  • 111. Data: 2010-07-26 12:50:26
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 14:31:42 +0200, Konrad napisał(a):

    > Wieści czerpię z radosnej tworczości sejmu, natomiast wikipedia moglaby
    > co najwyżej trudniejsze sformułowania pomóc ci zrozumieć - ale jak tam
    > se chcesz

    No to pokaż mi gdzie i kiedy Wysoka Izba zdelegalizowała karty płatnicze.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 112. Data: 2010-07-26 12:54:36
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 26 Jul 2010 11:59:28 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Podobnie jak znak pieniężny nie jest pieniądzem ;-) Jest tylko kawałkiem
    > papieru lub blaszką.

    Wiki pisze, że:
    "Znaki pieniężne emitowane są w formie monet i banknotów."
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Znak_pieniężny

    Ja się w sumie nie znam, tak się zainteresowałem, ale w takim razie trzeba
    by wpis na wiki poprawić?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 113. Data: 2010-07-26 12:56:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Sklep osiedlowy blisko mojego domu nie akceptuje *wszystkich* kart,
    > płatność poniżej 10 zł. To ludzie mają teraz latać po bankach z
    > reklamacjami?

    Widzisz, jeśli coś działa nie tak, to zamiast wylewać żale na grupie,
    lepiej złożyć skargę (choć czasem dobrze jest zrobić i jedno i drugie,
    aby nagłośnić sprawę). Kiedyś też myślałem, że nie warto, ale w jakimś
    wywiadzie dyrektor pewnej instytucji, która działała źle wypowiedział
    się, że skoro nie mają skarg, to działają dobrze. Od tej pory wpisuje,
    jeśli mam czas skargi. Ba - dzięki temu dało sie nawet kilka spraw
    załatwić, aby funkcjonowały lepiej.

    > Jeśli im to przeszkadza, to tak. Ja w tamte wakacje się zaparłem i
    > wytępiłem w promienu 10 kilometrów wszystkie limity, które znalazłem.
    > Ale nie chce mi się już naprawiać świata. teraz reklamuję, jak
    > faktycznie gdzieś się na niego nadzieję. Nie nadziałem się od tamtych
    > wakacji.

    Zgadza się. Jeśli mi nie przeszkadza, to nie ma co się pieklić, ale
    jeśli przeszkadza, to warto czasami.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 114. Data: 2010-07-26 12:57:24
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > OK! Bardzo słusznie. Ale jak jest informacja, to trudno uznać to za
    > miejsce niepewne.

    Niepewne w sensie, że mimo istnienia terminala, można się jednak spodziewać
    jakichś limitów czy ograniczeń. Tak zazwyczaj jest w większości małych
    lokali, sklepików, kiosków, choć jaki pisałem - nigdy w takim przybytku nie
    spotkałem się z brakiem informacji o tychże limitach.
    Zresztą ja mam nawyk, że o możliwość płatności kartą pytam niemal zawsze,
    na wszelki wypadek, właśnie żeby uniknąć problemów, ponieważ gotówki nie
    noszę przy sobie wcale (pomijając klepaki na parkomaty).

    Pozdrawiam
    K.

  • 115. Data: 2010-07-26 12:59:10
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > No to pokaż mi gdzie i kiedy Wysoka Izba zdelegalizowała karty płatnicze.

    Nie - jednak jeszcze nie wikipedia ;) Przeczytaj jeszcze raz poooomaluuuuuuutku o
    czym tutaj dyskutujemy i dopiero wtedy wyszukasz trudniejsze terminy :D
    Natomiast żebyś nie musiał robic tego cały w strachu to odpowiem na twoje pytanie ni
    z gruchy ni z pietruchy - używanie kart płatniczych jest legalne w tym kraju
    natomiast sprzedawcy nie mają obowiazku przyjmowania nimi płatności ani za milion ani
    za dwa grosze. Tyle.

    K.

  • 116. Data: 2010-07-26 13:01:58
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-07-26 14:59, Konrad pisze:

> [...]
    natomiast sprzedawcy nie mają obowiazku przyjmowania nimi płatności ani za milion ani

    Ale jeżeli już deklarują, że akceptują, to można z tego wywieść pewne
    skutki prawne.

  • 117. Data: 2010-07-26 13:04:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Konrad pisze:
> [...]
    natomiast sprzedawcy nie mają obowiazku przyjmowania nimi płatności ani za milion ani

    Chyba, że mają umowę z centrum rozliczeniowym, wtedy mają taki obowiązek
    na podstawie umowy. W razie nierespektowania tejże umowy kary będzie
    dochodzić to centrum.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 118. Data: 2010-07-26 13:10:34
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

    > Taka karteczka nazywa się weksel ;-) Karteczka "czek" to taka, że bank
    > zapłaci.
    >
    > W ogóle część komentujących ma podejście nawet nie jak z 19, lecz raczej
    > z 13 wieku: nie ma umów na rzecz osoby trzeciej, banków też nie ma, jest
    > tylko sakiewka z grosiwem... (no dobrze, banknoty to 18 wiek).

    To banki w Polsce musza tkwic w 17 -stym wieku, skoro kasuja za posiadanie
    konta, karty, prowizje za przelewy ect...
    Jak by bylo tak jak piszesz, to gotowka obarczona by byla oplatami by ja
    wyeliminowac, jednak w polsce jest dokladnie odwrotnie!
    Nic nie zastapi gotowki! NIC.
    Karta musi byc przywiazana do banku, a jesli gdzies nie ma banku lub banku
    nie lubi to co? wyelimiujesz go ze spoleczenstwa jako "odmienca" bo nie chce
    sponsorowac banki?
    Karta nalezy do banku i jest dla banku nie dla ciebie! Bank woli gotoke niz
    karte, idz do banku z kawalkiem plastoiku i go zdeponuj...
    Bank przyjmuje gotowke a tobie daje plastik za ktory jeszcze musisz pare
    razy zaplacic, to jest ta nowoczesnosc?

  • 119. Data: 2010-07-26 13:12:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 26 Jul 2010 14:59:10 +0200, Konrad napisał(a):

    > natomiast sprzedawcy nie mają
    > obowiazku przyjmowania nimi płatności ani za milion ani za dwa grosze.

    Chyba że przyjmą takie zobowiązanie, prawda?

  • 120. Data: 2010-07-26 13:14:34
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > nie chce mi się już naprawiać świata. teraz reklamuję, jak faktycznie
    > gdzieś się na niego nadzieję. Nie nadziałem się od tamtych wakacji.

    A moze zrobiles dobrze tym punktom, bo byc moze banki zminimalizowaly
    prowizje?
    Bo nie sadze by sklepikarz ktory sprzeda towar za 2zl musial np. zaplacic
    ekstra za obsuge karty 3zl... predzej wywali terminal i przyjmie wylacznie
    gotowke.
    Tak naprawde to interes banku by ludzie placicli kartami a nie sklepikarza.
    On woli gotowke.