  • 11. Data: 2004-10-13 06:20:13
    Temat: Re: Policja a kontrola osobista
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:ckhibu$ig1$19@inews.gazeta.pl...

    > Ale ostrożnie, bo przy pobieżnym czytaniu znalazłem tam kilka błędów.
    > Pierwszy, to stwierdzenie, ze przeszukanie może być dokonane jedynie na
    > podstawie nakazu prokuratora albo kierownika jednostki. To oczywista
    > bzdura.
    > Nakaz może wydać jeszcze sąd, a i legitymacja służbowa wystarczy.

    wystarczy pod warunkiem spisania protokolu przeszukania i dostarczeniu
    nakazu w terminie (chyba 7 dni) z instancji wyzszej, inaczej mozesz ich
    wycierac po sadach

  • 12. Data: 2004-10-13 09:17:44
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nieeee, to jakas sprzecznosc. Albo masz podejrzenia, albo pewnosc. Nie
    > ma czego takiego jak uzasadnione podejrzenia, bo to jest to samo co
    > sucha woda ;-)

    moze inaczej musi byc wiarygodne zrodlo. Nie moze sobie wejsc byle jaki
    pies z ulicy
    bo ma takie widzimisie.

    P.

  • 13. Data: 2004-10-13 09:20:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    bzdura.
    > Nakaz może wydać jeszcze sąd, a i legitymacja służbowa wystarczy.

    przegladanie kontaktow, smsow ? To jest juz moja prywatna korespondencja
    wiec na jakiej podtsawie
    na legitymacje moglby pierwszy lepszy ciec przegladac takie rzeczy?

    P.

  • 14. Data: 2004-10-13 21:41:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wystarczy pod warunkiem spisania protokolu przeszukania i dostarczeniu
    > nakazu w terminie (chyba 7 dni) z instancji wyzszej, inaczej mozesz ich
    > wycierac po sadach

    Protokół przeszukania musi być sporządzony obligatoryjnie. nawet w wypadku
    nakazu prokuratorskiego.

  • 15. Data: 2004-10-13 21:41:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."

  • 16. Data: 2004-10-13 21:44:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > przegladanie kontaktow, smsow ? To jest juz moja prywatna korespondencja
    > wiec na jakiej podtsawie
    > na legitymacje moglby pierwszy lepszy ciec przegladac takie rzeczy?

    A tu masz rację. Jeśli oświadczysz policjantowi - nawet podczas przeszukania
    dokonanego z nakazem prokuratora albo sądu - że dana kartka papieru, dany
    przedmiot (telefon komórkowy, komputer) zawiera Twoją lub kogoś innego
    prywatną korespondencję, to policjantowi nie zostaje nic innego, jak
    przedmiot bez przeglądania spakować i oddać prokuratorowi. rzecz w tym, że
    wielokrotnie po pouczeniu osoba uznawała, że upoważnia policjanta do
    zajrzenia. Jak tam nic nie ma, to po prostu dla niej mniejsze zamieszanie.
    Prywatna korespondencja zwykle do sprawy nic nie ma. policjant na pewno tego
    czytać nie będzie. Tym bardziej zapisywać. Przejrzy pobieżnie, czy nie ma
    czegoś związanego ze sprawą i zostawi.

  • 17. Data: 2004-10-14 12:26:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > prywatną korespondencję, to policjantowi nie zostaje nic innego, jak
    > przedmiot bez przeglądania spakować i oddać prokuratorowi.

    w przypadku legitymowania na ulicy bez nakazu? Zabrac i oddac
    prokuratorowi?

    bywaja niemile wyjatki

    P.

  • 18. Data: 2004-10-14 14:34:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > w przypadku legitymowania na ulicy bez nakazu? Zabrac i oddac
    > prokuratorowi?

    Mowa była o przeszukaniu. Przy kontroli osobistej, oczywiście, ze nie. Ale
    zauważ, że Policjant ma prawo dokonać kontroli osobistej w razie istnienia
    uzasadnionego podejrzenia popełnienia przez osobę poddawaną kontroli czynu
    zabronionego pod groźbą kary, gdy kontrola ma na celu zabezpieczenie lub
    ujawnienie dowodów albo rzeczy mających związek z realizacją czynu
    zabronionego. Nie wiem jakiego to przestępstwa można dokonać wpisując
    Kowalskiego do swojej książki telefonicznej w telefonie. A tylko takie
    podejrzenie upoważniało by do przeglądania tej książki. W przeciwnym wypadku
    wystarcza odpisanie numeru IMEY. Z wyświetlacza, jeśli telefon włączony,
    albo z obudowy po zdjęciu baterii.

    > bywaja niemile wyjatki

    Wiesz, ale to są wyjątki, które miejsca nie powinny mieć, więc trudno
    znaleźć uzasadnienie do nich.

  • 19. Data: 2004-10-15 09:33:44
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Mowa była o przeszukaniu.

    "Czy policja podczas rutynowej kontroli ma prawo do przeszukania kieszeni
    mojej
    kurtki, wybebeszania rzeczy z portfela, czy zagladania do samochodu,
    schowka,
    bagaznika bez nakazu prokuratury?"
    :-)

> [...]
    wypadku
    > wystarcza odpisanie numeru IMEY. Z wyświetlacza, jeśli telefon włączony,

    a jezeli uzasadnione podejrzenie sie nie potwierdzi a ja sie pocuje w
    jakis sposob urazony tym ze obca
    osoba czytala moja prywatna korespondejce w moim telefonie, jest wtedy
    szansa ze policjant zostanie ukarany?

    P.

  • 20. Data: 2004-10-15 14:58:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > a jezeli uzasadnione podejrzenie sie nie potwierdzi a ja sie pocuje w
    > jakis sposob urazony tym ze obca
    > osoba czytala moja prywatna korespondejce w moim telefonie, jest wtedy
    > szansa ze policjant zostanie ukarany?

    Nie, o ile podejrzenie było uzasadnione. Podejrzenie nie będzie uzasadnione
    tylko wówczas, jak trafisz na głupiego policjanta, który uzasadnić nie
    potrafi. Bo możliwości jest wiele.