    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pirackie oprogramowanie w szkole
    Date: Wed, 10 Jul 2002 13:54:30 +0200

    Jaszyn wrote:

    > Jacek napisał(a) w wiadomości:
    > <1...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>...

    > Po co ten wstęp? Ma uwiarygodnić to, co piszesz??? ;-)
    To co pisze zawsze jest wiarygodne.
    Tak sie jednak sklada ze program podlaczania szkol do internetu w
    Europie Srodkowej/Wschodniej, zapoczatkowal Soros i ten projekt
    finansowal.

> [...]
    > Jacku, myślę, że trochę Twego przedmówcy nie zrozumiałeś. Koleś chce po
    > prostu podkablować jak Pawlik Morozow nauczyciela (pewnie mu podpadł) za to,
    > że przegrywa sobie oprogramowanie, ma kupę nielegalnych programów (pewnie
    > gierki ;-)), które niekoniecznie są przeznaczone dla użytku szkoły. Ale to
    > co piszesz ma sens, lepiej nad takimi rozwiązaniami pomysleć, niż crackować
    > soft...
    > Poza tym kto jak kto, ale nauczyciel nie powinien dawać takiego przykładu
    > swoim uczniom. Ryba się psuje od głowy...

    Dlatego przestawilem inteligentne podejscie, rozwiazujace bezkonfliktowo
    problem.
    A co Windowsy to pozostaje kontakt z Microsoftem i przedstawieniem
    sytuacji, znalezienie
    fundatora, moze z programu Internet dla Szkol,
    albo zakup komputerow z preinstalowanym systemem Windows.
    Rynek jest tak zroznicowany cenowo, ze mozna znalezc atrakcyjne cenowo
    oferty komputerow z preinstalowanym OEM Windows.
    Szkola nie musi kupowac za gotowke, moze na raty, moze w leasingu.
    Siec komputerowa uczniowie tez moga sami wykonac na pracowni
    informatyki.

    Zatem nie jest szkola jeszcze w tak trudnej sytuacji aby nie mogla sobie
    poradzic.
    Ma swoje kuratorium, ma swoich poslow, senatorow i moze sie do nich
    zwracac.
    Moga sie tez rodzice uczniow zlozyc na komputery i wplacac raty np. po
    5-10 zl miesiecznie.
    Jezeli jest 100 uczniow to 100 x 5-10 zl = 500-1000 zl x 12 miesiecy =
    6000-12.000 zl rocznie.
    Za taka kwote mozna kupic rocznie 2-4 nowe komputery z preinstalowanym
    windowsem.

    Chca jeszcze taniej, moze szkola kupic podzespoly w hurtowni, a
    uczniowie naucza sie skladac komputery na pracowni z informatyki.
    Zamiast 2-4 komputerow, bedzie ich jeszcze wiecej.

    Ostatecznie, zamiast malych monitorow mozna kupic duzy plaski telewizor
    , ktory zastapi monitory,
    a bedzie widoczny przez cala klase.
    Zatem to nie jest tak, ze bezradnosc i bezsilnosc doprowadza do
    rozlozenia rad z niemocy.

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).