eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? › Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    From: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Date: Mon, 21 May 2007 11:06:44 +0200
    <f29794$74c$2@news.onet.pl> <f297ff$7c7$1@news.onet.pl>
    <f297qe$93h$1@news.onet.pl> <f29br4$skq$1@inews.gazeta.pl>
    <op.tsbaz9dorgp2nr@sempron> <f29fq6$iid$2@inews.gazeta.pl>
    <op.tsbr3q0xrgp2nr@sempron> <f2c83m$cvd$1@inews.gazeta.pl>
    <op.tsdfxqh8rgp2nr@sempron> <f2cgfc$kjb$1@inews.gazeta.pl>
    <op.tsdr5a2irgp2nr@sempron> <f2egcf$gsj$1@inews.gazeta.pl>
    <f2euha$h6l$1@inews.gazeta.pl> <op.tsfiztrergp2nr@sempron>
    <1sjaq6xsui6cl$.1231a4ulfa9wh$.dlg@40tude.net>
    <op.tsgvc7jdrgp2nr@sempron> <11kut9ra1j7yd$.ucbbaulxjxbi$.dlg@40tude.net>
    <op.tsgzlnp5rgp2nr@sempron> <f2ib50$hve$2@news.onet.pl>
    <1...@h...pt> <f2l0nm$p4s$2@news.onet.pl>
    <op.tsjlm6wbrgp2nr@sempron> <f2mhj3$msb$1@news.onet.pl>
    <op.tskj9ej9rgp2nr@sempron> <f2mm4l$2sc$1@news.onet.pl>
    <op.tskwkhhyrgp2nr@sempron> <f2nfb4$4ep$1@news.onet.pl>
    <op.tslik2l9rgp2nr@sempron> <f2qek1$f29$1@news.onet.pl>
    <op.tsnaj0dkrgp2nr@sempron> <f2qh4v$ktd$3@news.onet.pl>

    Dnia 21-05-2007 o 00:12:45 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > A jakaś pozwalała? Przeczytaj PA i tam jest że DOMYŚLNIE należy się
    > wynagrodzenie. I dopiero jak jest zwolnienie z tegoż, to można. To tak
    > jak
    > rower, co stoi przed sklepem. Domyślnie nie możesz go zabrać, nawet jak
    > nie jest przypięty.

    Zaczynam sie zastanawiac. Co w przypadku, gdy producent softu umieszcza
    pelna wersje swojego programu na stronie i nie inforumuje o licencji?
    Program uzyskujesz od osoby uprawnionej, wiec zostaje tylko Prawo
    Autorskie. Utwor zostal rozpowszechniony ta droga i przypomina ideowo
    audycje radiowa. Sprawa sie komplikuje, bo programy komputerowe maja
    bardziej restrykcyjne prawo autorskie.

    Kurcze, uznalbym to za niedorobke w PA - kiedys w radiu puszczali programy
    do ZX Spectrum, to sie nagrywalo na kasety i bylo OK. Teraz Kaspersky
    zrobil ogolnodostepny program (a moze to pod baze danych podlega... albo
    nawet utworem nie jest) i mam watpliwosci. W przypadku utworow innego typu
    zawsze mozna bylo sobie na uzytek wlasny sciagnac (przykladowo jakies
    obrazki z www). Ograniczeniem moze byc tez patent na format plikow bazy
    wirusow Kasperskiego.

    > Pacz mi na usta: Kursantom. Nie uczniom :D Kursanci za to płacą żebym ich
    > nauczył....

    To tak z ciekawosci - co tam wykladasz kursantom, bo mnie to zaciekawilo.

    > Co nie zmienia faktu, że da się ukryć na etapie podsyłania użytkownikom
    > choćby.

    W Open Source? Zamiast sciagnac skompilowany plik wystarczy sciagnac
    zrodla, sprawdzic i je skompilowac.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.