eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? › Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
  • Data: 2007-05-23 16:17:37
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: poreba <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 20 May 2007 23:55:47 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > Jeżeli nie będzie płatne -->
    A kto powiedział, że nie będzie?

    > Teoretycznie nigdzie. W praktyce koszt produkcji jest
    > ogromny i nie leżą one w duchu OS,
    A co to jest "duch OS"?

    > Tutaj w zasadzie jest najmniejsza sprzeczność, jednak
    > taki program również musi powstać szybko, być
    > kompletny i aktualny... Może duże produkty dla dużych
    > firm tak mogą powstawać, ale dla MSP, który kupuje FV
    > czy PKPiR z półki nic to nie da... Sam fakt, że nie
    > istnieje na polskim rynku nawet maleństwo do
    > wystawiania faktur o czymś świadczy.
    Akurat to przede wszystkim świadczy o naszym systemie
    podatkowo-finansowym.

    >>> Np. różne wademekumy księgowego, prawnika,
    > Taaaaaaaaaaaaaaaaa
    No, bierzesz piszesz sobie wademekum, a czy wydasz w
    formie papierowej czy zrobisz ognistą prezentacje
    multimedialną to fraszka.

    >>> Np. systemy wyceny samochodów (w rodzaju
    > No i? To może może powstać przeglądarka OS, no i?
    > Dalej to nie zmienia faktu, że taki produkt nie może
    > być OS tylko w modelu komercyjnym.
    Dlaczego przeglądarka nie może być OS, i dlaczego
    zastosowanie do przeglądarki OS się nie nadaje?

    > O! Właśnie przyszedł mi kolejny przykład: MAPY.
    > Również oprogramowanie GPRSowe i inne podobne nie
    > nadaje się do rozwijania jako OS.
    Jest grupa (czy aby RTomasik nie będzie wiedział
    lepiej?) tworząca mapę/dane do tych GPS-owych
    trzymadełek. BTW dlaczego do map dołączyłeś GPRS?
    Literówka?

    > Owszem.... O ile mają z tego zysk. I dlatego wiele
    > produktów NIE MA SZANS pojawić się w wersji
    > OpenSource....
    OO jest pisane na OS a Sun Office jakiś zysk Sunowi
    przynosi.

    > ... na wolnej licencji. Samo upowszechnianie nie jest OS.
    Toż oczywiste. Już JBartnik Ci pisał, że firmy chcące
    zarabiać na OS często wprowadzają podwójną licencję. Nie
    wiem czy któraś z OSowatych licencji nakazuje
    udostępniać skompilowany kod.

    > Owszem. A czasami w ogóle się nie sprawdza.
    Gdzie się "wogóle nie sprawdza"?

    > Może gorszej, ale to się nadaje na OS.
    Napisałem, dlaczego uważam ze takie niszowate nadają się
    - sprawdzają sie gorzej.

    > Ta wartość ZAWSZE wymaga opłaty.
    Nie twierdzę inaczej. Za windows płaci duża grupa
    klientów, płacąc pośrednio za piratów. W jednej z
    licencji OS, w GPL płacą programiści poprawiający kod,
    płacą zgłaszający bugi, testujący na nowym sprzęcie.
    Płacą m.in. za tych którzy żadnego wkładu nie czynią.
    Nikt nie pisze, że OS to darmowe obiadki.

    > na ile ceny są adekwatne do wartości oraz jak tę
    > wartość mierzyć.
    Jak to jak? Gwarancją działania i refundacji
    poniesionych ewentualnych szkód i utraconego zarobku ;)
    Jak przy odkurzaczach.

    --
    pozdro
    poreba