    From: "Romek" <r...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Patent - co moze zrobic humanista?
    Date: Fri, 8 Aug 2003 14:19:44 +0200

    Użytkownik "Fanatyk" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bgvu61$l0v$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > wpadlem na pewien pomysl, ktory moglby zostac zastosowany na stronach
    > internetowych stad moje pytanie - czy moge opatentowac ten pomysl z
    > dokladnymi opisami jak ma dzialac czy tez by moc to uczynic musze wynajac
    > informatyka, by mi ten pomysl przelozyl na program i dopiero zlozyc
    wniosek
    > patentowy?
    >
    > A w przypadku kiedy nie znajde informatyka to czy szczegolowe opisanie
    > funkcjonowania takiego programu (oczywiscie od strony czynnosci a nie kodu
> [...]

    Jednym słowem
    1.Programów sie nie patentuje - miejmy nadzje ,ze tak zostnie mim chorych
    pomysłow UE....
    2, Sam pomysł nie podlega ochronie w ramch prawa autrskiego. Chroniony moze
    byc jednak algorytm - rozumiany jako bardzo precyzjne przedstawinie sposbu
    dziłania , procedury programu. Wiec nie musisz tworzyć konkretnego kodu aby
    byl on chrniony.....,z drugiej strony nie bardzo wierze,ze osoba nie bedaca
    programista napisze algorytm progoramu....

    Pozdrawiam
    Romek