eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie pomnika kapelana Solidarności Jankowskiego] › Re: Pomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie pomnika kapelana Solidarności Jankowskiego]
  • Data: 2022-11-08 17:29:50
    Temat: Re: Pomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie pomnika kapelana Solidarności Jankowskiego]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 8 Nov 2022 12:55:44 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Tyle, że to obecna władza wprowadziła właśnie taki dziwny sposób z
    > rozwalaniem pomników. Wcześniej tego nie było, albo ja jakoś tego nie
    > zapamiętałem - może nie rzucało się tak w oczy.

    Stare pomniki zwalili Niemcy, albo Rosjanie/Sowieci, jak nowa władza
    pomnik ustawiła to jej pasował od poczatku do konca, tzn do 1989.

    Choc sprawdzilbym, czy po 1955 nie zdemontowano jakiegos pomnika
    Stalina. Ale to chyba po cichu, a my na pewno nie pamietamy.

    Stalinogród przemianowano z powrotem, patrona PKN dało sie jakos
    dyskretnie zasłonic, pomnika nie zdązyli postawic.

    Ale w Pradze
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pomnik_Stalina_w_Pradz

    ukonczony w 1955, zburzony w 1962.

> [...]
    > wzbudzających kontrowersje. A jak się już postawi, to je chronić prawem,
    > by nie prowadzić w tej sferze do swoistej anarchii. Oni "nam", a my "im"
    > powywalamy pomniki. Do czego to mądrego doprowadzi?
    >
    > Nie zapominajmy, że pomnik przeważnie bywa dziełem sztuki. Kij z osobą /
    > wydarzeniem, które upamiętnia. Zupełnie nie rozumiem, czemu w
    > postępowaniu nie zwrócono uwagi na ten aspekt. Mamy art. 32.2 Ustawy
    > Prawo Autorskie określający procedurę niszczenia dzieła w rodzaju
    > pomnika. Niszczenie go bez zgody właściciela, to uszkodzenie mienia i

    No ale nie zniszczono. Zdaniem sądu.
    I pomnik jest, jak autor chce, to niech sie dogada z kims i postawi
    sobie w ogródku :-)

    > dziwne dla mnie jest poprzestanie na zbadaniu, czy doszło do znieważenia
    > pomnika, gdy doszło do zbiegu z przestępstwem uszkodzenia mienia. Ale
    > ufam, że były ku temu jakieś powody.

    Sąd wyraznie nie chcial ich ukarac. Widac mial ku temu powody.

    Moze dla dobra policjantow - zrobia kiedys pomnik Igora Stachowiaka,
    albo choc tablice pamiatkową, i co zrobic z Policjantami, ktorzy
    zniszczą tę tablice? :-P

    P.S. Komisariat na Trzemeskiej idzie do rozbiorki, bedzie nowy.

    J.