  • 31. Data: 2010-11-02 01:46:25
    Temat: Re: Pieczatka firmy jednoosobowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Nov 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Bo ludzie posługują się językiem i SJP. A jak już Gotfryd udowadniał,
    > nie bardzo jest lepsze określenie niż firma w znaczeniu słownikowym,
    > więc prawna firma ewoluowała do nazwy firmy.

    Gotfryd zawsze udowadniał coś przeciwnego - że "nazwa firmy" to
    błąd językowy, pleonazwem zwany. Dość częsty, podobnie jak nieodróżnianie
    biernika od dopełniacza, niemniej błąd.

    pzdr, Gotfryd
    (we własnym imieniu)

  • 32. Data: 2010-11-02 01:48:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Nov 2010, Michał Gut wrote:

    > jak ma firme pare lat i nie uaktualnial wpisu to moze tak miec.

    Tylko dlatego, że formularze w różnych urzędach były "bezprawne".
    Akurat *ten* przepis AFAIR leży od dość dawna...

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2010-11-02 05:06:27
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > Tak tylko Ci się wydaje.

    > Nie potrzebujesz pieczątki.
    > Do NICZEGO nie jest potrzebna.
    >
    > Chyba, że chcesz przybić pieczątkę zamiast wypisywania danych firmy,
    > wtedy musi być Twoje imię i nazwisko adres, NIP.

    (....)

    Mam pytanie trochę z tym związane. Załóżmy, że w listopadzie założe firmę -
    własnie jednoosobowa działalność gospodarczą. Mam w tej chwili telefon
    komórkowy (abonament), który chciałam przepisać na firmę, aby móc odliczać
    koszty. Czy w tym konktekście ma to sens? Skoro obecnie moja faktura
    przychodzi na moje imię i nazwisko - to co się zmieni po cesji?

    Marzena
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 34. Data: 2010-11-02 07:48:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Dla porządku protestuję:
    > - przeciwko używaniu określenia "nazwa firmy". Firma to *jest* nazwa,
    > tym samym "nazwa firmy" to pleonazm :)

    W systemie prawnym. W języku polskim już niekoniecznie.

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2459256/firma

    na pierwszym miejscu jest:
    1. <<przedsiębiorstwo handlowe, usługowe lub przemysłowe>>

    więc nazwa firmy to nazwa przedsiębiorstwa handlowego, usługowego lub
    przemysłowego i z punktu widzenia językowego jest to poprawne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 35. Data: 2010-11-02 09:57:36
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 2 Nov 2010 06:06:27 +0100, Marzena napisał(a):

    > Mam pytanie trochę z tym związane. Załóżmy, że w listopadzie założe firmę -

    Heheh, czytałaś wątek?
    Chcesz się urodzić?
    Co najwyżej w listopadzie możesz rozpocząć PROWADZENIE DG :)

    > Mam w tej chwili telefon komórkowy (abonament), który chciałam przepisać
    > na firmę, aby móc odliczać koszty.

    Odliczać koszty... :)))

    > Skoro obecnie moja faktura

    Faktura nie jest Twoja :)

    > przychodzi na moje imię i nazwisko

    A ja myślałem że "na adres korespondencyjny" ;)

    > - to co się zmieni po cesji?

    Będziesz "lżejsza" o kwotę którą zapłacisz za cesję? ;)

    A tak poważnie, na fakturze od OPa jest Twój NIP?
    Mam poważne wątpliwości by tam był.
    Musisz jeszcze wieeeele poczytać o przepisach i zasadach panujących na
    "wolnym rynku" ;)))

  • 36. Data: 2010-11-02 09:58:56
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > koszty. Czy w tym konktekście ma to sens? Skoro obecnie moja faktura
    > przychodzi na moje imię i nazwisko - to co się zmieni po cesji?

    Zapewne dojdzie NIP.

  • 37. Data: 2010-11-02 10:02:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-02 10:57, Herald pisze:

    > Heheh, czytałaś wątek?
    > Chcesz się urodzić?
    > Co najwyżej w listopadzie możesz rozpocząć PROWADZENIE DG :)

    Nie każdy potworek prawny jest wart tego, aby go propagować. Niech
    sobie prawnicy mówią o firmie w miejsce nazwy, czy o rejestrowaniu DG
    zamiast zakładaniu firmy, szanujemy ich i ich ograniczone pojęcie świata :)

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2010-11-02 10:04:38
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2010-10-31 22:57, KK pisze:
    > czy na pieczatce firmy jednoosobowej powinny znalezc sie takze imie i
    > nazwisko czy wystarczy sama nazwa firmy? Sa jakies wymogi ?

    Generalnie nie ma wymogu posiadania żadnej pieczątki. W związku z tym
    możesz mieć na niej cokolwiek sobie wymyślisz.

  • 39. Data: 2010-11-02 10:08:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/02/2010 02:46 AM), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Gotfryd zawsze udowadniał coś przeciwnego - że "nazwa firmy" to
    > błąd językowy, pleonazwem zwany. Dość częsty, podobnie jak nieodróżnianie
    > biernika od dopełniacza, niemniej błąd.

    Powszechny błąd po jakimś czasie przestaje być błędem, co w przypadku
    "firmy" chyba już zaszło.

    Wśród znaczeń słowa "firma" jest "przedsiębiorstwo" i co poradzisz że w
    KC jest inaczej?

    p. m.

  • 40. Data: 2010-11-02 10:14:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-02 11:08, mvoicem pisze:

    > Powszechny błąd po jakimś czasie przestaje być błędem, co w przypadku
    > "firmy" chyba już zaszło.

    A czy kiedykolwiek było to błędem? Mogę zaryzykować twierdzenie, że
    już w momencie uchwalania "firma=nazwa" w potocznym znaczeniu firma to
    było zawsze przedsiębiorstwo. Jeśli zatem ktokolwiek dopuścił się błędu,
    to ustawodawcy ;)

    > Wśród znaczeń słowa "firma" jest "przedsiębiorstwo" i co poradzisz że w
    > KC jest inaczej?

    Zawsze można trochę pobłyszczeć na grupach ;) Podobny problem ma KP z
    definicją pracownika, mimo że KP błędnie definiuje pojęcie pracownika,
    są nadal osobnicy, którym się wydaje, że to definicja kodeksowa jest
    prawidłowa i powszechna :)

    --
    Liwiusz