  • 21. Data: 2010-03-31 05:52:35
    Temat: Re: Poj...ło POczte POlska
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Była audycja na ten temat Weissa.
    http://www.radiozet.pl/ i chyba padło wyjasnienie dlaczego tak jest jak
    piszesz.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Zima 2010 Warszawa
    http://foto.3mam.net/warsaw/06/index6.php

  • 22. Data: 2010-03-31 08:48:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 30 Mar 2010 22:15:00 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Wysokość odszkodowania w przypadku usługi powszechnej jest określona na
    > mocy ustawy.

    Aczkolwiek TK stoi zwykle na stanowisku, że taki przepis nie może być
    rozumiany jako ograniczający możliwość dochodzenia odszkodowania w kwocie
    przewyższającej ową karę umowną, jeśli poszkodowany wykaże, że wysokość
    szkody była jednak wyższa (tak w przypadku stosownego przepisu w kp).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl

  • 23. Data: 2010-03-31 08:56:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > przewyższającej ową karę umowną, jeśli poszkodowany wykaże, że wysokość
    > szkody była jednak wyższa (tak w przypadku stosownego przepisu w kp).

    Po co zatem wykupywać opcję doubezpieczenia listu, skoro i tak liczy
    się rzeczywista wartość szkody?

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2010-03-31 09:08:18
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-31 10:48, Olgierd wrote:

> [...]
    > przewyższającej ową karę umowną, jeśli poszkodowany wykaże, że wysokość
    > szkody była jednak wyższa (tak w przypadku stosownego przepisu w kp).

    Mogę poprosić o jakąś literaturę, orzecznictwo itp?

  • 25. Data: 2010-03-31 10:49:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 31 Mar 2010 11:08:18 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > Mogę poprosić o jakąś literaturę, orzecznictwo itp?

    Wyrok TK z 27 listopada 2007 r. (SK 18/05): Art. 58 w związku z art. 300
    kp, rozumiany w ten sposób, że wyłącza dochodzenie innych, niż określone
    w art. 58 kp, roszczeń odszkodowawczych, związanych z bezprawnym
    rozwiązaniem umowy o pracę bez wypowiedzenia, jest niezgodny z art. 64
    ust. 1 w związku z art. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej oraz nie
    jest niezgodny z art. 45 ust. 1 i art. 77 ust. 2 Konstytucji.

    Plus omówka (szczątkowa ;-) tu:

    http://www.monitorprawapracy.pl/index.php?mod=m_arty
    kuly&cid=121&id=899

    Co ciekawe, nieco wcześniej TK w dość podobnej sprawie dot. art. 47(1) kp
    orzekł inaczej (wyrok z 18 października 2005 r., SK 48/03), acz nieco
    inaczej skarga formułowała wzorzec konstytucyjny (art. 64 ust. 2, podczas
    gdy w pierwszej sprawie art. 64 ust. 1).

  • 26. Data: 2010-03-31 14:14:40
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Oczywiście, to ten doktór z PZPR i SGPiS co utrzymując idiotycznie wysokie
    oprocentowanie wyprowadził z Polski dziesiątki miliardów
    (nowych) złotych, na które będziemy się zrzucać przez pokolenia.
    Ale to raczej żaden Yntelygent nie jest, bo nawet marnej posadki od Brukselki w
    nagrodę nie dostał.
    JaC

    -----

  • 27. Data: 2010-03-31 15:51:36
    Od: "bartez" <m...@g...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Na POpie...ej POczcie POlskiej....cut >> bełkot...

    Było głosować na LPR to byś miał List Polecony Rodzinny a tak masz
    PISźniętego prezydenta i miałczysz teraz zamiast kwakać.
    Możesz jeszcze spróbować na pl.soc.polityka.

    Pozdrawiam.

  • 28. Data: 2010-03-31 21:58:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż a...@i...pl ...

    > Oczywiście, to ten doktór[...]

    A jestes w stanie zapamietac dwie rzeczy na raz? Np. kto to był Balcerowicz
    oraz zasady tworzenia postów w usenecie.

  • 29. Data: 2010-04-01 09:27:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (30.03.2010 23:37), Liwiusz wrote:

> [...]
    > 5) nadawcą bądź adresatem może być tylko jedna osoba fizyczna.
    >
    > "5. Nadawcą lub adresatem może być tylko jedna osoba fizyczna lub prawna
    > bądź jednostka
    > organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 6.
    > 6. Adresatem przesyłki listowej nierejestrowanej i nie nadanej na poste
    > restante, może być
    > rodzina wspólnie zamieszkała lub grupa osób, które łączy choćby
    > nieformalnie i przejściowo,
    > więź organizacyjna, np. klasa szkolna, grupa kolonijna, itp."

    Hmm, to gdzie w tych przepisach plasuje się s.c. ? Czy już nie mogę
    wysłać poleconego do "XXX s.c. Jan Zmyślony i Marianna Niepoważna" ?

    p. m.

  • 30. Data: 2010-04-01 13:20:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Apr 2010, mvoicem wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^

    > Hmm, to gdzie w tych przepisach plasuje się s.c. ?

    W podkreślonym.

    Ową "organizacyjność" może nadawać dowolna ustawa - są więc
    takimi "jednostkami" np. wspólnoty mieszkaniowe, nawet małe
    (mimo że "stosuje się do nich zasady KC"), jest taką "jednostką"
    również np. Rada Rodziców (nie pytaj mnie jak ją zlokalizować,
    ale jak podasz adres to PP będzie miała zgryz :>).

    Tym bardziej jest nią S.C. - i dokładnie to samo określenie
    stosuje się do objęcia VATem obrotu w S.C. (S.C. ma własny NIP
    ze względu na VAT właśnie).

    pzdr, Gotfryd