  • 61. Data: 2005-09-24 16:11:38
    Temat: Nowy: Policja zabrala mi komputer.
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Witam
    Pisalem wczesniej watek jak w temacie o tym, ze mam sprawe za nielegalne
    programy komputerowe.
    Skoro juz wszyscy wypowiedzieli sie na temat formatow obslugiwanych przez OO
    i MS, to chce wrocic do sprawy.
    Dziekuje za zainteresowanie Przemka R. i odpowiadam na jego pytania:.
    1. jak to sie stalo ze przeszukali Ci dysk? poszedles do nich czy jak?
    Razem z kolega mamy w bloku internet(w sieci lan) i on popelnil oszustwo na
    allegro. Jak doszli do niego to przyszli i do mnie.
    Na poczatku zadawali kilka pytan, a pozniej sprawdzili komputer i zabrali mi
    dysk do analizy.
    Wiem dalem dupy, bo moglem ich nie wpuscic do domu, ale przeciez ja nic
    zlego nie zrobilem.
    2. Co Ci zarzucili w zwiazku z filmami i mp3-kami (dokladnie, jestem wrecz
    pewny ze naciagneli)
    uzyskanie i posiadanie bez zgody osoby uprawnionej programow i
    zwielokrotnionych kopii utworow tj. przestepstwo z art. 278$2 kk i art. 118
    ust.1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dn 04.02.1994 w zw. z
    art.91$1 kk.
    3. z ta delphi jezleijest to personal to si poprostu osmieszyli,
    mialem personal i enterprise na plytach, niezainstalowane w wersjach 3 i 5
    4. wypisz dokladnie jakie programy nielegalnie zdobyte uzywales.
    A wiec tak:
    - AutoCad 2000 15065zł (potrzebny do projektu na uczelnie)
    - GTA Vice City 119zl (gierka wiadomo) + NFS i SOF
    - MS Office 2000 Premium 2476zł
    - Windows 2000 Server 3955zl - mialem na plycie, zeby sprawdzic co on
    oferuje (przypomne, ze studiuje telekomunikacje)
    - Windows 98SE szt. 3 1260zł - kopiowalem bo plyta byla porysowana
    - Windows XP Professional 4470zl - nagrywalem 3 razy bo mi sie nie udalo
    zrobic autorun
    - Slownik Polsko- Angielski 118zl
    - Norton Internet Security, Systemworsk 2001 i 2003 1000zl
    - Corel Draw 9 za 1850zl
    - do tego 20 filmow liczonych po 80zl i dla ZAIKS 350zl za utwory mp3
    polskie i zagraniczne
    - oraz kilka smiesznych programow, ktore dostalem przy zakupie kompa: Nero,
    powerDvd, winamp i winrar (to sa chyba darmowe??)
    - Automapa XL 1556zl
    - Delphi 7 Enterprise 12 600zl, 7 Professional 4200zl, Borland C++ Builder5
    Pro 3700zl
    w sumie to bylo 58 tys zl.
    Jestem studentem zaocznie telekomunikacji, programy sa potrzebne czasem
    niezbedne do studiowana, wszystkie sa dostepne od kolegow z akademika.
    Nie mialem licencji na windows i office i inne....
    Jaka moze byc moja linia obrony??
    Prawie kazdy ma w domu program bez licencji i kazdy moze byc w podobnej
    sytuacji, wiec prosze o pomoc.
    Jestem na utrzymaniu matki, ojciec mieszka oddzielnie, sa po rozwodzie.
    Jestem niekarany, mam 21 lat, a w chwili poplnienia przestepstwa 20 lat i
    mniej.
    Studia zaoczne kosztuja mnie 7000zl rocznie.
    Prokurator zarzadal 1000zl grzywny i 1 w zawieszeniu na 4 jesli sie
    doprowolnie poddam.
    Czekam teraz na sprawe w sadzie.
    Jakie mam szanse, zeby zbic cos z tego wyroku?
    Adwokat chce za reprezentowanie mnie 1000zl to chyba lepiej sie przyznac i
    ulozyc z prokuratorem.
    Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze to jest sprawa karna, a jeszcze pewnie
    bedzie cywilna w sprawie zaplaty za programy i straty dla firm.
    Czy jest szansa, ze jesli sie przyznam to nie bedzie sprawy cywilnej i kary
    pienieznej??
    Prosze o jakakolwiek sugestie.....
    Szukam kogos kto sie orientuje w prawach autorskich.
    Pozdrawiam
    Bert

  • 62. Data: 2005-09-25 06:35:15
    Temat: Re: Policja zabrala mi komputer.
    Od: "Magdalena" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dh0qe4$al3$1@inews.gazeta.pl...

    > 2. Co Ci zarzucili w zwiazku z filmami i mp3-kami (dokladnie, jestem wrecz
    > pewny ze naciagneli)

    Tego nie jestem w stanie pojac. Mam prawo nagrac sobie odcinek serialu z Tv
    na magnetowid, ale sciagnac z internetu inny serial i nagrac na plytke juz
    nie?
    Moge nagrac z radia piosenki na magnetofon kasetowy ale nie moge z internetu
    w formacie mp3? To jest jakis przestepczy format czy co?
    Magda

  • 63. Data: 2005-09-25 07:07:47
    Od: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>

    Magdalena napisał(a):
> [...]
    > na magnetowid, ale sciagnac z internetu inny serial i nagrac na plytke juz

    Jezeli nagrywasz sama, to jest to dozwolone. Ale kopiujac czyjeś
    nagranie powielasz je, a to nie jest dozwolone - wykracza poza dozwolony
    uzytek.

    > Moge nagrac z radia piosenki na magnetofon kasetowy ale nie moge z internetu
    > w formacie mp3? To jest jakis przestepczy format czy co?

    Nie jest prestępczy. Przestępcza może byc działalność.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 64. Data: 2005-09-25 07:10:50
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tego nie jestem w stanie pojac. Mam prawo nagrac sobie odcinek serialu z
    > Tv
    > na magnetowid,

    Tak, bo zaplacilas posrednio za prawa autorskie (w abonamencie, z którego
    czesc nadawca przekazuje ZAiKSowi)

    > ale sciagnac z internetu inny serial i nagrac na plytke juz
    > nie?

    Bo w internecie jest towar kradziony - divxy to jest towar kradziony.

    > Moge nagrac z radia piosenki na magnetofon kasetowy ale nie moge z
    > internetu

    Analogicznie, jak u góry.

    > w formacie mp3?
    > To jest jakis przestepczy format czy co?

    Jesli masz na legalne płytce - np. z pisma komputerowego to mp3 jest
    legalny. Jak sobie sama wygenerujesz mp3 z WŁASNEJ płyty CD - to jest
    legalny. Jak ściagniesz ze strony artysty, który na niej udostępnia własne
    mp3 to jest legalny.

    W innych przypadkach jest kradziony.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 65. Data: 2005-09-25 10:55:36
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    ja dodam tylko ze tu nie chodzi o sam format mp3 a o utwory, one moga byc w
    jakimkolwiek formacie..
    Na dzien dzisiejsze sciaganie do wlasnych celow (nie wcelach zarobkowych)
    karalne nie jest ale jestem przekonany ze bedzie
    tak i filmy. Duzo osob twierdzi ze nie sa w stanie odroznic legalnych od
    nieleglanych, twierdze ze klamia bo to na pierwszy rzut oka widac ale i
    tutaj mozna ich zaspokoic, wystarczy uwtorztyc strone internetowa (rzadowa)
    ktora by zawierala liste filmow oraz utworow muizycznych ktorych sciaganie
    by podlegalo pod prawo karne. I problem zalatwiony. (oczywisice wazna by
    byla data wpisania na taka liste) .

    P.

  • 66. Data: 2005-09-25 11:20:03
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>

    Dnia Sun, 25 Sep 2005 12:55:36 +0200, Przemek R... napisał(a):

    > tak i filmy. Duzo osob twierdzi ze nie sa w stanie odroznic legalnych od
    > nieleglanych, twierdze ze klamia bo to na pierwszy rzut oka widac ale i

    Jesteś w stanie odróźnić TV-rip zassany przez Jana Kowalskiego z internetu
    od TV-ripu zrobionego przez Jana Kowalskiego w domu?

    Maciej Olędzki

  • 67. Data: 2005-09-25 12:01:44
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciej Olędzki" <l...@n...onecie> napisał w wiadomości

    > Jesteś w stanie odróźnić TV-rip zassany przez Jana Kowalskiego z internetu
    > od TV-ripu zrobionego przez Jana Kowalskiego w domu?

    Wine nalezy udowodnic, a jezlie sie wykaze ze Pan kowalski sciagnal to nie
    ma o czym dyskutowac.
    Bo jak najbardziej jest to do zrobienia.

    P.

  • 68. Data: 2005-09-25 16:20:53
    Od: "Magdalena" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Olędzki" <l...@n...onecie> napisał w wiadomości

    > Jesteś w stanie odróźnić TV-rip zassany przez Jana Kowalskiego z internetu
    > od TV-ripu zrobionego przez Jana Kowalskiego w domu?

    A jesli moj tato nagrywa mi seriale z TV na plytki (z satelity) to czy ja
    moge je miec?
    Nie rozumiem tego, jesli ogladam u niego w domu to robie to legalnie a jesli
    wezme plytki i ogladam w swoim to juz nie?

    Magda

  • 69. Data: 2005-09-25 16:59:33
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>

    Dnia Sun, 25 Sep 2005 09:07:47 +0200, Otto von Falkenstein napisał(a):

    .pl> napisał w

    > Jezeli nagrywasz sama, to jest to dozwolone. Ale kopiujac czyjeś
    > nagranie powielasz je, a to nie jest dozwolone - wykracza poza dozwolony
    > uzytek.

    A w jaki sposób sąd udowodni, że ten TV-rip na twardym dysku został
    ściągnięty z Internetu, a nie nagrany samodzielnie?

    Maciej Olędzki

  • 70. Data: 2005-09-25 17:13:14
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>

    Dnia Sun, 25 Sep 2005 09:10:50 +0200, SQLwysyn napisał(a):

    > Użytkownik "Magdalena" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, bo zaplacilas posrednio za prawa autorskie (w abonamencie, z którego
    > czesc nadawca przekazuje ZAiKSowi)

    A jeśli zapłaciłem abonament, ale z przyczyn technicznych (np. awaria
    komputera, brak prądu itp.) nie byłem w stanie sobie nagrać pewnego
    programu, ale następnie pobrałem go z internetu,to czy będzie to
    przestępstwo?

    Jeśli tak, to w jaki sposób sąd udowodni mi, że ten plik na twardym dysku
    został pobrany z internetu, a nie nagrany samodzielnie?

    > Bo w internecie jest towar kradziony - divxy to jest towar kradziony.

    Mijasz się z prawdą.

> [...]
    > legalny. Jak sobie sama wygenerujesz mp3 z WŁASNEJ płyty CD - to jest
    > legalny. Jak ściagniesz ze strony artysty, który na niej udostępnia własne

    Czyli mp3jka ściągnięta z innych stron to 100% pirat?

    Maciej Olędzki