  • 1. Data: 2003-08-08 10:31:40
    Temat: Patent - co moze zrobic humanista?
    Od: "Fanatyk" <f...@p...onet.pl>

    Witam,

    wpadlem na pewien pomysl, ktory moglby zostac zastosowany na stronach
    internetowych stad moje pytanie - czy moge opatentowac ten pomysl z
    dokladnymi opisami jak ma dzialac czy tez by moc to uczynic musze wynajac
    informatyka, by mi ten pomysl przelozyl na program i dopiero zlozyc wniosek
    patentowy?

    A w przypadku kiedy nie znajde informatyka to czy szczegolowe opisanie
    funkcjonowania takiego programu (oczywiscie od strony czynnosci a nie kodu
    zrodlowego) podlegaloby juz prawu autorskiemu czy nie?

    Pozdrawiam
    Fanatyk

  • 2. Data: 2003-08-08 12:19:44
    Temat: Re: Patent - co moze zrobic humanista?
    Od: "Romek" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Fanatyk" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > funkcjonowania takiego programu (oczywiscie od strony czynnosci a nie kodu
    > zrodlowego) podlegaloby juz prawu autorskiemu czy nie?

    Jednym słowem
    1.Programów sie nie patentuje - miejmy nadzje ,ze tak zostnie mim chorych
    pomysłow UE....
    2, Sam pomysł nie podlega ochronie w ramch prawa autrskiego. Chroniony moze
    byc jednak algorytm - rozumiany jako bardzo precyzjne przedstawinie sposbu
    dziłania , procedury programu. Wiec nie musisz tworzyć konkretnego kodu aby
    byl on chrniony.....,z drugiej strony nie bardzo wierze,ze osoba nie bedaca
    programista napisze algorytm progoramu....

    Pozdrawiam
    Romek

  • 3. Data: 2003-08-08 13:49:00
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Romek" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jednym słowem
    > 1.Programów sie nie patentuje - miejmy nadzje ,ze tak zostnie mim chorych
    > pomysłow UE....

    Czemu chorych? Dla większości społeczeństwa ochrona patentowa jest
    korzystniejsza, choćbe ze względu na krótszy okres trwania i
    koniecznośćponoszenia opłat patnentowych. Tak pomyśl - kod Windowsów
    dostepny dla wszystkich... Co Ci się nie podoba?

> [...]
    bedaca
    > programista napisze algorytm progoramu....

    Tiaaa... śliska sprawa - pomysł musi być bardzo konkretny i _nie polegać_ na
    jakiejś metodzie zarabiania np. sposobie sprzedaży.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-08-08 14:10:13
    Od: "Fanatyk" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    bedaca
    > programista napisze algorytm progoramu....

    Pamietam jak eBay wystapil o ochrone swojego patentu "One buy click" stad
    moje pytanie, bo nie chcialbym aby moj pomysl jak go wdroze np. na swojej
    stronie, byl pozniej bezprawnie powielany.

    Dzieki za wyjasnienia - znalezienie informatyka do algorytmu i tak bedzie
    prostsze niz do programu :)

    Pozdrawiam
    Fanatyk

  • 5. Data: 2003-08-08 14:13:27
    Od: "Fanatyk" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >napisze algorytm progoramu....
    > >
    > Tiaaa... śliska sprawa - pomysł musi być bardzo konkretny i _nie polegać_
    na
    > jakiejś metodzie zarabiania np. sposobie sprzedaży.

    Nie polega, (choc w poprzedniej opowiedzi podalem przyklad EBay'a jak walczy
    o prawo do posiadania patentu na "One buy click"). Moj pomysl jest inny, ale
    zanim go zrealizuje chcialbym wiedziec, ze bede mial do niego prawa, by
    pozniej moc sie bronic np. przed bezpraewnym wykorzystywaniem go przez inna
    osobe.

    Pozdrawiam
    Fanatyk

  • 6. Data: 2003-08-08 14:26:51
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Fanatyk" <f...@p...onet.pl> napisał

    > wpadlem na pewien pomysl, ktory moglby zostac zastosowany na stronach
    > internetowych [etc.]

    Ze swej strony sugerowałbym skorzystanie z usług rzecznika patentowego
    (wiele kancelarii ogłasza się w internecie, więc łatwo je znaleźć), ze
    wszystkich zawodów, parających się prawem, on będzie w tej sprawie
    najbardziej pomocny.

  • 7. Data: 2003-08-09 07:34:01
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <bh0avo$pau$1@news.onet.pl>, Fanatyk wrote:

    > Pamietam jak eBay wystapil o ochrone swojego patentu "One buy click" stad

    To cos zle pamietasz. Wlascielem swpatentu "one click patent" jest
    Amazon http://www.wikipedia.org/wiki/Amazon.com

    > moje pytanie, bo nie chcialbym aby moj pomysl jak go wdroze np. na swojej
    > stronie, byl pozniej bezprawnie powielany.

    Nie "bezprawnie" tylko co najwyzej "tak jak Ty bys tego nie chcial".

    Nikt nie ma prawa przywlaszczac sobie wylacznosci na pomysl, a kraje
    (USA, Japonia) ktore na cos takiego pozwalaja maja chore, nienaturalne
    prawo.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl