  • 41. Data: 2006-07-05 17:58:37
    Temat: Re: Podejrzenie molestowania dziecka- procedura
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: enwy [Wed, 5 Jul 2006 16:23:28 +0200]:

    > I nie musi konczyć, skoro była mowa o tym, ze sam zglosi
    > sprawe do prokuratury jak tylko wroci z wakacji.

    Generalnie rozmowa była taka- jeśli nie zrobi tego matka
    dziecka, to zrobi to osobiście po powrocie _i_ dokończeniu
    badań. Dowiem się w końcu czy tak to powinno wyglądać...?
    Sorki za niecierpliwość, ale wałkujemy cały czas zupełnie
    inny temat niż ten, który mnie interesuje.

    Kira

    --
    /(o\ http://kira.wwt.pl :: GG 1565217
    \o)/ I am what I am, I do what I want

  • 42. Data: 2006-07-05 21:53:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > Żaby popełnić samobójstwo nie musiałby być głupi, tylko mieć depresję. A
    > takie bezpodstawne postępowanie karne może wprowadzić w depresję.

    A nie daj Boże lokalne moherki usłyszą o tych podejrzeniach - faceta
    zaszczują, a potem się np. okaże, że dotknął czoła, bo sprawdzał, czy
    nie dzieciak ma gorączki.

  • 43. Data: 2006-07-05 21:56:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    akala wrote:
    [ciach bełkot]

    Czy mogłabyś poprosić kogoś, kto zna język polski (pisownia,
    interpunkcja i inne takie detale), żeby za ciebie napisał to, co chcesz
    wyrazić?

    Bo tego twojego "pisania" to się czytać nie da.

  • 44. Data: 2006-07-05 21:59:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kira wrote:

    > Generalnie rozmowa była taka- jeśli nie zrobi tego matka
    > dziecka, to zrobi to osobiście po powrocie _i_ dokończeniu
    > badań. Dowiem się w końcu czy tak to powinno wyglądać...?

    Konkretnej procedury nie ma - są ogólne przepisy.

    No i oczywiście etyka zawodowa - fachowiec słusznie nie próbuje
    rozpocząć polowania na czarownice kiedy sam nie wie, co wie.

  • 45. Data: 2006-07-05 22:19:42
    Od: "akala" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Pokrewieństwa brak. Narzeczony matki dziecka. Wychowują je
    > wspólnie od circa 4 lat.

    Tak się domyślałem ,że to taki "wujek".No więc tak :
    Jeżeli psycholog podejrzewa to powiadomi policję lub prokuratora.Dziwi mnie
    tylko dlaczego czeka jeszcze miesiąc.Moim zdaniem psycholog jeszcze nie
    powidamia bo nie jest przekonany ,że to jest przestępstwo,a jak się upewni
    to napewno powidaomi ,szkoda jednak boim dłużej tym u dziecka więcej
    problemów

    Matka ,no cóż jeżeli coś podejrzewa to lepiej skończyć z tym "wujkiem"
    wcześniej niż późninej bo będą większe "szkody"- matka może powidaomić
    prokuraturę lub policję ,nuczyciel ,i każda inna osobk która dowie się o
    takim przestępstwie.Wystarczy anonim- to przestępstwo jest ścigane z urzędu
    i nie trzeba tu żadnego wniosku ,wystrczy ,ze organy ścigania o tym się
    dowiedzą.
    reszta co tu/ w tym wątku/ napisano na ten temat to "młócenie słomy" .Matka
    decyzję powinna podjąć dzisiaj kiedy tylko wstanie.

    akal

  • 46. Data: 2006-07-05 22:26:48
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: akala [Thu, 6 Jul 2006 00:19:42 +0200]:

    > reszta co tu/ w tym wątku/ napisano na ten temat to
    > "młócenie słomy" .Matka decyzję powinna podjąć dzisiaj
    > kiedy tylko wstanie.

    Matka decyzję podjęła już parę tygodni temu, więc zakładam
    że z rady nie skorzysta. A młócenie słomy popieram, bo może
    w końcu uda mi się uzyskać odpowiedź na zadane pytanie, a
    nie porady na wszelkie możliwe tematy dotyczące pedofilii
    i oskarżeń o nią. Naprawdę, są mi one kompletnie zbędne...

    Kira

    --
    /(o\ http://kira.wwt.pl :: GG 1565217
    \o)/ I am what I am, I do what I want

  • 47. Data: 2006-07-05 22:35:39
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Andrzej Lawa [Wed, 05 Jul 2006 23:59:10 +0200]:

    > Konkretnej procedury nie ma - są ogólne przepisy.

    A możesz mnie jakoś na nie nakierować? Byłabym wdzięczna,
    jak dla mnie ten gąszcz przepisów to jednak nadal czarna
    magia z pogranicza horroru jest :)

    > No i oczywiście etyka zawodowa - fachowiec słusznie nie
    > próbuje rozpocząć polowania na czarownice kiedy sam
    > nie wie, co wie.

    No dobra, można już polować na czarownice... Podkładam jedną
    we własnej osobie ;>

    Mam uzasadnione podejrzenia że nie do końca o to chodzi,
    i stąd w zasadzie moje pytanie. W tym konkretnym przypadku
    akurat moja wiedza i doświadczenie każe mi jednak postawić
    na szali własną reputację i uprzeć się, że opisywana przez
    psychologa sytuacja nie miała miejsca. Co pośrednio także
    potwierdził drugi psycholog, poproszony o konsultację.

    Dlatego tak się czepiam stanowiska tego konkretnego lekarza.
    Mam jednak wrażenie, że właśnie etyka nie powinna pozwolić
    mu zostawić dziecka, w przypadku uzasadnionego podejrzenia,
    na następne 3 miesiące pod opieką rzekomego pedofila. Jakoś
    mi to jednak koliduje mocno z rzekomą pewnością lekarza. To
    jest powód, dla którego szukam prawnych przepisów, które
    określają co w w/w sytuacji psycholog zrobić powinien.

    Masz może jakiś pomysł...?

    Kira

    --
    /(o\ http://kira.wwt.pl :: GG 1565217
    \o)/ I am what I am, I do what I want

  • 48. Data: 2006-07-06 09:25:57
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > A nie daj Boże lokalne moherki usłyszą o tych podejrzeniach - faceta
    > zaszczują, a potem się np. okaże, że dotknął czoła, bo sprawdzał, czy
    > nie dzieciak ma gorączki.

    albo zlinczuja smiertelnie a dzielny maz stany Zbigniew Z. zrobi z nich
    ofiary.

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 49. Data: 2006-07-06 09:27:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Kira napisał(a):
> [...]
    > nie porady na wszelkie możliwe tematy dotyczące pedofilii
    > i oskarżeń o nią. Naprawdę, są mi one kompletnie zbędne...

    a nie mozecie ukryc kamerki, zorganizowac ipieki wujka nad dzieckiem a
    pozniej z niepodwazalnymi dowodami o ile takie beda pojsc na policje?

    P.

  • 50. Data: 2006-07-06 11:34:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > a nie mozecie ukryc kamerki, zorganizowac ipieki wujka nad dzieckiem a
    > pozniej z niepodwazalnymi dowodami o ile takie beda pojsc na policje?

    Dobre. Tylko mała sugestia - na wypadek ciemności sugeruję doświetlenie
    diodami podczerwonymi (kamera załapie, a dla ludzi będzie "ciemno").