  • 11. Data: 2010-03-30 20:34:10
    Temat: Re: Poj...ło POczte POlska
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) wrote:

    > Wysokość odszkodowania w przypadku usługi powszechnej jest określona na
    > mocy ustawy.

    od strony nadawcy.

    Czy odbiorcy tez, to juz nie jestem taki pewien.

  • 12. Data: 2010-03-30 20:47:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > a pogooglaj w wyborczej. bylo na pewno.

    Nie mam przyjemności się babrać w wyborczej ;) Poza tym wyborcza
    jeszcze nie stanowi prawa :)

    > ale poczta jest kryta. wydała osobie w miejscu zamieszkania. Wolno jej.

    I również nie widzę przeszkód, aby wydać list jednemu z adresatów.

    > W przypadku poleconego na dwie osoby poczta jest bezradna
    > Druga osoba może zażądać potwierdzenia, że list jej został doręczony.

    Niby po co? List został doręczony jednemu z adresatów.

    > A nie został. Ani jej, ani osobie w miejscu zamieszkania.

    Nie tylko do niej był adresowany.

    > A odszkodowania mogą iść w miliony.

    Szczerze wątpię.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-03-30 21:00:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > I również nie widzę przeszkód, aby wydać list jednemu z adresatów.

    A miał byc doręczony dwóm. A został tylko jednemu.
    Tu nie ma miejsca na albo albo.

  • 14. Data: 2010-03-30 21:37:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > A miał byc doręczony dwóm. A został tylko jednemu.

    Prosiłem o przepisy w tej sprawie. Jak widać, list nie mógł być
    doręczony dwóm osobom, bo wedle regulaminu usług pocztowych (par. 3 ust.
    5) nadawcą bądź adresatem może być tylko jedna osoba fizyczna.

    "5. Nadawcą lub adresatem może być tylko jedna osoba fizyczna lub prawna
    bądź jednostka
    organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 6.
    6. Adresatem przesyłki listowej nierejestrowanej i nie nadanej na poste
    restante, może być
    rodzina wspólnie zamieszkała lub grupa osób, które łączy choćby
    nieformalnie i przejściowo,
    więź organizacyjna, np. klasa szkolna, grupa kolonijna, itp."

    > Tu nie ma miejsca na albo albo.

    Czyli list w ogóle nie powinien być przyjęty do wysłania.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-03-30 22:13:44
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    W sensie, że wróciło.

    Nie jesteś na bieżąco.

    Cztery dni temu szczena mi opadła, nawet się Poj...na POczta POlska w odpowiednie
    jpieczątki do stemplowanai kopert wyposażyła.

    Te POrąbane debilne gnoje nadal wrzucają drugie awizo bez pierwszego, nadal nie
    chodzą po piętrach "drzi zamknięte",
    nadal listy większe od dziury euroskrzynki stemplują już na poczcie "adrestata nie
    było o godz. [wylosowanej]", ale pieczątkę do
    nowego POrąbanego rozpotrządzenia dorobili...

    I weź tu teraz wezwij solidarnie do zapłaty małżeństwo.

    To znaczy można:
    12 (DWANAŚCIE!!!) złotych się wtedy należy.
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2010-03-30 22:16:24
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    No to Jan Maria R. ma w naszymkraju przej...e ;-)
    JaC

    -----

    | Jak widać, list nie mógł być doręczony dwóm osobom, bo wedle regulaminu usług
    pocztowych nadawcą bądź adresatem może być tylko

  • 17. Data: 2010-03-30 22:31:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > więź organizacyjna, np. klasa szkolna, grupa kolonijna, itp."

    > Czyli list w ogóle nie powinien być przyjęty do wysłania.

    no zgadza sie.
    tylko, ze regulamin skądś się wziął i jakiś powód takiego a nie innego
    zapisu istnieje.

    przy innym założeniu i wpisaniu do regulaminu, ze "list uważa się za
    doręczony wszystkim osobom jeśli którakolwiek z nich go podjęła" nie
    byłoby problemu.
    Sądy jak widac nie mają kłopotu z doręczaniem niedoręczalnych przesyłek.
    Widać ktoś przy regulaminie poczty albo myślał i zapis wprowadził, albo
    nie miał takiego przebicia, żeby zapisu nie było.

  • 18. Data: 2010-03-30 22:32:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > I weź tu teraz wezwij solidarnie do zapłaty małżeństwo.

    a w czym problem?
    Solidarnie wzywasz każdego z nich.

    > To znaczy można:
    > 12 (DWANAŚCIE!!!) złotych się wtedy należy.

    stań pod dworcem z tabliczką, zbieram na polecony. Szybo uzbierasz i
    bedziesz miał za darmo. Sknera.

  • 19. Data: 2010-03-30 22:33:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > No to Jan Maria R. ma w naszymkraju przej...e ;-)

    :)

  • 20. Data: 2010-03-30 23:58:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż a...@i...pl ...

    > Tusk wyp...j jak najszybciej!!!

    dzis pani w Biedronce obsłuzyla mnie bez usmiechu.
    Tusk, wypierdalaj!

    ROTFL
    P.S. Pamietasz, kto to jest Balcerowicz?
    P.S.2 Jak chcesz powiedziec, wypierdalaj - nie krepuj sie.