  • 31. Data: 2011-03-24 06:23:42
    Temat: Re: Pijany pacjent musi płacić
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-03-23 22:07, Robert Tomasik pisze:

    > A z którego fragmentu mojej wypowiedzi to wywnioskowałeś?

    Że jak NFZ zapłaci i w sądzie będzie dochodzić od "tego pod wpływem" to
    pójdzie szybko, a inaczej to normalnie.

    Shrek.

  • 32. Data: 2011-03-26 11:45:54
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    > Ze zdziwieniem przeczytałem na pogotowiu kartkę,
    > że "poszkodowani pod wpływem alkoholu są przyjmowani odpłatnie".
    >
    > Nie podano definicji "pod wpływu".
    > Nie zdefiniowano, że alkohol musi być przyczyną trafienia na pogotowie.
    > Bo może to grzybki " na zagrychę" były trefne?
    > A może wracającego imprezowicza napadnięto i pobito albo potrącono
    > pojazdem mechanicznym lub niemechanicznym, bo konnym lub pedałowym...

    Tak sytuacja hipotetyczna:
    Wracam pijany, na piechotę, lekko zataczając się od latarni do muru,
    generalnie zygzakiem po chodniku. Zwija mnie patrol milicji. Wiozą do
    wytrzeźwiałki i mamy wypadek. Taranuje nas nietrzeźwy kierowca. Nikt nie
    ginie, tylko potłuczenia, karetka zabiera wszystkich do szpitala. Gliniarze
    trzeźwi, ja i sprawca pijani. I co wtedy? Sprawca płaci za opatrzenie
    durnego łba, a ja nie? No raczej też. Tylko dlaczego? Gdyby mnie nie zwinęli
    to pewnie bym do domu dotarł.
    Durne to jak większość przepisów...

    Piotr

  • 33. Data: 2011-03-28 07:55:12
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sat, 26 Mar 2011 12:45:54 +0100, Piotr napisał(a):

    > Durne to jak większość przepisów...

    POPI...DOLONE o ile jest tak jak tu pisano.
    W takim układzie na chirurgii to KAŻDY kto ma OZT ma przej...ne i będzie
    płacić za pobyt w szpitalu.

  • 34. Data: 2011-03-28 10:42:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 28-03-2011 09:55, Kamil pisze:

    > POPI...DOLONE o ile jest tak jak tu pisano.
    > W takim układzie na chirurgii to KAŻDY kto ma OZT ma przej...ne i będzie
    > płacić za pobyt w szpitalu.

    Żeby rozdzierać szaty, trzeba najpierw mieć jakiś powód który trzyma się
    kupy.

    OZT jest spowodowane alkoholizmem w ok. 50% przypadków (alkoholizmem, a
    nie jednorazowym uwaleniem się w trupa - alkoholik raczej się nie
    ukryje, po paru dniach na sucho nie będzie wątpliwości, ale
    paradoksalnie na oddział ma szanse trafić trzeźwy).
    Ale 30% to kamica żółciowa (co jest łatwe do potwierdzenia przez USG) i
    ok. 20% - inne przyczyny, w tym urazy mechaniczne, WZW, świnka, skutki
    uboczne długotrwałego stosowania niektórych leków (w tym NLPZ
    sprzedawane OTC) a także np. ukąszenie skorpiona.

    O ile ustalenie przyczyny OZT czasami bywa trudne, o tyle wykluczenie
    alkoholizmu to tylko kwestia czasu i obserwacji pacjenta.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 35. Data: 2011-03-28 10:55:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-28 12:42, Maddy pisze:

    > O ile ustalenie przyczyny OZT czasami bywa trudne, o tyle wykluczenie
    > alkoholizmu to tylko kwestia czasu i obserwacji pacjenta.

    Ale alkoholizm jest chorobą jak każda inna i jej leczenie następuje
    także ze środków NFZ.

    --
    spp

  • 36. Data: 2011-03-28 10:59:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 28-03-2011 12:55, spp pisze:

    > Ale alkoholizm jest chorobą jak każda inna i jej leczenie następuje
    > także ze środków NFZ.

    No to co chodzi z tym lamentem nad chorymi z OZT?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 37. Data: 2011-03-28 11:05:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-28 12:59, Maddy pisze:

    > No to co chodzi z tym lamentem nad chorymi z OZT?

    Kolejna dyskusja 'teoretyczna'. ;)

    --
    spp

  • 38. Data: 2011-03-28 11:11:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 28-03-2011 13:05, spp pisze:

    > Kolejna dyskusja 'teoretyczna'. ;)

    Żeby chociaż się jeden teoretyk z drugim wcześniej zapoznał z teorią...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 39. Data: 2011-03-28 11:15:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-28 13:11, Maddy pisze:

    > Żeby chociaż się jeden teoretyk z drugim wcześniej zapoznał z teorią...

    Na grupie dyskusyjnej? Bez sensu ... ;)
    W końcu tutaj się dyskutuje a nie udziela rzeczowych rad. ;)

    --
    spp