    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pies pogryzł... i konsekwencje
    Date: Fri, 17 Oct 2003 09:43:46 +0200

    On Fri, 17 Oct 2003, Wojtek Szweicer wrote:

    >+ Dnia 2003-10-17 00:22 Oskar napisał(a):
    >+
    >+ >Było tak:
    >+ >Państwo W., zaprzyjaźnieni z państwem O., poprosili ich o "przechowanie"
    >+ >psa przez weekend. Państwo O. wraz z powierzonym psem spędzali weekend
    >+ >na swojej działce. Państwo P., zaprzyjaźnieni z państwem O., złożyli
    [...]
    >+ Te osoby, pod której opieką przebywało zwierzę, czyli państwo O.

    ++++
    Art. 431. § 1. Kto zwierzę chowa albo się nim posługuje
    ----

    ??
    Państwo O. chyba nie mieli interesu w "posługiwaniu" się
    psem, chyba że szczuli ? Znaczy: ja tam nie widzę "opiekowania
    się" zwirzęciem, a "chować" chyba go nie chowali ? (nie,
    nie mam na myśli chowania w ukryciu :)).
    A nie wejdzie tu:

    ++++
    Art. 429. Kto powierza wykonanie czynnoœci drugiemu, ten jest
    odpowiedzialny za szkodę wyrzšdzonš przez sprawcę przy
    wykonywaniu powierzonej mu czynnoœci[...]
    ----

    ?
    Pytam, nie bić :)

    pozdrowienia, Gotfryd