  • 1. Data: 2003-01-01 16:45:39
    Temat: Plan urlopów
    Od: "basik30" <b...@p...onet.pl>

    Witam !
    Nie mogę się połapać w tych nowelizacjach, jak z planem urlopów - dochodzą
    mnie słuchy iż przestało coś takowego istnieć . Prawda?
    BK

  • 2. Data: 2003-01-01 19:13:02
    Temat: Re: Plan urlopów
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    basik30 <b...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam !
    > Nie mogę się połapać w tych nowelizacjach, jak z planem urlopów -
    > dochodzą mnie słuchy iż przestało coś takowego istnieć . Prawda?

    Masz dobre słuchy.Nowelizacjia KP takie coś umożliwia.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 3. Data: 2003-01-02 08:29:17
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > Masz dobre słuchy.Nowelizacjia KP takie coś umożliwia.

    A mozna prosic o jakis odnosnik do tego gdzie to zostalo zapisane? Bo nie
    znalazlem sam a moze zle szukalem ...

    AJA

  • 4. Data: 2003-01-02 08:31:22
    Temat: Odp: Plan urlopów
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik AJA <n...@w...iie.pz.zgora.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:av0t4s$62m$...@n...gazeta.pl...

    > A mozna prosic o jakis odnosnik do tego gdzie to zostalo zapisane? Bo nie
    > znalazlem sam a moze zle szukalem ...

    chetnie skorzystam przegladałam zmiany ale odn. planu urlopow nic nie
    widziałam jedynie to ,ze nowy kodeks bedzie korzystniejszy dla pracodawcy

    Sandra

  • 5. Data: 2003-01-02 08:57:10
    Od: w...@p...onet.pl

    > Witam !
    > Nie mogę się połapać w tych nowelizacjach, jak z planem urlopów - dochodzą
    > mnie słuchy iż przestało coś takowego istnieć . Prawda?
    > BK

    Witam,
    nieprawda, zmieniły się jedynie zaday ustalania planu urlopu,
    przepis dotychczasowy:

    Art. 163. § 1. Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów. Plan
    urlopów ustala pracodawca, w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową,
    biorąc pod uwagę wnioski pracowników i konieczność zapewnienia normalnego toku
    pracy.
    § 2. Plan urlopów podaje się do wiadomości pracowników w sposób przyjęty u
    danego pracodawcy.
    § 3. (28) Na wniosek pracownicy udziela się jej urlopu bezpośrednio po urlopie
    macierzyńskim; dotyczy to także pracownika-ojca wychowującego dziecko, który
    korzysta z urlopu macierzyńskiego.

    i nowy:

    Art. 163. § 1. (75) Urlopy powinny być udzielane zgodnie z planem urlopów. Plan
    urlopów ustala pracodawca, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i konieczność
    zapewnienia normalnego toku pracy. Planem urlopów nie obejmuje się części
    urlopu udzielanego pracownikowi zgodnie z art. 1672.
    § 11. (76) Pracodawca nie ustala planu urlopów, jeżeli zakładowa organizacja
    związkowa wyraziła na to zgodę; dotyczy to także pracodawcy, u którego nie
    działa zakładowa organizacja związkowa. W takich przypadkach pracodawca ustala
    termin urlopu po porozumieniu z pracownikiem. Przepis § 1 zdanie drugie i
    trzecie stosuje się odpowiednio.
    § 2. Plan urlopów podaje się do wiadomości pracowników w sposób przyjęty u
    danego pracodawcy.
    § 3. (77) Na wniosek pracownicy udziela się jej urlopu bezpośrednio po urlopie
    macierzyńskim; dotyczy to także pracownika-ojca wychowującego dziecko, który
    korzysta z urlopu macierzyńskiego.

    pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2003-01-02 12:33:59
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 2 Jan 2003 09:57:10 +0100, w...@p...onet.pl
    zakodował:

    >nieprawda, zmieniły się jedynie zaday ustalania planu urlopu,
    >przepis dotychczasowy:
    [...]
> [...]
    >termin urlopu po porozumieniu z pracownikiem. Przepis § 1 zdanie drugie i

    Przeczytaj ze zrozumieniem, co sam napisałeś.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-01-02 12:34:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 2 Jan 2003 09:29:17 +0100, "AJA"
    <n...@w...iie.pz.zgora.pl> zakodował:
    >A mozna prosic o jakis odnosnik do tego gdzie to zostalo zapisane? Bo nie
    >znalazlem sam a moze zle szukalem ...

    Źle szukałeś
    Art. 163. § 11. Pracodawca nie ustala planu urlopów, jeżeli zakładowa
    organizacja zwi?zkowa wyraziła na to zgodę; dotyczy to także
    pracodawcy, u którego nie działa zakładowa organizacja zwi?zkowa. W

  • 8. Data: 2003-01-02 12:46:39
    Od: w...@p...onet.pl

    > Pięknego dnia 2 Jan 2003 09:57:10 +0100, w...@p...onet.pl
    > zakodował:

    > [...]
    >
    > Przeczytaj ze zrozumieniem, co sam napisałeś.
    Witam,
    dokładnie rozumiem co napisałem
    plany urlopów funkcjonuja nadal, a jedynie w pewnycvh okolicznościach (i pod
    pewnymi warunkami) pracodawca nie jest zobowiązany do ich ustalania. Pytanie
    basika brzmiało:
    "Nie mogę się połapać w tych nowelizacjach, jak z planem urlopów - dochodzą
    mnie słuchy iż przestało coś takowego istnieć . Prawda?
    BK"

    Odpowiedziałem że "coś takowego"istnieć nie przestało. Bardziej łopatologicznie
    nie potrafie Ci tego przekazać

    Paweł

  • 9. Data: 2003-01-02 13:33:33
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 2 Jan 2003 13:46:39 +0100, w...@p...onet.pl
    zakodował:

    >Odpowiedziałem że "coś takowego"istnieć nie przestało. Bardziej łopatologicznie
    >nie potrafie Ci tego przekazać

    Taki zapis powoduje, że w zakładach bez ZZ przestało istnieć - czyli
    praktycznie w całym sektorze prywatnym. Również tam, gdzie ZZ są
    poukładane z pracodawcą można powiedzieć, że nie ma czegoś takiego jak
    plan urlopu.

    Bardziej łopatologicznie to możesz powiedzieć, że przecież stare plany
    urlopu trzeba przechowywać, więc ciągle istnieją ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2003-01-02 14:26:17
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    >
    > Bardziej łopatologicznie to możesz powiedzieć, że przecież stare plany
    > urlopu trzeba przechowywać, więc ciągle istnieją ;)

    W moim zakladzie ( w tym w ktorym pracuje, nie mylic ze jestem wlascicielem)
    dostalem plan urlopu do wypelnienia, przez co sie zastanawiam czy musze
    podaj czas urlopu kiedy chce wziasc? Przeciez teraz jeszcxze nie wiem kiedy
    wyjade.

    AJA