyż może ono być wystarczające dla poczęcia dziecka."

    Oczywiście inna sprawa to przekonanie że mogłeś z nią się przespać
    w tym okresie...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 14. Data: 2006-05-13 14:49:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    g...@p...onet.pl wrote:
    > a jak to jest z zapłodnieniem in vitro?

    A jak myślisz - dlaczego dawcy są anonimowi i "biorczyni" legalnie w
    życiu się nie dowie, kto był dawcą? ;->

  • 15. Data: 2006-05-13 14:50:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > Czyli jeśli jej odpali to może pozwać biologicznego ojca o alimenty mimo
    > wcześniejszych umów?

    Owszem. Niestety takie umowy byłby od początku nieważne, gdyż byłyby
    sprzeczne z kodeksem rodzinnym i opiekuńczym.