eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej? › Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
  • Data: 2007-05-21 09:06:44
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21-05-2007 o 00:12:45 Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > A jakaś pozwalała? Przeczytaj PA i tam jest że DOMYŚLNIE należy się
    > wynagrodzenie. I dopiero jak jest zwolnienie z tegoż, to można. To tak
    > jak
    > rower, co stoi przed sklepem. Domyślnie nie możesz go zabrać, nawet jak
    > nie jest przypięty.

    Zaczynam sie zastanawiac. Co w przypadku, gdy producent softu umieszcza
    pelna wersje swojego programu na stronie i nie inforumuje o licencji?
    Program uzyskujesz od osoby uprawnionej, wiec zostaje tylko Prawo
    Autorskie. Utwor zostal rozpowszechniony ta droga i przypomina ideowo
    audycje radiowa. Sprawa sie komplikuje, bo programy komputerowe maja
    bardziej restrykcyjne prawo autorskie.

    Kurcze, uznalbym to za niedorobke w PA - kiedys w radiu puszczali programy
    do ZX Spectrum, to sie nagrywalo na kasety i bylo OK. Teraz Kaspersky
    zrobil ogolnodostepny program (a moze to pod baze danych podlega... albo
    nawet utworem nie jest) i mam watpliwosci. W przypadku utworow innego typu
    zawsze mozna bylo sobie na uzytek wlasny sciagnac (przykladowo jakies
    obrazki z www). Ograniczeniem moze byc tez patent na format plikow bazy
    wirusow Kasperskiego.

    > Pacz mi na usta: Kursantom. Nie uczniom :D Kursanci za to płacą żebym ich
    > nauczył....

    To tak z ciekawosci - co tam wykladasz kursantom, bo mnie to zaciekawilo.

    > Co nie zmienia faktu, że da się ukryć na etapie podsyłania użytkownikom
    > choćby.

    W Open Source? Zamiast sciagnac skompilowany plik wystarczy sciagnac
    zrodla, sprawdzic i je skompilowac.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.