  • Data: 2006-06-11 15:46:12
    Temat: Re: Policja, konfiskata komputera...i nie tylko.
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to nie _zarządzenie_ ,,obowiązuje'', tylko ew. ustawa. To
    > zarządzenie przecież w żaden sposób nie wpływa na stan prawny.
    > Pozostaje pytanie, która to ustawa nakazuje obowiązek ujawniania haseł itp.

    USTAWA
    z dnia 6 kwietnia 1990 r.
    o Policji

    Rozdział 3
    Zakres uprawnień Policji
    Art. 15.
    1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają prawo:
    (..)
    4) przeszukiwania osób i pomieszczeń w trybie i przypadkach określonych w
    przepisach Kodeksu postępowania karnego i innych ustaw,
    (..)

    ==============KpK==========

    Rozdział 25
    Zatrzymanie rzeczy. Przeszukanie
    (...)
    Art. 236a.
    Przepisy rozdziału niniejszego stosuje się odpowiednio do dysponenta i
    użytkownika
    urządzenia zawierającego dane informatyczne lub systemu informatycznego,
    w zakresie
    danych przechowywanych w tym urządzeniu lub systemie albo na nośniku
    znajdującym się w jego dyspozycji lub użytkowaniu, w tym korespondencji
    przesyłanej
    pocztą elektroniczną.

    ==========================
    ustaw ao policji c.d.

    Art. 16.
    1. W razie niepodporządkowania się wydanym na podstawie prawa poleceniom
    organów
    Policji lub jej funkcjonariuszy, policjanci mogą stosować następujące
    środki przymusu bezpośredniego:
    1) fizyczne, techniczne i chemiczne środki służące do obezwładniania bądź
    konwojowania osób oraz do zatrzymywania pojazdów,
    2) pałki służbowe,
    3) wodne środki obezwładniające,
    4) psy i konie służbowe,
    5) pociski niepenetracyjne, miotane z broni palnej.
    2. Policjanci mogą stosować jedynie środki przymusu bezpośredniego
    odpowiadające
    potrzebom wynikającym z istniejącej sytuacji i niezbędne do osiągnięcia
    podporządkowania się wydanym poleceniom.
    4. Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, określa szczegółowe
    przypadki oraz
    warunki i sposoby użycia środków przymusu bezpośredniego, o których mowa
    w ust. 1.

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".