  • 1. Data: 2005-09-27 18:30:59
    Temat: Patent na dwukrotne glosowanie. Kto moze odpowiadac?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Witam

    Jakis czas temu zadalem na grupie pytanie, dotyczace tego, czy karalne jest
    swiadome, dwukrotne oddanie glosu na skutek wykorzystania bledu organu
    wyborczego.
    Ponawiam to pytanie, gdyz ostatnio moja laseczka miala okazje
    (niewykorzystana) takiego wlasnie zaglosowania. Jak?
    19.09 wyjechala do Zakopanego do szpitala-sanatorium. Nie wiedzielismy jak
    to jest w takich przypadkach i dlatego wziela sobie z Urzedu Miasta w
    Radomsku zaswiadczenie o prawie do glosowania. W dniu wyborow okazalo sie
    jednak, ze wszyscy uprawnieni pacjenci zostali wpisani na liste wyborcow -
    ona rowniez. Zaglosowala wiec nie okazujac i nie zostawiajac zaswiadczenia.
    Efekt byl taki, ze oddala glos i zostala z zaswiadczeniem w kieszeni - mogla
    wiec spokojnie zaglosowac w innym lokalu na miescie. Oczywiscie nei zrobila
    tego. Pytania:

    - czy, gdyby powtornie zaglosowala, ponioslaby jakies konsekwencje karne lub
    karnoadministracyjne?

    - czy ktos ze strony organow wyborczych odpowiedzialby za niedopelnienie
    obowiazkow (po mojemu komisja wyborcza w szpitalu w Zakopanem powinna przed
    dopisaniem pacjenta skontaktowac sie z jego macierzystym urzedem w sprawie
    ustalenei prawa do glosowania i w tym wypadku powinna przyjsc odpowiedz
    zabraniajaca dopisywania jej na liste wyborcow w szpitalu - ma
    zaswiadczenie, weic glosuje na zaswiadczenei i jest dopisywana dopiero przed
    glosowaniem)?

    - czy teraz mozna to gdzies zglosic (raczej nie chce nikomu szkodzic, pytam
    teoretycznie)?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2005-09-27 20:08:58
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Tue, 27 Sep 2005 20:30:59 +0200, *SDD* <news:dhc5mv$sem$1@news.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]

    > tego. Pytania:

    > - czy, gdyby powtornie zaglosowala, ponioslaby jakies konsekwencje karne lub

    Nie zagłosowałaby nigdzie indziej, bo po prostu zostałaby "pognana".
    Uprawniony do głosowania jest wpisany tam gdzie trzeba i tylko na jednej
    liście. Zaświadczenie być może było niepotrzebne, bo leżała w szpitalu i
    szpital ręczył za jej pobyt w tym miejscu.

    --
    Kaja

  • 3. Data: 2005-09-27 20:14:02
    Od: scream <n...@p...pl>

    Kaja napisał(a):
> [...]
    > liście. Zaświadczenie być może było niepotrzebne, bo leżała w szpitalu i
    > szpital ręczył za jej pobyt w tym miejscu.

    Zagłosowałaby, a szpital to co innego niż sanatorium. Po prostu bierzesz
    z UM papier, że jestes uprawniona do głosowania. Nie zagłosujesz w
    miejscu swojego zamieszkania, ale w każdym innym lokalu wyborczym możesz
    to zrobić.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2005-09-27 20:14:22
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie zagłosowałaby nigdzie indziej, bo po prostu zostałaby "pognana".

    Dlaczego mialaby zostac pognana?
    Wyjelaby zaswiadczenie i dopisanoby ja.
    Ze szpitala-sanatorium moze normalnie do godz. 21 wychodzic gdzie chce -
    jest tylko pare obowiazkowych zabiegow i cwiczen.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-09-27 21:04:43
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 27/09/2005 20:30, SDD wrote :
> [...]
    > tego. Pytania:
    >
    > - czy, gdyby powtornie zaglosowala, ponioslaby jakies konsekwencje karne lub

    Na mój gust jest to przestępstwo z art. 248 pkt 2 kk -- użyłaby podstępu
    celem sporządzenia nieprawidłowego protokołu -- do trzech lat. Ale to
    kwestia do dyskusji...

    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do

  • 6. Data: 2005-09-27 21:55:35
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:4339b3e9$1@news.home.net.pl...

    > Na mój gust jest to przestępstwo z art. 248 pkt 2 kk -- użyłaby podstępu
    > celem sporządzenia nieprawidłowego protokołu -- do trzech lat. Ale to
    > kwestia do dyskusji...

    Wg mnie nie ma podstepu - co najwyzej wykorzystanie bledu. I nei wiem, czemu
    protokol mialby byc nieprawidlowy?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2005-09-27 21:59:33
    Od: "Daniel Pyra" <d...@S...provider.pl>

    > Po prostu bierzesz z UM papier, że jestes uprawniona do głosowania. Nie
    > zagłosujesz w miejscu swojego zamieszkania, ale w każdym innym lokalu
    > wyborczym możesz to zrobić.

    A co zabrania głosować z zaświadczeniem w miejscu swojego zamieszkania?

    Pozdrawiam!
    (D)

  • 8. Data: 2005-09-27 22:00:47
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 27/09/2005 23:55, SDD wrote :
> [...]
    > wiadomości news:4339b3e9$1@news.home.net.pl...

    > Wg mnie nie ma podstepu - co najwyzej wykorzystanie bledu. I nei wiem, czemu

    Moim zdaniem podstęp jest właśnie wyzyskaniem błędu.
    A protokół miałby być nieprawidłowy bo zawierałby głos osoby głosującej
    po raz drugi -- głosowanie takiej osoby nie powinno mieć miejsca. Bez
    dostępu do literatury i orzecznictwa nie podejmę się kurczowej obrony
    swojej tezy.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 9. Data: 2005-09-27 22:12:52
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:4339c10d@news.home.net.pl...

> [...]
    > po raz drugi -- głosowanie takiej osoby nie powinno mieć miejsca. Bez
    > dostępu do literatury i orzecznictwa nie podejmę się kurczowej obrony

    Ja nie twierdze, ze to ma byc bezkarne. Wyzyskanie bledu - np. w oszustwie
    tez jest jednym ze znamion przestepstwa (i jest wymieniony obok wprowadzenia
    w blad - zatem nei jest z nim tozsamy)
    Poza tym chcialbym wiedziec kto konkretnie zawinil w tej sytuacji, ze stalo
    sie mozliwe dwukrotne glosowanie)?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2005-09-27 22:56:23
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    > liście. Zaświadczenie być może było niepotrzebne, bo leżała w szpitalu i
    > szpital ręczył za jej pobyt w tym miejscu.

    Ale bzdury pleciesz... :-/

    Pozdrawiam

    Piotr