  • Data: 2002-02-06 14:42:16
    Temat: Re: Podwyższenia alimentów - niestety długie
    Od: "WB" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zgóry przepraszan za osobisty ton wypowiedzi, ale jest to sprawa bardzo dla
    mnie trudna.

    > Odpowiedzialne rodzicielstwo niestety polega na tym, ze nie mozna sie z
    > niego "wypisac". Jesli sie ma dzieci, to nalezy im zapewnic warunki do
    > zycia. Rozumiem Twoje obawy - ze dajesz pieniadze matce dziecka, a ona je
    > przepija np.

    Święte słowa - gorzej gdy jedna ze stron wykorzystuje dziecko do zemsty na
    stronie drugiej. Mam pełną świadomość jakie są koszty utrzymania dziecka,
    potrafię liczyć - niestety mam taką wredna naturę, lub może tak zostałem
    wychowany, że podaję prawdziwe dochody (zresztą nie mam jak ich ukryć -
    firma państwowa) - tylko cały czas zastanawiam się na co łożę, bo jakimś
    dziwnym trafem po rozprawach następują u mojej ex remonty (dom
    jednorodzinny, na który powinna - moim zdaniem również łożyć teściowa,
    której finanse jak do tej pory nigdy nie były brane pod uwagę)

    > .... Ale to nie jest cecha matek. One raczej odejmuja sobie od
    > ust, zeby zapewnic dzieciom wszystko co moga.

    Też najczystsza prawda - tylko czy Twoim zdaniem pani pedagog powinna zniżać
    się do poziomu w którym robi wszystko by dziecko spotykając ojca
    przechodziło na drugą stronę ulicy? Czym wytłumaczysz odmowę (strach) po
    propozycji wyjazdu w wakacje? Prawo jest prawem, co z tego, że mam zasądzone
    terminy wizyt u dziecka jak mam świadomość, że spotykając się z nią robię
    Jej krzywdę, nie wiem może po odwiedzinach była wypytywana lub
    "inteligentnie" ustawiana przez teściową (nawiasem mówiąc - mistrzynię
    ukrytej intrygi, oraz doskonały temat dla telenowel brazylijskich). Można z
    powyższego tekstu wysnuć wniosek, iż nienawidzę swojej ex i jej matki, ale
    nie jest to prawda - to tragedia gdy w normalnej rodzinie coś zgrzyta, a
    później pęka ale takie jest życie - mam do nich stosunek abwiwalentny
    jedynie co mnie tam ciągnie to córa dla której dałbym się pokroić, ale czy
    jest sens w tym, żebym doprowadził się do ruiny finansowej, tylko dla tego,
    że koszty utrzymania dziecka są tak wysokie? Nie będzie to żadnym
    rozwiązaniem gdy resztę życia spędzę w więzieniu za niepłacenie alimentów -
    z takiego rozwiązania skorzysta jedynie duma mojej ex

    > Mysle, ze "sprawiedliwie" to powinno byc tak, ze realnie szacuje sie
    koszty
    > utrzymania dziecka i dzieli w proporcji odpowiednio do mozliwosc
    zarobkowych
    > rodzicow. Ale to moj pomysl i raczej utopia.

    I znowu masz rację podstawą do określenia wysokości alimentów są zarobki
    brutto - w moim przypadku ze względu na charakter pracy niemal połowę tej
    kwoty pochłaniają potrącenia (ubezpieczenia i inne) i jak narazie (zabrzmi
    to śmiesznie) nie zauważyłem sprawiedliwości w sądzie

    > TAK - trzeba placic, ale tez szukac dodatkowych zrodel dochodow, zeby
    jakos
    > normalnie funkcjonowac.
    > A swoja droga, to chcialabym miec taka sedzie, ktora tak ochoczo podnosi
    > alimenty ;)

    Polecam Ci Sąd Rejonowy w Malborku i Elblągu - rewelacja. Finałem tej
    sytuacji jest to, że nie mieszkam we własnym mieszkaniu, bo nie stać mnie na
    jego utrzymanie - mógłbym je wynająć, ale w świetle ustawy o ochronie
    lokatorów w przypadku gdybym nie miał gdzie mieszkać musiałbym przez jakiś
    czas nocować pod mostem. Mieszkają tam teraz moi znajomi na zasadzie opieki
    nad mieszkaniem i opłacaniem rachunków z nim związanych. Błądzę między domem
    mojej Matki a Znajomej i tak sobie myślę, że niegłupie to rozwiązanie by
    faktycznie wziąć po raz drugi ślub - tyle, że i tak już nie widziałem córki
    od roku, a taka sytuacja skreśliła by mnie całkowicie.

    Przepraszam za tak długi post i pozdrawiam WB