    From: "B.RItterman" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.news.mordplik,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawdź!!!!!
    Date: Thu, 28 Nov 2002 19:16:17 +0100

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@s...invalid> napisał w
    wiadomości news:as51vi$ngb$4@eufemia.signoff.com.pl...
    > Niezupełnie tak. Dysponentem listu jest zarówno nadawca jak i odbiorca
    > listu. Jeżeli przykładowo wyślesz do mnie prywatny list (czy to email,
    > czy papierowy) a ja zdecyduję się go opublikować nie będzie to naruszeniem
    > litery prawa. Oczywiście istnieją tutaj pewne niuanse. Jeżeli treść
    > listu przedstawia Cię w złym świetle możesz domagać się odszkodowania
    > za straty moralne.
    > Jeżeli publikując ten list czerpię z tego korzyści majątkowe, to popadam
    > wtedy pod prawo autorskie.
    Nie zgadzam sie.
    Naruszenie praw autorskich przez publikacje listu jest niezalezne od winy i
    od ewentualnych korzysci.
    Ponadto podchodzi to pod tajemnice korespondencji z art 23 , 24 kc.
    Ponadto katalog jest otwarty
    List papierowy rozni sie od elektronicznego. Tylko papier podchodzi pod
    tajemnice korespondencji.
    Natomaist elektron to tajemnica komunikacji, choc wszystko z tego samego
    art. 23 kc. - to tylko przykladowy katalog dóbr osobistych.

    > Natomiast _nie_ jest to naruszenie ustawy o ochronie tajemnicy
    korespondencji.
    zgadzam sie , bo takiej ustawy nie ma. A jak nie ma to nie mozna naruszyc

    Pozdrawiem
    RT