    From: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policja będzie karać pasażerów za jazdę z pijanym kierowcą
    Date: Thu, 19 Jan 2006 16:10:51 +0100

    Patrze, patrze a tu Cyberix porozsypywal nastepujace haczki:
    > Dlaczego? Są państwa w których ten przepis wyśmienicie funkcjonuje.
    > Oczywiście nie możemy podchodziź do tego bezkrytycznie, ale wyeliminujemy
    > sytuacje gdzie komplenie pijany chłystek odwozi kumpli z dyskoteki...
    Mi sie podoba kazdy sposob zmniejszajacy ilosc pijanych debili za
    kolkiem... ale sposob zgodny z prawem i dajacy sie zrealizowac.
    Tak z ciekawosci - mozesz podac przyklad takiego panstwa? I jak to jest
    zorganizowane? No bo tak - zakladam ze jak kierowca ma ze 3 promile to
    moznaby w duzym uproszczeniu przyjac ze pasazer mogl rozpoznac ze
    kierowca jest pijany. jesli 2 promile - tez. Ale 1 promil? Juz
    niekoniecznie. Jak ustanowic granice? Zwlaszca ze kazdy czlowiek
    wyglada/zachowuje sie inaczej po wypiciu roznych dawek alkoholu. No i
    jak taki pasazer mialby wyperswawdowac kierowcy podroz? Zwlaszcza jesli
    kierowca jest wlascicielem samochodu?
    Jedyne co rozumime, to ze jesli pasazer jest wlascicielem to mozna
    sprobowac pociagnac go do odpowiedzialnosci ze uzyczyl pijanemu
    samochodu... ale w innej sytuacji nei bardzo widze. Wiec moze podaj
    przyklady rozwiazan z innych panstw.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl