  • 1. Data: 2002-10-10 15:25:19
    Temat: Podwojne obywatelstwo
    Od: "Adam Kleczkowski" <a...@c...cam.ac.uk>

    Czy ktos moze mi przyblizyc przepisy dotyczace podwojnego obywatelstwa?

    Moje dzieci, urodzone za granica (ale nie w USA), w mysl przepisow kraju
    gdzie przebywamy od lat 10 sa bez automatycznego prawa obywatelstwa, byly
    rejestrowane w polskim konsulacie jako obywatele RP.

    Ze wzgledu na zmiane statusu imigracyjnego rodzicow, dzieci nasze zyskaly
    prawo do starania sie o obywatelstwo kraju, w ktorym sie urodzily (kraj z
    UE). Nie chce jednak, by musialy rezygnowac z obywatelstwa RP.

    Jak to reguluja przepisy? - bardzo prosze albo o odpowiedz, albo o wskazanie
    odpowiednich przepisow.

    Dziekuje z gory,

    Adam K

  • 2. Data: 2002-10-10 16:43:01
    Temat: Re: Podwojne obywatelstwo
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Adam Kleczkowski wrote:
    > Czy ktos moze mi przyblizyc przepisy dotyczace podwojnego obywatelstwa?
    [..]
    > Jak to reguluja przepisy? - bardzo prosze albo o odpowiedz, albo
    > o wskazanie odpowiednich przepisow.

    Jeśli chodzi o Polskę to mogą być obywatelami i Polski i innego kraju.
    Nie ma problemu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 3. Data: 2002-10-10 17:27:37
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Jeśli chodzi o Polskę to mogą być obywatelami i Polski i innego kraju.
    > Nie ma problemu.

    oj prawniku od siedmiu bolesci. czlowiek pyta o podstawy prawne, a Ty
    podajesz swoje wywody.
    Adamie zajrzyj:
    http://www.forumpolonia.com/konsultacje/
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/oby0129.html
    http://www.compmore.net/~czeslaw/wizy/fax.htm
    http://www.mazowsze.uw.gov.pl/p_interesanta/obywat_p
    olskie.shtml

    tam znajdziesz podstawy prawne, ktore cie interesuja
    ssj5

  • 4. Data: 2002-10-10 17:51:25
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    ssj5 wrote:
    > oj prawniku od siedmiu bolesci.

    Kiedy sobie ubzdurałeś, że nazywałem siebie prawnikiem?

    > czlowiek pyta o podstawy prawne, a Ty podajesz swoje wywody.

    "bardzo prosze albo o odpowiedz, albo o wskazanie odpowiednich przepisow."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Może byś się przestał tak głupio czepiać?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 5. Data: 2002-10-10 17:57:52
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Może byś się przestał tak głupio czepiać?

    przestane, gdy Ty zaprzestaniesz swoich zyciowo- filmowo-beletrystycznych
    madrosci.

    ssj5

  • 6. Data: 2002-10-10 18:15:34
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    ssj5 wrote:
    > przestane, gdy Ty zaprzestaniesz swoich zyciowo-filmowo-beletrystycznych
    > madrosci.

    Mam dla Ciebie propozycję - naucz się prowadzić merytoryczne dyskusje.
    Twoje porojone osobiste wycieczki i czepialstwo nic nie dają poza
    zaśmiecaniem grupy.

    Adam pytał jak polskie prawo zapatruje się na podwójne obywatelstwo.
    Otrzymał ode mnie konkretną odpowiedź. Czy uważasz, że była ona
    nieprawidłowa, że zabawiasz się w pana czepialskiego?

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 7. Data: 2002-10-10 18:19:26
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Adam pytał jak polskie prawo zapatruje się na podwójne obywatelstwo.

    Adam pytal
    "Jak to reguluja przepisy? - bardzo prosze albo o odpowiedz, albo o
    wskazanie
    odpowiednich przepisow."

    Ty mu odpowiedziales swoja gwara:
    "Jeśli chodzi o Polskę to mogą być obywatelami i Polski i innego kraju.
    Nie ma problemu."

    > Otrzymał ode mnie konkretną odpowiedź.

    faktycznie byla konkretna. Jak film sie kreci? kiedy emisja?
    ssj5

  • 8. Data: 2002-10-10 21:16:10
    Od: "Mike G." <g...@w...pl>

    ssj5 napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >Nie ma problemu."

    >faktycznie byla konkretna. Jak film sie kreci? kiedy emisja?

    Adamie odezwij się

  • 9. Data: 2002-10-11 11:25:06
    Od: "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg>

    Użytkownik "Adam Kleczkowski" <a...@c...cam.ac.uk> napisał w wiadomości
    > Czy ktos moze mi przyblizyc przepisy dotyczace podwojnego obywatelstwa?

    link do przepisów już masz,
    w myśl polskiego prawa osoby posiadające polskie obywatelstwo zawsze
    traktowani są jak Polacy, niezależnie od faktu posiadania innego
    obywatelstwa (czynne i bierne prawo wyborcze, słuzba wojskowa itd).

    > Ze wzgledu na zmiane statusu imigracyjnego rodzicow, dzieci nasze zyskaly
    > prawo do starania sie o obywatelstwo kraju, w ktorym sie urodzily (kraj z
    > UE). Nie chce jednak, by musialy rezygnowac z obywatelstwa RP.

    to jest regulowane w prawie kraju Twego miejsca zamieszkania,
    nie wiem jak wyspiarzedo tego podchodzą.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2002-10-11 12:27:58
    Od: "Adam Kleczkowski" <a...@c...cam.ac.uk>

    Dziekuje bardzo i za listy z wyjasnieniem - i z odnosnikami do przepisow. Do
    przepisow zagladne - choc nie wiem czy zrozumiem ;-) dlatego i za jedne i za
    drugie jestem zobowiazany!

    Polecam sie na przyszlosc,

    Adam
    a...@k...w.pl