    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pirackie oprogramowanie w szkole
    Date: Wed, 10 Jul 2002 09:25:30 +0200

    "Jaszyn" [...]
    > Wszystko cacy, tylko, że nie słyszałem o Windozie, aby była sprzedawana za
    > symbolicną złotówkę do szkół.

    lecz za symboliczna stowke, to slyszalem/

    > No ale jest szansa, że zainstalują o wiele
    > tańsze dystrybucje linuksa, z wielooma bezpłatnymi programami. Poza tym,
    > Jacku, myślę, że trochę Twego przedmówcy nie zrozumiałeś. Koleś chce po
    > prostu podkablować jak Pawlik Morozow nauczyciela (pewnie mu podpadł) za
    to,
    > że przegrywa sobie oprogramowanie, ma kupę nielegalnych programów (pewnie
    > gierki ;-)), które niekoniecznie są przeznaczone dla użytku szkoły. Ale to
    > co piszesz ma sens, lepiej nad takimi rozwiązaniami pomysleć, niż
> [...]

    Co to?
    Pl. soc. prawo, czy pl.coc. socjilogia
    A moze wrozbiarstwo ?
    Co mana mysli czlowiek, ktory chce "zakablowac"...

    Oczywiscei kablowanie jest w Polsce legalne i nie mozna ukarac delikwenta.

    Szkola powinna sobie zainstalowac linukx'y i StarrOffiece'y
    i na pewno wystarczajaco nauczylaby swyvh absolwentow obslugi podobnych
    programow.
    99% uzytkownikow nie uzywa 99% mozliwosci pakietu Office,
    i jest on tylko dlatego powszechnie uzywany, bo MS zyje z piratow, ktorzy
    blokuja rynek
    przed konkurencja.

    Zreszta gdyby MinEdu zalecil szkolom instalacje bezplatnego oprogramowania
    kochany MS wypuscilby Polska wersje EDU-Windows'ow dla szkol bezplatnych...
    Ale kto by na tym zarobil ?
    Budzet?
    Ha..ha...

    A kto by na tym zarobil, ze budzet by na tym zarobil...

    Przeciez wlasnie Niejaki Pan K Bylu wlasciciel firmy nalezacej
    niegdyc do Pana Kluski byl aresztowany za to,
    ze Panstwowe szkoly nie wplacaly na jego konto VAT-u,
    ktory On by przelewwal spowrotem do budzetu.

    Czlowiek zarobil tylko dzieki temu, ze ktos nie sprzedal drozszych
    komputerow szkolom,
    a teraz chca go obrac ze skory...

    Pozdrowienia

    > Poza tym kto jak kto, ale nauczyciel nie powinien dawać takiego przykładu
    > swoim uczniom. Ryba się psuje od głowy...

    Nie powinien....

    > Pozdrawiam,
    > Mariusz "Jaszyn" Łukasz

    Boguslaw