  • Data: 2006-01-19 16:56:05
    Temat: Re: Policja będzie karać pasażerów za jazdę z pijanym kierowcą
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I caly czas pozostaje kwestia jak udowodnic pasazerowi ze wiedzial o tym
    > ze kierowca jest na rauszu.
    > Wiec caly czas kwestia odpowiedzialnosci pasazera (jesli chodzi o wiedze
    > na temat %% we krwi kierowcy i mozliwosci wplywania/pomocy) nie zostaje
    > rozwiazana.

    Alez przeciez nawet dowod swiadomosci tego, ze kierowca jest nietrzezwy nie
    wystarczy! Zeby przyjac odpowiedzialnosc za podzeganie konieczne jest
    wykazanie zamiaru bezposredniego, ze pasazer naklanial kierowce do jazdy,
    chcac aby ten pojechal.

    Odpowiedzialnosci za pomocnictwo natomiast to juz naprawde trudno jest mi
    sobie wyobrazic (poza przypadkami, gdy posiadaczem samochodu jest pasazer
    ew. pasazer jest gwarantem, ale w tym wypadku chyba musialby byc
    funkcjonariuszem organow scigania?)

    Pozdrawiam,
    Michal