  • 1. Data: 2004-10-12 09:29:20
    Temat: czy mają prawo ?
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    witam
    Ja mam takie pytanko, czy na izbie wytrzeżwień mają prawo zabrac wartościowe
    przedmioty takie jak telefon, obrączka, i mówić potem ze jak się zapłaci to
    wtedy oddadzą i jeszcze w dodatku powołują się na jakąś ustawe ze ponoć mają
    do tego prawo.

  • 2. Data: 2004-10-12 11:32:26
    Temat: Re: czy mają prawo ?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > przedmioty takie jak telefon, obrączka, i mówić potem ze jak się zapłaci
    > wtedy oddadzą i jeszcze w dodatku powołują się na jakąś ustawe ze ponoć

    nie maja.

    P.

    ps.
    po co im obraczka? Dobrowolnie oddales? :) zabranie obraczki to chyba
    lekkie przegiecie..

  • 3. Data: 2004-10-12 18:59:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    Przedmioty wartościowe odbiera się pensjonariuszowi głównie po to, by coś
    nie zginęło albo nie było pomówienia. Protokół depozytu podpisuje pracownik
    Izby i dostarczający petenta (najczęściej Policjant). Chodzi o to, by jak
    się rano gość obudzi bez obrączki, to nie było pomówienia, ze mu w Izbie
    ktoś ukradł. Obowiązek (nie prawo!) taki wynika z art. 41 ust o wych. w
    trzeźwości i (...).

    Prawo do zatrzymania przedmioty można wywodzić tylko i wyłącznie z ustawy o
    postępowaniu egzekucyjnym w administracji. W art. 164 tej ustawy
    przewidziano, że można zabezpieczyć również ruchomości. Stąd wnoszę, że
    raczej można.

  • 4. Data: 2004-10-13 08:35:12
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > się rano gość obudzi bez obrączki, to nie było pomówienia, ze mu w Izbie
    > ktoś ukradł. Obowiązek (nie prawo!) taki wynika z art. 41 ust o wych. w

    a mozna odmowic oddania obraczki?

> [...]
    > postępowaniu egzekucyjnym w administracji. W art. 164 tej ustawy
    > przewidziano, że można zabezpieczyć również ruchomości. Stąd wnoszę, że

    zatrzymac rzeczy az do uregulowania naleznosci? (czy o obraczke chodzi?)

    P.

  • 5. Data: 2004-10-13 21:48:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > a mozna odmowic oddania obraczki?

    Ustawa nie daje mu takiego prawa. Pisze sie o przedmiotach wartościowych.
    Podejrzewam, że jak nie będzie bardzo pijany i poprosi, to pewnie nikt się
    nie będzie o to pieniaczył.

    > zatrzymac rzeczy az do uregulowania naleznosci? (czy o obraczke chodzi?)

    Akurat obrączka nie podlega egzekucji, więc zabezpieczenie jej nie ma
    większego sensu.