  • 21. Data: 2010-07-25 20:03:22
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Palik wrote:
    > Użytkownik "Kastet" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dołączę się z pytaniem.
    > Zakład wydał karty bonowe. Pracownicy dostali po 2 tyś.Płacili do czasu aż
    > zostało im załóżmy po około 15 zł na kontach.. [na jednej osobie to
    > kilkanaście, a jeśli to było tysiąc kart to już mamy trochę].Te pieniądze
    > poprzepadały bo sklepy obsługują kartą rachunki powyżej 20 zł..Pytanie : Jak
    > to mozliwe i jak banki to księgują i czy to specjalnie banki do tego
    > zmierzają aby sklepy nie wypłacały ? To wydaje się prawnie nie do
> [...]

    Nie da się tej karty doładować?
    Nie dało się na końcu wydać wszystkiego od razu jak jeszcze było więcej
    niż 20 zł?
    Na pewno żaden sklep nie obsługuje transakcji poniżej 20 zł? Bardzo wątpię.

  • 22. Data: 2010-07-25 20:07:55
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-25 22:02, Leszek Kowalski pisze:
    > Użytkownik "Animka"<a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > U mnie jeden sklep na osiedlu akceptuje karty od 20zł. Istnieje jednak
    > możliwość zapłaty niższej kwoty, ale wtedy doliczana jest opłata 0,30zł. Mi
    > takie rozwiązanie się podoba - jak nie mam gotówki przy sobie to wolę
    > dopłacić te 30 groszy i zapłacić kartą. Przynajmniej się nikt nie krzywi jak
    > płacę 5zł (co ma miejsce w większości małych sklepów).

    O! Takie coś i mnie by odpowiadało, bo nie mam blisko domu bankomatu i
    nie chce mi się akurat do niego lecieć, a chleb muszę kupić.

    --
    animka

  • 23. Data: 2010-07-25 20:12:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i2i4dn$3nq$1@news.onet.pl Kastet <k...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Całe mnóstwo sklepów obsługuje karty bez żadnych limitów minimalnych -
    > problem całkowicie wydumany.
    Bo trzeba hołotę szkolić - to praca u podstaw.
    Kiedyś zdarzyło mi się, że przypilony potrzebą wstąpiłem do Biedronki (wiem,
    wiem - to obciach totalny). Nie wiedziałem, że tam karta to zjawisko
    nieznane. Coś tam nawaliłem do wózka i do kasy. A tam ZONK, tylko gotówka.
    No to po prostu sobie wyszedłem zostawiając wózek przy kasie i towary na
    taśmie.
    Z kolei w małym sklepiku osiedlowym zamontowali sobie terminal dla płatności
    kartami, a jakże. Nie kupuję tam, ale sąsiadka opowiedziała, że minimum to
    zakupy za 10 zł. No to poszliśmy z moją kobitą, kazałem pokroić serka
    żółtego 20 dekagramów, pół pęta litewskiej i coś tam jeszcze.
    Razem ~9 zł.
    Wyciągam kartę, a tu mi handlara, że muszę dokupić coś aby było ponad 10 zł,
    może być guma do żucia albo soczek. Poszliśmy sobie spokojnie i niech jej
    ten serek się zeschnie.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2010-07-25 20:15:10
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "Kastet" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > a nie dupę zawracasz.

    Nie Ty będziesz mi dyktował na co i ile mam wypłacać.
    Prośba: wyskakuj z tego wątku!

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 25. Data: 2010-07-25 20:18:47
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "Kastet" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > problem całkowicie wydumany.

    Posądzasz mnie o to, że ta sytuacja dziś w sklepie była wydumana...?
    Powiedziano mi, że MIN to 10zł a miałem powyżej 9zł za zakupy.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 26. Data: 2010-07-25 20:21:48
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 07/25/2010 09:21 PM, Olgierd wrote:

    > Zasadniczo nie ma takiej możliwości ;-)

    Bank który wydał kartę nie ma wpływu na ustalenia umowy pomiędzy sklepem
    a innym bankiem, który dostarcza terminale płatnicze.
    Jeśli twierdzisz że się mylę, to poproszę o konkrety :-)

    > Ale nie ma organizacji "Visa pow. 20 zł".

    Ale jeśli prawo i umowy tego nie zabraniają, to takie praktyki są
    legalne. Wszystko zależy od umowy sklepu z bankiem.
    Dla Twojej wiadmości - sklep nie ma umowy z VISA/MC.
    Sklep ma umowę z bankiem, który to jest członkiem organizacji VISA/MC.

    Pozdrawiam,

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+

  • 27. Data: 2010-07-25 20:24:32
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Sklep osiedlowy blisko mojego domu nie akceptuje *wszystkich* kart,
    > płatność poniżej 10 zł.

    Może zatem trzeba się przyjrzeć tematowi od drugiej strony:
    Jeśli jakiś ZAPIS **nie zabrania** zmuszać klienta do zakupów kartą
    powyżej określonej kwoty - czy istnieje ZAPIS, który **POZWALA** na takie
    praktyki?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 28. Data: 2010-07-25 20:24:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]
    > Wyciągam kartę, a tu mi handlara, że muszę dokupić coś aby było ponad 10
    > zł, może być guma do żucia albo soczek. Poszliśmy sobie spokojnie i

    wręcz książkowy przykłada chama.

  • 29. Data: 2010-07-25 20:26:29
    Od: "Negatyw" <n...@W...gmail.com>

    grup dyskusyjnych:i2i5q6$9kc$...@n...dialog.net.pl...

    > Wyciągam kartę, a tu mi handlara, że muszę dokupić coś aby było ponad 10
    > zł,

    Dla mnie to jest k(..)a skandal! To samo miałem dziś. Zresztą - nie
    pierwszy raz.

    Negatyw
    negatyw001(małpa)gmail.com
    --------------------------

  • 30. Data: 2010-07-25 20:27:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i2i6i1$jas$1@inews.gazeta.pl Negatyw
    <n...@W...gmail.com> pisze:

    > Może zatem trzeba się przyjrzeć tematowi
    Z pewnością nie zaszkodzi.
    Ale również nie zaszkodzi przyjrzeć się komuś, kto wali takie posty:
    http://groups.google.pl/group/pl.sci.psychologia/bro
    wse_thread/thread/dfc7f6c2be79ed31/25ebc7d99e6a1a22?
    hl=pl&q=author:animka

    --
    Jotte