  • Date: Fri, 15 Feb 2008 02:40:03 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policjanci o świcie weszli siłowo

    Robert Tomasik pisze:

    > Skąd wiesz?

    A jaka inna jest możliwość? Albo ktoś jego uderzył albo ktoś uderzył w
    otwierane właśnie drzwi i facet poleciał.

    Chyba nie sugerujesz, że z wrażenia sam upadł i złamał sobie kręgosłup, hmm?

    [ciach]

    > Niestety masz rację. Ale na to nie da się nic poradzić. Można kombinować

    Da się. Wystarczy, żeby "brygada uderzeniowa" potrafiła nie tylko
    reagować ale także myśleć. Jak nie potrafią - wywalić na zbity pysk.

    > gdy masz do przeszukania jeden adres. Wówczas istnieje z tuzin sposobów
    > na wejście bez wywalania drzwi i uszkodzenia domowników. Ale jeśli
    > chcesz tego dokonać jednocześnie w wielu miejscach, to niestety trzeba
    > ponieść pewne ryzyko.

    Jest to niedopuszczalne ryzyko. Funkcjonariusze mogą ryzykować własnym
    życiem i zdrowiem - w końcu sami wybrali taką robotę i dostają za to
    pieniądze. NIE WOLNO im ryzykować życiem ani zdrowiem niewinnych ludzi
    (i nie tylko - jakby mi któryś taki mięśniak stratował kota przy akcji,
    to by kiedyś poniósł tego konsekwencje, niezależnie od prawa).

    > Ale się pewnie nie odsunął i nie położył. Jakby leżał, to by go nie byli
    > w stanie wywrócić i to tak, by leciał te kilka metrów z artykułu.

    Albo się położył i go zdeptali.

    [ciach]

    > Kilka lat temu w jednej z większych miejscowości w Polsce znaleziono w
    > miejscu publicznym coś, co miało być bombą. Policjanci zrobili kordon
    > nie chcąc do niebezpiecznego miejsca dopuścić osób postronnych. Każdemu
    > z osobna trzeba było tłumaczyć, czemu, dlaczego i w ogóle jakim prawem.

    A wystarczyło zacząć notować jako potencjalnych świadków ;->

    > Szedł jakiś ciemnoskóry człowiek. Jedyną jego reakcją na polecenie
    > policjanta, by zawrócił i nie szedł tędy było OK! Różnica kultury. W

    Nie określił bym tego mianem kultury. Tylko tresury. Widocznie pochodził
    z jakiegoś państwa policyjnego.

    > Polsce wpajano obywatelom przez wiele lat, że Milicja czy Policja to
    > jest po prostu zło konieczne. I ja się wcale nie dziwię, że w końcu
    > wiele osób w to uwierzyło. Podchodzi do polecenia policjanta tak, jakby

    Nie chodzi o wpajanie. Tylko o rzeczywiste kompromitacje policji -
    przeszukania bez nakazów, akcje typu ta z tygrysem, wysadzeniem kawałka
    bloku, zastrzeleniem dwóch małolatów czy jednego motocyklisty. To
    właśnie ci, co mówią "cóż, przykre, ale tak trzeba" stawiają policję na
    pozycji zła koniecznego.

    > on sobie dla grandy chodnik zastawiał, chciał wejść do mieszkania czy
    > wydawał inne polecenie.
    >
    > Andrzej, możesz oczywiście uważać Policje za zło konieczne, ale uwierz,

    Nie mówię, że zło. Wręcz przeciwnie. Ja policję i policjantów raczej (w
    większości) lubię (troszkę zaraziłem się podejściem od Joanny
    Chmielewskiej ;) ). Dlatego tym bardziej mnie wkurzają patałachy psujące
    dobre imię policji i policjantów.

    > że to zupełnie inaczej wygląda, jak stajesz z drugiej strony tej
    > barykady.

    Ciii... Zobaczymy w tym roku ;->