  • 1. Data: 2005-09-27 19:49:31
    Temat: Płatne parkowanie w Wawie-pytanie
    Od: "Adam" <a...@p...gazeta.pl>

    Zatrzymalem samochod przy City Center i siedzialem za kierownica oczekujac
    na znajoma.Po ca. 2-ch minutach podeszly do mnie dwie "damy" w mundurkach
    ZDM-u i jedna zazadala abym wykupil kwit w parkomacie.Odmowilem tlumaczac,ze
    nie jest to parkowanie tylko postoj (nie opuszczam pojazdu),wiec oplata mnie
    nie obowiazuje; "dama" wystawila mi wezwanie, wlozyla w elegancka foliowa
    kopertke a ja rowniez elegancko wrzucilem je do pobliskiego kosza zyczac jej
    milego dnia.
    Moze ktos mi podpowie jak stanowi prawo, ja uwazam ze gdybym parkowal to
    bylbym zobowiazany do wykupienia biletu.
    Dzieki za podzielenie sie uwagami.

  • 2. Data: 2005-09-27 20:24:16
    Temat: Re: Płatne parkowanie w Wawie-pytanie
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Adam wrote:
    > tlumaczac,ze nie jest to parkowanie tylko postoj (nie opuszczam
    > pojazdu),

    Postój jest powyżej minuty stania, niezależnie od tego kto lub co pozostaje
    w samochodzie.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 3. Data: 2005-09-27 20:39:11
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhc9pg$ift$1@inews.gazeta.pl Paweł Sakowski

    > Postój jest powyżej minuty stania, niezależnie od tego kto lub co
    > pozostaje w samochodzie.
    A opłata jest za postój czy za parkowanie?
    Jesli to jest to samo, to cóż - co minutkę 30 cm do przodu a po kolejnej
    minutce 30 cm do tyłu (może byc na odwrót ;)). I tak w kółko, aż się załatwi
    co trzeba.

    Jotte

  • 4. Data: 2005-09-27 20:46:06
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Jotte wrote:
> [...]
    > Jesli to jest to samo, to cóż - co minutkę 30 cm do przodu a po kolejnej
    > minutce 30 cm do tyłu (może byc na odwrót ;)). I tak w kółko, aż się

    Prostszy mechanizm: siedząc w samochodzie (skoro i tak się człowiek nudzi)
    rozglądać się za mundurkowymi. Jeśli takowy będzie się zbliżał, przestawić
    samochód w inne pobliskie miejsce (najlepiej takie, które mundurkowy już
    odwiedził). W razie potrzeby powtarzać do skutku (czyt. doczekania się na
    znajomą).

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 5. Data: 2005-09-27 20:52:13
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhcb2e$o7c$1@inews.gazeta.pl Paweł Sakowski

> [...]
    > odwiedził). W razie potrzeby powtarzać do skutku (czyt. doczekania się na
    To jest trudniejszy mechanizm. Innego wolnego miejsca może nie być, ruch
    jednokierunkowy, znajoma pobliskiego miejsca może łatwo nie odnaleźć itp.
    Obstaję przy metodzie do_przodu-i-do_tyłu (sprawdza się nie tylko przy
    parkowaniu ;)).

    Jotte

  • 6. Data: 2005-09-27 21:02:31
    Od: "Adam" <a...@p...gazeta.pl>

    > W wiadomości news:dhc9pg$ift$1@inews.gazeta.pl Paweł Sakowski

    > A opłata jest za postój czy za parkowanie?
    > Pozdrawiam
    > Jotte
    Chyba jak wskazuje nazwa SPPN - Strefa Platnego Parkowania Niestrzezonego
    wiec sadze,ze za parkowanie a nie za postoj.
    Parkowanie jest chyba wowczas,kiedy kierujacy opusci pojazd.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2005-09-27 21:15:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > A opłata jest za postój czy za parkowanie?

    a różnica niby na czym ma polegać?

    KG

  • 8. Data: 2005-09-27 21:16:16
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhccik$2sq$1@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > a różnica niby na czym ma polegać?
    Na definicji.

    Jotte

  • 9. Data: 2005-09-27 21:31:36
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jotte napisał(a):
    > Na definicji.

    czyli?

    KG

  • 10. Data: 2005-09-27 21:43:26
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhcdgn$2sq$2@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > czyli?
    Czasem jest znak "postój płatny", czasem "parking płatny", czy to jakaś
    różnica?
    Czym różni sie postój od parkowania (jeśli sie różnią)?
    Nie jestem znawcą ani tym bardziej fascynatem PoRD, zbyt wiele mam
    przejechanych kilometrów, zbyt długo mam prawko i bezszkodowość aby się nim
    podniecać.

    Jotte