    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja z kamerami
    Date: Wed, 20 Feb 2019 07:10:57 +0100

    > Cały ten system działa na zasadzie nasikamy (ang. piss) ci na rękę i
    > zrobimy z tego sukces ekologiczny typu szyszko dodatkowo oskarżając PO o
    > zaniedbania i brak polityki w zakresie zwalczania suszy.

    Przerósł mnie trochę ten tekst;)

    > ZCW testy na samym początku są. Zresztą to oczywiście wyolbrzymiony
    > przykład bo w ciągu ludzi do władzy i potencjalnej bezkarności policja
    > ma w końcu tez kupe subtelniejszych atutów.

    Nie wiem w jaki sposób doszedłeś do tego, że jak będziesz płacił za to
    więcej, to takich jednostek policja nie będzie przyciągać;)

    > Wierze, że jest to efekt uboczny i ... brak wystarczającej motywacji.

    IMHO źle wierzysz. Postaw się na miejscu komendanta - komendant nad nim
    oczekuje statystyki, więc ten każe wyrobić statystykę swoim chłopcą - i
    powiedzmy, że 10 na 12 stwierdza, że nie będą na siłę wlepiać mandatów i
    legitymować ludzi, bo przecież nie o to chodzi. Myślisz, że komendant
    potrzebuje takie nadmiernie myślących? Nie ma mowy - w policji jak w
    wojsku - większość to "szeregowcy", a ci mają wykonywać rozkazy a nie
    filozofować. Co się dzieję, jak policjant zaczyna nadmiernie filozofować
    i pogodzić to ze swoją funkcją kulsona to masz okazję poczytać to na
    grupie.

    > No i czy to jest normalne (jeśli istotnie tak jest)?

    Że ludzie ceniący sobie samodzielne myślenie raczej nie idą do policji,
    wojska i tym podobnych instytucji? Oczywiście, że to normalne.

    > To chyba coś nie
    > tak, jeśłi praca w policji ma być traktowana jako deska ratunku dla
    > tych, którym się gdzieindziej nie powiodło?

    Oczywiście, że lepiej by było inaczej, ale pytanie dla kogo lepiej i czy
    kasa ma z tym jakikolwiek związek - jak widać nie ma, bo powtórzę -
    policjanci na polskie warunki zarabiają bardzo dobrze.

    > Nie płaca im dobrze :)

    Jeszcze raz - płacą im powyżej mediany i z zajebistym pakietem socjalnym.

    Masz tabelkę:

    http://www.info.policja.pl/inf/organizacja/zarobki-p
    olicjantow/164134,Zarobki-policjantow-2018-r.html

    mediana w Polsce to 2500 netto. Jeśli chodzi o emertyury dla obecnych
    pracujących będzie to około 30% po 45 latach pracy - policjant ma 60% po
    25 latach. Przy czym ta ostatnia pensja jak nikomu nie podpadniesz jest
    dość często sztucznie windowana.

    Jeśli uważasz, że to źle... Ja uważam, że doskonale. Przypomnę tylko że
    byłeś za mediana +15% bez przywilejów emerytalnych, co oznaczałoby
    obniżkę. Naprawdę policjanci zarabiają dobrze, a biorąc pod uwagę socjal
    to doskonale.

    Shrek